Gå til innhold

Nå har jeg kjøpt julegaver på nett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og på outlet! 

Hvorfor? Fordi jeg 1. Ikke har helse til å gå i butikker - 2. Ikke har råd til dyre gaver pga jeg pga helsen går på aap!

Så min rike svigerinne får bare våge å si at hun må bytte gave i år, for det går nok ikke! Hun får heller ha tingen på hytta om de har fra før eller ikke liker den. 

Er det innafor å kjøpe på outlet i julegaver? 
Det er ting som koster flere hundre i nypris, og som nå er sterkt nedsatt. Like god kvalitet og veldig nyttige fine gaver som jeg ville likte å fått selv. Men enkelte er litt sånn: Å feil merke, feil farge, bla bla... MÅ bytte. 

Jeg bytter kun om det er f.eks. for lite/stort - så jeg får brukt gaven. Om jeg har en fra før, så kan det være greit å ha en i reserve :) 

Anonymkode: fd7b6...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og på outlet! 

Hvorfor? Fordi jeg 1. Ikke har helse til å gå i butikker - 2. Ikke har råd til dyre gaver pga jeg pga helsen går på aap!

Så min rike svigerinne får bare våge å si at hun må bytte gave i år, for det går nok ikke! Hun får heller ha tingen på hytta om de har fra før eller ikke liker den. 

Det er ting som koster flere hundre i nypris, og som nå er sterkt nedsatt. Like god kvalitet og veldig nyttige fine gaver som jeg ville likte å fått selv. Men enkelte er litt sånn: Å feil merke, feil farge, bla bla... MÅ bytte. 

Jeg bytter kun om det er f.eks. for lite/stort - så jeg får brukt gaven. Om jeg har en fra før, så kan det være greit å ha en i reserve :) 

Jeg synes at det er helt i orden. Jeg gjør det også slik selv

Kan du tipse om hvilke butikker og hva du kjøpte?

Anonymkode: 4a9dc...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er helt i orden. Jeg gjør det også slik selv

Kan du tipse om hvilke butikker og hva du kjøpte?

Nå bestilte jeg fra Lekekassen, veldig fornøyd der. Alltid kjapp levering og lav frakt :) De hadde masse fine ting på outleten nå. Jeg lurer på å stikke innom en sportsoutlet en dag jeg er i form og se etter litt hansker og sånne ting i gaver og... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Om det ikke blir for dyrt, så er kaffekoppene til Statoil med kaffeavtale et helt grei julegave.

XY har også kaffeavtale, så får de selv bestemme hvor dyr den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bestilte jeg fra Lekekassen, veldig fornøyd der. Alltid kjapp levering og lav frakt :) De hadde masse fine ting på outleten nå. Jeg lurer på å stikke innom en sportsoutlet en dag jeg er i form og se etter litt hansker og sånne ting i gaver og... 

Takk for svar :blomst: Stormberg har mye fint og billig i sin outlet http://www.stormberg.com/no/salg.html

denne feks : Ullvotter med fleecefor. Men kun stor str http://www.stormberg.com/no/salg.html

Her kan du se alt de har av ull, sortert etter pris http://www.stormberg.com/no/catalogsearch/result/?q=ull#q=ull&idx=stormberg_no_products_price_default_asc&p=1&nR[visibility_search][=][0]=1&is_v=1

Flere hansker her http://www.stormberg.com/no/catalogsearch/result/?q=hanske#q=hanske&idx=stormberg_no_products_price_default_asc&p=0&nR[visibility_search][=][0]=1&is_v=1

Jeg har gode  erfaringer med Stormberg: Hurtig leveranse, superbra kundeservice + om du betaler med kort, kan du i Stormbergs fysiske butikker levere inn plagg som ikke passer eller du angrer kjøpet, og få pengene tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :blomst: Stormberg har mye fint og billig i sin outlet http://www.stormberg.com/no/salg.html

denne feks : Ullvotter med fleecefor. Men kun stor str http://www.stormberg.com/no/salg.html

Her kan du se alt de har av ull, sortert etter pris http://www.stormberg.com/no/catalogsearch/result/?q=ull#q=ull&idx=stormberg_no_products_price_default_asc&p=1&nR[visibility_search][=][0]=1&is_v=1

Flere hansker her http://www.stormberg.com/no/catalogsearch/result/?q=hanske#q=hanske&idx=stormberg_no_products_price_default_asc&p=0&nR[visibility_search][=][0]=1&is_v=1

Jeg har gode  erfaringer med Stormberg: Hurtig leveranse, superbra kundeservice + om du betaler med kort, kan du i Stormbergs fysiske butikker levere inn plagg som ikke passer eller du angrer kjøpet, og få pengene tilbake :)

Beklager, det ble noe feil med linkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe alle julegavene på nett i år, men venter til Black Friday før jeg handler :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tipse om at en del butikker kjører en kampanje som heter 11.11 (Singleday) i dag. Bestilte akkurat julegave til moren min fra Lefdal, sparte 300 kr.

Anonymkode: 221fe...887

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og på outlet! 

Det er mer enn "godkjent". Det er klokt og fornuftig og fryktelig smart.

Jeg er i full jobb, men har også kjøpt julegaver på nett og på outlet og på salg.

Penger gror ikke på trær, og det er ingen som har glede av å være bunnskrapt etter jul.

:5:

Anonymkode: e0f29...347

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gaver på nett er vel OK, men jeg reagerer på tanken din om at det er "gaver du ville likt å få selv". Det har jeg lært av ridligere erfaringer ikke funker. Skal du kjøpe gaver må det være mottakeren du tar utgangspunkt i og ikke deg selv. Skal du kjøpe på nettet så bør du kjøpe safe ting, observer smak, interessert ol og kjøp safe. Selv om du liker noe og ville øsnket deg det selv, så stemmer det sjelden for mottakeren. 

Din kommentar om at alle er "sære" og alltid skal bytte forteller meg at du kanskje ikke alltid har truffet før. Da er det greit å bytte strategi. Jeg var også som deg og byttet av høfflighet aldri, men da ender jo skapene opp med ting som jeg aldri bruker, og til stor irritasjon. Da er det mer økonomisk å bytte det.

Hovedpoenget mitt er dog regelen om å ta utgangspunkt i mottakere og ikke hva du selv kunne bli glad for. 

Anonymkode: 77002...e74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, gaver på nett er vel OK, men jeg reagerer på tanken din om at det er "gaver du ville likt å få selv". Det har jeg lært av ridligere erfaringer ikke funker. Skal du kjøpe gaver må det være mottakeren du tar utgangspunkt i og ikke deg selv. Skal du kjøpe på nettet så bør du kjøpe safe ting, observer smak, interessert ol og kjøp safe. Selv om du liker noe og ville øsnket deg det selv, så stemmer det sjelden for mottakeren. 

Din kommentar om at alle er "sære" og alltid skal bytte forteller meg at du kanskje ikke alltid har truffet før. Da er det greit å bytte strategi. Jeg var også som deg og byttet av høfflighet aldri, men da ender jo skapene opp med ting som jeg aldri bruker, og til stor irritasjon. Da er det mer økonomisk å bytte det.

Hovedpoenget mitt er dog regelen om å ta utgangspunkt i mottakere og ikke hva du selv kunne bli glad for. 

Anonymkode: 77002...e74

det var ikke poenget. Men at jeg ikke vil kjøpe noe til full pris PGA jeg ikke har råd. Hun jeg snakker om er bare snobbete og e aldri fornøyd uansett. Bytter til og med gaver hun hadde på ønskelisten pga hun hadde ombestemt seg. Det er helt greie gaver jeg gir og ingenting sært. Ikke knalloransj vase ogslikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er innafor. Jeg kjøper også det aller meste av gaver på nett, kort og greit fordi jeg hater å gå i butikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit, jeg gjør også det hvis jeg finner noe jeg vet mottakeren vil sette pris på. Men man bør jo være ganske sikker på at man treffer da siden man ikke får byttet. 

Jeg har funnet mange finer gaver gjennom årene i restekassa til sportmann.no. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt ting på nett LANGT før det begynt å bli populær her i Norge.  Vet ikke hvorfor det ville ha vært en u-ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Outlander skrev:

Jeg har kjøpt ting på nett LANGT før det begynt å bli populær her i Norge.  Vet ikke hvorfor det ville ha vært en u-ting? 

Når ble det populært her i Norge?

Anonymkode: be438...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 1vy skrev:

Jobber i butikkbransjen selv og opplever at folk røsker med seg masse ting på -70% og skal gi i julegaver. Uten at det er noe de vet mottakeren vil ha eller trenger, men kun fordi de "sparer" penger på det. Dette synes jeg er helt ufyselig, da kan man heller la være å gi gaver. Som jeg har skrevet i en tidligere tråd her, så gir mine svigers klær eller smådritt uten mål og mening fra billigkroken på Felleskjøpet hvert år. Det blir SVÆRT lite satt pris på... Synes dette er det tristeste ved jula!
Selv kjøper jeg ALLTID ting på tilbud, men da er det snakk om at jeg har en ting som jeg vet personen trenger eller ønsker seg, OGSÅ gjør jeg research og finner den billigste prisen. Jeg kjøper ikke noe KUN fordi det er på tilbud!

Det er ikke noe feil å skrive ønskeliste, men den bør være så alle har råd til å oppfylle ønsket. Og være gaver helt i fra hjemmelagde til ting fra 10 kr og oppover.

Jeg synes det er mer ufyselig og stille krav til en gave. Og det gjør man hvis man ikke er fornøyd med det man får.

Hva gir man dem som aldri har noen ønsker da?

Hva gir man dem som har ønsker som ligger langt over budsjettet?

Det er faktisk veldig mange som ikke har noen ønsker, men veldig store forventninger. Og det nytter ikke å si at det er bedre å ikke gi noe, enn å få det noen mener er skrot. For det forventes gaver, og de fleste som klager på gavene vil jo ha gaver, de er bare ikke fornøyd med de, de får.

Hvis man sitter der etter jul med mange gaver man oppfatter som verdiløse, så er jeg sikker på at det finnes noen som tar i mot dem med glede. Gi de bort til foreninger som hjelper de som har lite, så har du gjort en god gjerning.

Anonymkode: 2c661...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble det populært her i Norge?

Anonymkode: be438...37d

Heftig i det siste 7-8 år tenker jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...