Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre enn meg som ikke skal ha juletre? Skal feire jul på vanlig måte, og pynter litt ellers. Har god mat og det som hører julen til, men juletreet velger jeg å kutte ut. Synes rett å slett det koster for mye....vil heller bruke pengene på andre ting.

Skal sies at jeg er alene, uten barn. Feirer jul sammen med øvrig familie.

Andre som ikke skal ha juletre??

Anonymkode: beb1b...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke ha. Reiser bort i julen så kattene hadde rasert det innen jeg var tilbake :P 

Anonymkode: 0a78d...a5c

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal verken ha juletre eller annen julepynt. Leiligheten min er ganske liten og jeg har heller ingen planer om å feire jul i år så jeg gidder rett og slett ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke ha juletre. Vi har ikke pleid å ha juletre, de årene mannen har insistert på tre har vi kjøpt det for å ha det hos mine foreldre da vi har feiret jul der de årene han har mast om juletre :P (Mine foreldre har ikke giddet å ha juletre hvert år etter at vi "ungene" flyttet ut) 

Jeg syntes i grunn juletre bare er mas. Dyrt er det og, og uansett hva slags tre vi kjøper syntes jeg det drysser så enten må det støvsuges ofte eller så får vi barnåler over alt. Og hvor gjør man av treet når jula er over? Da blir det en kjedelig tur på dynga (naboen hadde et nedsnødd juletre liggende i hagen hele den første vinteren vi bodde her :P

Men nå har vi barn, så jeg regner med at vi "må" ha tre neste år, så siden vi knapt har noe pynt har jeg begynt å kjøpe inn litt og satser på å kjøpe mer på salg på nyåret. 

Juletrær er noe hærk, spør du meg :P Det kommer jo til å ta opp alt for mye plass i stua. 

Anonymkode: 12952...508

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har aldri juletre fordi jeg alltid reiser bort på juleferie

• Liker 1
Gjest The damned
Skrevet

Har heller ikke juletre siden jeg nesten alltid feirer jul borte.

Skrevet

Jeg er borte fra starten av desember til starten av januar, så ser ikke vitsen med å skaffe meg juletre. Hadde uansett ikke hatt plass.

Anonymkode: edbcc...647

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke ha juletre, pleier ikke å ha det. 

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i en liten leilighet, så vi har ikke plass. Siden vi feirer juleaften hos foreldrene våre har vi heller ikke noe behov for å skvise inn ett.

Når det en gang blir aktuelt med eget juletre kommer jeg til å argumentere sterkt for et i plast. Et ekte tre må en velge ut og kjøpe vært eneste år, en må ta det inn forsiktig, det drysser, det må vannes og det tar med seg masse insekter og midd inn i huset. I tillegg har jeg juletreallergi i familien.

• Liker 1
Skrevet
På 11.11.2016 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke ha juletre. Vi har ikke pleid å ha juletre, de årene mannen har insistert på tre har vi kjøpt det for å ha det hos mine foreldre da vi har feiret jul der de årene han har mast om juletre :P (Mine foreldre har ikke giddet å ha juletre hvert år etter at vi "ungene" flyttet ut) 

Jeg syntes i grunn juletre bare er mas. Dyrt er det og, og uansett hva slags tre vi kjøper syntes jeg det drysser så enten må det støvsuges ofte eller så får vi barnåler over alt. Og hvor gjør man av treet når jula er over? Da blir det en kjedelig tur på dynga (naboen hadde et nedsnødd juletre liggende i hagen hele den første vinteren vi bodde her :P

Men nå har vi barn, så jeg regner med at vi "må" ha tre neste år, så siden vi knapt har noe pynt har jeg begynt å kjøpe inn litt og satser på å kjøpe mer på salg på nyåret. 

Juletrær er noe hærk, spør du meg :P Det kommer jo til å ta opp alt for mye plass i stua. 

Da kjøper du et fint falskt tre, det ryr ikke, lagres greit på loft eller i bod, og på få år har du tjent inn treet. 

Anonymkode: 53a7f...1f4

• Liker 2
Skrevet

Vi skal ikke ha det i år. Det er fordi vi har en baby som hele tiden ville dratt i treet og all julepynten. 

Anonymkode: 35c50...1f2

Skrevet

Jeg har egentlig lyst på et juletre av tre (ja, de fleste juletrær er jo av tre :fnise: men mener et av kun treverk som ikke drysser og som man kan bruke om igjen hvert år. Så et bilde av et slikt tre, men finner det ikke noe sted. 

Plastteær liker jeg ikke. 

Skrevet

Har ikke juletre de gangene vi ferier jul borte, feirer vi hjemme så har vi juletre. :)

Skrevet

I min familie har vi brukt ekte juletre èn gang. Ellers har vi bare kjøpt fine juletre av plast, det funker like fint og det holder i flere år. Vi setter det opp om vi feirer borte eller ikke, fordi vi liker julefølelsen og syns det er koselig. 

Men jeg forguder julen da. Jeg har julepynt på loftet som jeg bruker bare på rommet mitt:fnise:

Anonymkode: 86bb8...0bb

Skrevet

jeg pynter hjemme første helgen i advent, med lys, og gardiner, duker og masse annen pynt, lager pepperkakehus og rødvinsgløgg. (sistnevnte ganske ofte i løpet av adventen :P ) 
jeg reiser hjem 22/23 desember, og blir til 26/27 desember, så da er det bortkastet med juletreet. 
Vi har juletre i plastikk hos foreldrene mine, grunnet allergi, dyr og dryss... 
Det jeg ville savnet mest med juletre hjemme hos mamma og pappa, er tradisjonen med pyntingen, ikke selve treet. Ett julehus er vel så fint uten treet! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...