AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #61 Skrevet 16. august 2019 Det verste med hele Finn er den konstante prutingen ala Jeg byr 100 kr, kan hente nå! Folk eier ikke skam, legger feks ut lite brukte sko som kostet 1000 kr som ny, selges for 200 kr, allikevel skal det prutes! Skjønner meg ikke på det? Anonymkode: 04bdf...f87 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #62 Skrevet 16. august 2019 På 12.11.2016 den 17.24, AnonymBruker skrev: Har hatt flere biler tilsalgs. Det som er så ufattelig irriterende er alle sms' ene som kommer. Gjerne bud på 1/2 prisen og slike ting. Helt greit at noen kommer med "saklig" pruting ved kjøp av bil, men får nå jammen komme å besiktige den først. F.eks å trekke fra et par tusen for steinsprut i frontruten etc... Er et stykke derifra til halv pris usett. Frekke, ekle mennesker. Anonymkode: 3e2a5...7a5 Haha. Min opplevelse og. Solgte en BMW i litt grom utgave. 50 sms med "laveste pris" Alltid fra Bashir eller Ali. Og når folk kommer med fettere og kompiser. Gjerne 8-10 stk som snakker urdu seg imellom og sparker idekk og pruter aggressivt på det utroligste. Og vil diskutere småtteri.... slitsomt... Man må jo bare ta det med godt humør. Men selge bil kan være en prøvelse... Anonymkode: 6944f...182 6
Mich Skrevet 16. august 2019 #63 Skrevet 16. august 2019 Verste jeg vet er folk som skal prute eller har «glemt» noe av pengene når de kommer for å hente varen, etter at man allerede har avtalt pris. Jeg selger av prinsipp aldri til folk som ikke kan betale den avtalte summen. Sorry, men jeg driter i at du har reist langt og bare mangler 10kr, har du ikke pengene får du gå tomhendt hjem. Har aldri opplevd at de ikke klarer å «mirakuløst» finne resten av pengene i lommen med en gang jeg begynner å lukke døra på dem. 14
Darkrobin27 Skrevet 16. august 2019 #65 Skrevet 16. august 2019 Blir ikke lurt.. vil du vite hvorfor? Fordi 1 1. Jeg betaler ikke folk før jeg har fått varen. 2. Jeg kjøper bare en vare som er i byen min sånn at jeg kan gå til personen og betale rett foran han. Om folk er så dumme og forhåndsbetaler før de får varen så er dere jo dumme nok og fortjener og bli skammet. 2
Harlekin Skrevet 16. august 2019 #67 Skrevet 16. august 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 05fb8...189 😂 7
Valmuefrø Skrevet 16. august 2019 #68 Skrevet 16. august 2019 Har solgt noen bøker som blir brukt på studiet. Den aktuelle boken hadde jeg brukt i 2 år, kjøpt ny for nesten 2000kr og ba 450kr for den - ferdig prutet. En 1.årsstudent tar kontakt på Finn, han vil gjerne ha boken (vanskelig å få tak i brukt) og vi blir enige om at han betaler 450+Porto. Dette var på ca. 520 kr. Tror dere ikke han skrev «jeg synes 500 er bedre siden det er et rundt tall». Hvilket jeg svarte «prisen gikk nettopp til 600kr». Han trodde jeg tullet, men informerte om at boken går til neste person på lista. Prute med 20 kroner, hva faen? Orker ikke selge til folk som skal drive slik pruting. 28
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #69 Skrevet 16. august 2019 Varen som var til salgs var en fryseboks, så sannsynligvis var det en mobil/PC som drev med autokorrektur uten at damen la merke til det🙊 Anonymkode: 6f412...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #70 Skrevet 16. august 2019 Skulle selge en dust bag. Skrev i annonsen at kjøper må hente eller så kan jeg sende med Fra meg til deg. En dame ville ha den, men kunne ikke hente før om en uke. Hun vippset pengene med en gang så da synes jeg det var ok. Dagen for henting kom og da får jeg melding om at det var for dyrt å ta bussen fra Oslo til Kolbotn. Hun trodde Kolbotn lå innafor Oslo grensa. Videre skrev hun at hun jobbet på posten så hun visste at det kostet kun 22 kr å sende med posten. Jeg svarte igjen at jeg kunne sende men kun meg Fra meg til deg. Dette nektet hun, for det var for dyrt. Hun sendte meg sikket ti meldinger der hun prøvde å overtale meg til å bruke posten.Det at jeg må kjøre til butikk der de har post var ikke godtatt grunn. Jeg kunne jo bare ta det i samme slengen som jeg skulle handle. Det at jeg handlet på nærbutikken som er 50 meter unna var ikke aksepteret unnskyldning. Til slutt så vippset jeg henne tilbake pengene og blokkerte henne. Anonymkode: 35af0...183 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #71 Skrevet 16. august 2019 - skulle selge noen barneklær, og en høygravid dame kom for å kjøpe de. Hun lurte på om hun kunne låne toalettet, og jeg sa det var greit. Hun var der i ca 20 min.. tipper hun så igjennom alle skuffer og skap 😅 -skulle selge en lekegrind på 1x1m, og hun jeg hadde avtalt med, dukket opp med en liten paraplytrille som hun tenkte hun kunne frakte lekegrinden hjem med. Det hadde aldri gått! Det endte med at min samboer tok lekegrinden i bilen og kjørte både den og damen hjem. -skulle selge en lampe til 100kr, og hun som kom for å kjøpe den ga meg en 200-lapp istedet og sa at såpass var den verdt. Hun kunne jo ikke si til folk at hun hadde brukt 100kr på en lampe. Da kom de jo til å tenke at hun var gjerrig😂 Anonymkode: bfe62...b8e 28
Gjest MadameDeRosa Skrevet 16. august 2019 #72 Skrevet 16. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.finn.no/154687707 Fister dette noen? Gratis tur til Hellas med denne kjekke mannen!! ......... At han har stor pågang tror jeg er løgn for å få flere interessert. Og en mann i 40-årene som vil ha "crew" på mellom 20 og 30.... æsj. Anonymkode: 8596d...eeb Får litt ubåt - i -Danmark - drapssaken - vibber av det der. Kanskje er han harmløs, men hvorfor søker han kvinner til hjelp på seilaset sitt istedenfor menn, som er sterkere fysisk? Eller er han inspirert av Dan Bilzerian?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #73 Skrevet 16. august 2019 23 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Får litt ubåt - i -Danmark - drapssaken - vibber av det der. Kanskje er han harmløs, men hvorfor søker han kvinner til hjelp på seilaset sitt istedenfor menn, som er sterkere fysisk? Eller er han inspirert av Dan Bilzerian? Det som er ekkelt med denne Hellas annonsen er hvordan den er blitt endret. Jeg leste den i går. Da var det HELT andre bilder og HELT annen tekst. Inntrykket jeg satt igjen med i går når jeg leste annonsen var at det var to jenter som søkte en 3 jente til 3 uker seilas. Stod noe om at det skulle dokumenteres på YouTube men ikke fra hvilken kanal. Jeg delte faktisk annonsen med min søster som akkurat har fylt 18 og skrev at hun måtte sjekke det ut 😳 Sa også til henne at hadde jeg ikke vært hjemme med barn ville jeg dratt. Nå når annonsen er endret ville jeg aldri vurdert det, hverken for min søster eller meg! Anonymkode: 32309...a3b 12
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. august 2019 #74 Skrevet 17. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er ekkelt med denne Hellas annonsen er hvordan den er blitt endret. Jeg leste den i går. Da var det HELT andre bilder og HELT annen tekst. Inntrykket jeg satt igjen med i går når jeg leste annonsen var at det var to jenter som søkte en 3 jente til 3 uker seilas. Stod noe om at det skulle dokumenteres på YouTube men ikke fra hvilken kanal. Jeg delte faktisk annonsen med min søster som akkurat har fylt 18 og skrev at hun måtte sjekke det ut 😳 Sa også til henne at hadde jeg ikke vært hjemme med barn ville jeg dratt. Nå når annonsen er endret ville jeg aldri vurdert det, hverken for min søster eller meg! Anonymkode: 32309...a3b At den er endret gjør det bare enda mer merkelig. Den appellerer sikkert til unge jenter uerfaren på livet og dets farer, og er man midt ute på havet og personen(e) viser seg å være sprø, har man ingen sjans til hverken å varsle for hjelp eller å komme seg vekk derfra.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #75 Skrevet 17. august 2019 Min verste finn-opplevelse var litt annerledes. Fordi jeg satt igjen med dårlig samvittighet. La ut en gammel iPhone 5s 16gb på Finn til salgs for noen mnd siden. Nevnte ingen pris. 30 min etter jeg la ut ringte ei dame og ville kjøpe. Hun ville ha den for 2000 kr. Etter et par timer troppet hun opp på døra. Hun likte dekselet på mobilen og tilbydde seg å legge på 500 kr, totalt 2500,-. Veldig spesiell dame. Det var 30 grader ute men stod i en tykk frakk og støvletter. Hun virket ikke helt oppegående for å si det slik og ble grundig lurt. Betalte aaaltfor mye. Anonymkode: 32aeb...990 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #76 Skrevet 17. august 2019 Solgte en ting til 400 kr + frakt. Kjøper spurte om han kunne få den til 300 kr inkl. frakt, og om jeg kunne kaste inn et par ting gratis (som jeg solgte til 50 kr pr stk). Ok, ville bare bli kvitt dem. 1 uke senere får jeg sint melding om at de gratis tingene vat i verre stand enn kjøper forventet. Kjøper krever at jeg tar dem i retur, på egen regning - evt. at jeg sender en annen ting til 200 kr som jeg hadde ut for salg. Jeg minner på at de tingene fikk h*n gratis, og at det faller på sin egen urimelighet at jeg skal ta dem i retur, eller kompensere for noe som helst. Får til svar at om jeg ikke sender en ny ting, eller dekker frakt, så skal vedkommende kontakte advokat. Jeg kalte selvfølgelig bløffen, og takket for meg. Fikk et par meldinger til om at jeg var den dårligste selgeren på Finn, om jeg ikke var kjent med ordtaket "kjøper har alltid rett", og at h*n aaaldri kom til å kjøpe fra meg igjen. Anonymkode: 11af2...e6b 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #77 Skrevet 17. august 2019 På 21.11.2016 den 17.56, AnonymBruker skrev: ingen som veit?? kommer bare med egne svar !!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 2aecf...5f8 Noen ganger. Hvis jeg sender melding på 20 ulike lamper på Finn og 18 av selgerne de sletter annonsen sin før en av de svarer meg (eller jeg rekker å lese meldinga) er det umulig for meg å vite hvem av de 18 som kontakter meg. Ganske mange som tar ned annonsene sine før de svarer folk for så å sende melding til noen etterpå. Gjerne kryptiske meldinger av typen "Ja. Kl 20.30 i kveld". Når min melding i utgangspunktet var "Hei. Har du denne fortsatt?" har jeg jo bare to valg - spørre hva de egentlig selger eller å være en sånn kjip type som ikke engang svarer tilbake. Anonymkode: 343b9...ca1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #78 Skrevet 17. august 2019 58 minutter siden, MadameDeRosa skrev: At den er endret gjør det bare enda mer merkelig. Den appellerer sikkert til unge jenter uerfaren på livet og dets farer, og er man midt ute på havet og personen(e) viser seg å være sprø, har man ingen sjans til hverken å varsle for hjelp eller å komme seg vekk derfra. Typisk kvinnfolk ,skeptisk til alt. Mannen har youtube og nettside, med fullt navn. Norske kvinner har grusom mentalitet generelt. Anonymkode: 0f485...e1f 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #79 Skrevet 17. august 2019 Solgte en veldig dyr genser sønnen min fikk i gave. Den var for liten, så ble kun prøvd på og vasket èn gang. Solgte til en meget god pris for en genser som så helt ny ut. Jeg sender i utgangspunktet ikke varer. Men var en som insisterte, vipset penger på forhånd inkludert frakt. Det hastet så veldig, så jeg dro rett på postkontoret. Et par dager senere renner det inn meldinger på FB og Finn innboksen. Denne karen er da rasende, hevder den hvite genseren var så utvasket at den var grå. Aggressiv og ufin på meldinger. Prøvde å svare hyggelig flere ganger, men da han begynte å true meg blokkerte jeg han overalt. Meldte også fra til Finn. Tok jo masse bilder av genseren der man kan se den ser helt ny ut. Også bilder av at jeg står og pakker den på posten. Første og siste gang jeg sender noe! Mistenker at han sikkert a) brukte genseren til en spesiell anledning og nå ikke trengte den lenger. b) at den ikke passet. Men nå er ikke jeg Cubus med «return policy». Så lenge varen ble levert som beskrevet er det ikke mitt problem. Men jeg er heller ikke et rasshøl, så hadde han tatt en hyggeligere tone og vært ærlig hadde jeg tatt den i retur. Anonymkode: 4c36c...5a7 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #80 Skrevet 17. august 2019 * Må legge til at varen ble solgt brukt. Og oppga i annonsen at den var brukt og vasket èn gang. Jeg er alltid ærlig om det jeg selger. Og har i mine ti år på Finn aldri hatt et problem før nå. Anonymkode: 4c36c...5a7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå