cheers1982 Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Hva vil det egentlig si når klær er merket med "inneholder ikke-tekstile deler av animalsk opprinnelse"? Driver med julegavehandling og ønsker ikke å kjøpe produkter som assosieres med dårlig dyrevelferd.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Det betyr at det er brukt et produkt fra et dyr i plagget. Enkelt og greit. Anonymkode: e6858...8e7
cheers1982 Skrevet 11. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det er brukt et produkt fra et dyr i plagget. Enkelt og greit. Anonymkode: e6858...8e7 Ja, men i hvilken grad? Anses dette som like ille som pelsnæring? Hva er opprinnelsen til disse delene lurer jeg på. Fra hvilken næring kommer slike deler fra? F.eks bruker jeg gjerne ullklær, men ser ikke på dette som at jeg fronter dyremishandling.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Akkurat nå, cheers1982 skrev: Ja, men i hvilken grad? Anses dette som like ille som pelsnæring? Hva er opprinnelsen til disse delene lurer jeg på. Fra hvilken næring kommer slike deler fra? F.eks bruker jeg gjerne ullklær, men ser ikke på dette som at jeg fronter dyremishandling. Det er vanvittig mange biprodukter fra slakting som brukes i andre ting. Det handler ikke nødvendigvis om dyrehold à la pelsnæringen. Anonymkode: e6858...8e7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 6 minutter siden, cheers1982 skrev: Ja, men i hvilken grad? Anses dette som like ille som pelsnæring? Hva er opprinnelsen til disse delene lurer jeg på. Fra hvilken næring kommer slike deler fra? F.eks bruker jeg gjerne ullklær, men ser ikke på dette som at jeg fronter dyremishandling. Ull, pels, skinn/lær, silke er materialer fra animalsk opprinnelse. Jeg vil tro at ullklær ikke viser dårlig dyrevelferd dersom ullen er fra Norge, men i dag driver mye av ullen og importeres fra utlandet. Det er bare å sjekke hvor materialet kommer fra på hjemmesiden til produktet for eksempel. Ellers kan du sjekke om produktene du kjøper er bærekraftige eller assosiert med barnearbeid dersom du vil ha det klarert også. Anonymkode: a2e5d...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå