AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Del Skrevet 11. november 2016 Noen som vet? Nesten uansett hva jeg kjøper så vil de registrere kjøpet med navn og adresse og hele pakka. Holder det ikke å registrere de som vil kjøpe forsikring og de som kjøper tv-er? Må jeg registrere meg fordi jeg kjøper et toastjern til 199? Anonymkode: 16862...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 11. november 2016 #2 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Er det ikke slik at dersom de registrerer det inne i butikken så får selgeren salget knyttet til sitt navn kontra om du bare ta varen under armen og går i kassen og betaler? mange salg = god selger = skryt/bonus/et eller annet? Endret 11. november 2016 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg aner ikke, men som det surrehuet jeg er med kvitteringer så virker det helt genialt. Anonymkode: 84eae...aba 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Del Skrevet 11. november 2016 Alle kjedebutikker er vel ivrige på å kartlegge kundenes handlevaner nå for tiden? Syns jeg blir spurt om medlemskort osv. hvor enn jeg går. Er vel samme greia, bortsett fra at Elkjøp er for gjerrige til å gi noen fordeler/rabatter. Anonymkode: 641fc...54f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Del Skrevet 11. november 2016 Det er jo kun en fordel for deg, så jeg ser ikke helt problemet. Så hva om de kartlegger kjøpevaner? Anonymkode: e3923...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Del Skrevet 11. november 2016 Du må ikke registrere deg. Synes selv det er greit med kvitteringen elektronisk. Også liker jeg å få varer tilsendt. Dem bruker det selvsagt også for å kunne skreddersy reklame til deg. Klart de tenker på mersalg, det gjør alle butikker nå til dags. Anonymkode: fc175...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #7 Del Skrevet 11. november 2016 Store kjeder ønsker å kartlegge hva du handler, de kan da statisktisk se hva annet du har lyst på og sende deg målrettet reklame. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Personalized_marketing Anonymkode: 69c3a...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 11. november 2016 #8 Del Skrevet 11. november 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet? Nesten uansett hva jeg kjøper så vil de registrere kjøpet med navn og adresse og hele pakka. Holder det ikke å registrere de som vil kjøpe forsikring og de som kjøper tv-er? Må jeg registrere meg fordi jeg kjøper et toastjern til 199? Anonymkode: 16862...3df Brilliant om toastjernet tar kvelden etter 4 år og du har mistet kvitteringen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #9 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg jobba i en dataforetning, og der var vi ivrige på å registrere fordi vi var drit lei av folk som kom tilbake et halvt år uten kvittering og lurte på om vi kunne spore kjøpet på noen måte, dersom de huska sånn ca hviilken måned de kjøpte dingsen, eller hadde betalt med bankkort. Service i forhold til garanti altså. Anonymkode: d2d27...472 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. november 2016 #10 Del Skrevet 12. november 2016 Enktelte varer er de vel og pliktige å registrere på, alle TVer og alt med TV-tuner i ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #11 Del Skrevet 12. november 2016 Fordi de skal sikre seg, juridisk, med hensyn til reklamsjon og garantitid. Anonymkode: 4901e...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Del Skrevet 13. november 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi de skal sikre seg, juridisk, med hensyn til reklamsjon og garantitid. Anonymkode: 4901e...2cd De sikrer ikke bare seg selv, de sikrer deg også. "Har du ikke kvittering? Nei, da kan vi nok ikke ta det på garantien!" blir jo en saga blott når de registrerer alle kjøp i systemene sine. Jeg har blitt reddet av dette selv opptil flere ganger. Det er jo genialt å bare oppgi navn og hvilket produkt det er, så ser de på rappen at kjøleskapet ble kjøpt for bare 4 år siden og derfor skal nok dette dekkes av både garanti og reklamasjonsfrist, ja. Anonymkode: 5353e...c7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 13. november 2016 #13 Del Skrevet 13. november 2016 På 11.11.2016 den 16.47, prt90 skrev: Brilliant om toastjernet tar kvelden etter 4 år og du har mistet kvitteringen Du trenger bare å rote frem kontoutskriften din for 4 år siden, hvor kjøpet er registrert så har du oppfylt lovens krav om sannsynlighetsgjøring av kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #14 Del Skrevet 13. november 2016 Og ingen bekymrer seg det minste for at det flyter massevis av opplysninger om deg rundt i systemet som oppgis til hvem som helst som måtte finne på å spørre. Anonymkode: 7a1e3...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 13. november 2016 #15 Del Skrevet 13. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ingen bekymrer seg det minste for at det flyter massevis av opplysninger om deg rundt i systemet som oppgis til hvem som helst som måtte finne på å spørre. Anonymkode: 7a1e3...429 Det er fordi registrering i forbindelse med kjøp, f.eks av en hvitevare, ikke lovlig kan benyttes til direkte markedsføring eller annet. Som nevnt tidligere, TV og tuner-anlegg er unntatt dette, det må videreformidles til lisenskontoret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #16 Del Skrevet 13. november 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ingen bekymrer seg det minste for at det flyter massevis av opplysninger om deg rundt i systemet som oppgis til hvem som helst som måtte finne på å spørre. Anonymkode: 7a1e3...429 Det er noe som heter personopplysningsloven. Den må Elkjøp og alle andre følge. Anonymkode: 4901e...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. november 2016 #17 Del Skrevet 15. november 2016 Jeg ser på det som en fordel at Elkjøp har registrert mine kjøp hos seg, da er det ingen krise om jeg roter bort kvittering og noe skjer med varen(e). Det er nesten umulig å huske NÅR man kjøpte en gjenstand, så å rote gjennom kontoutskrifter for flere år tilbake i tid hadde jeg aldri giddet. Da er det bedre å bare kontakte Elkjøp og be de søke opp navnet ditt, så står det der når og hva du har kjøpt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 15. november 2016 #18 Del Skrevet 15. november 2016 På 13.11.2016 den 18.03, Fjompen skrev: Du trenger bare å rote frem kontoutskriften din for 4 år siden, hvor kjøpet er registrert så har du oppfylt lovens krav om sannsynlighetsgjøring av kjøpet. På kontoutskriften står bare beløpet. Og hva om du kjøpte flere ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #19 Del Skrevet 15. november 2016 På 13.11.2016 den 18.38, AnonymBruker skrev: Det er noe som heter personopplysningsloven. Den må Elkjøp og alle andre følge. Anonymkode: 4901e...2cd Men i praksis så så mitt siste besøk der slik ut: - Var det Elisabeth med eller uten H? - Med. Og dobbel S i Andreassen. - Så du er ikke den Elisabet Andersen som bor i Furuveien 6 i Moss? - Nei, jeg bor her i Kristiansand. - Så du kjøpte ikke tørketrommel i juni? - Nei. Adressen min er Bakkegata 11. - Da bodde du i Grimstad før, kanskje? I Dueveien 8? - Nei, adressen min er som sagt Bakkegata 11 her i Kristiansand. - Det var ikke du som bodde i Oslo før heller, i Furuveien 58? - Nei. - Hun er nemlig oppført uten H, men det kan jo være en feilstaving. - Det var ikke meg. - Så du kjøpte ikke en PC i desember i fjor? - Nei. - En Toshiba? - Nei. - Stavanger, da? Jeg har en Elisabeth Andersen med bare en S i Linerlebakken? - Heller ikke meg. Kan du ikke bare føre meg opp med Bakkegata 11? Ingen av de andre du nevner er meg. - Kunne du ikke bare sagt det fra starten av? Det kunne jo ikke jeg vite? Skikkelig gode på personvern, ja... Anonymkode: 7a1e3...429 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Del Skrevet 15. november 2016 På 13.11.2016 den 18.03, Fjompen skrev: Du trenger bare å rote frem kontoutskriften din for 4 år siden, hvor kjøpet er registrert så har du oppfylt lovens krav om sannsynlighetsgjøring av kjøpet. Hvilken lov er dette? Kontoutskriften din sier bare hvilket beløp du har brukt, dersom de ikke har tilsvarende beløp knyttet til spesifikt produkt i sitt system er den ubrukelig. Anonymkode: d2d27...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå