Gå til innhold

Kva er di verste Finn.no-oppleving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg ser for meg at ein del her inne har prøvd seg på ein del kjøp og sal på Finn.no, og vore ute for mykje rart. La oss dele frustrasjonen over kor ubrukelege enkelte menneske er her inne. 

Eg kan godt starte.

Ei venninne flytta ut av en leiligheit, og skulle då kvitte seg med eit elles velfungerande kjøleskap. Ho satt som forutsetnad på Finn at kjøper transporterte det bort sjølv, ho var gravid og heime med ungar på dagtid. Så dukka kjøper opp. Mann med BMI på 17, helt aleine. Der sto ho høggravid og så på ein kar på 60 kilo som skulle bere ned kjøleskapet 4 etasjer heilt aleine. "Ja, du skal vel hjelpe meg å bere?" 

Eg prøvde å selje eit par ubrukte sko. Fekk først ein relativt harmlaus melding om eg kunne sende nokre bilde av skoa. Eg sendte nokre fleire, av kun skoa, ikkje føtter. Tre meldingar seinare var eg nedspamma av fot-fetisj-meldingar. Eg blokkerte vedkommende sjølvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verste opplevelsen var når jeg og sambo ble svindla for 3000kr. Vi skrev på ønskes kjøpt at vi ville kjøpe et stillas og en mann sørpå tok kontakt. Han hadde en bror som kunne frakte det opp mot en liten sum sa han. Måtte betale 3000kr forskudd og resten når stillaset kom. Han virket veldig seriøs og har til og med et firma. Dagen kom og ingen stillas dukket opp. Han blokkerte numrene våre og da vi undersøkte litt rundt fant vi flere som var blitt lurt av denne mannen for flere titals tusen. 

• Liker 5
Skrevet

Har hatt mange negative opplevelser på finn.no. En av de verste var da vi hentet en oppvaskmaskin som vi måtte bære laaangt fra huset til selgerne. Den var gørrskitten og måtte vaskes og renses med klor i flere timer - for så å finne ut at den ikke fungerte. Det var ekstremt irriterende! Angrer på at vi ikke dro tilbake med den og plasserte den utenfor døra deres. Frekke folk...

Anonymkode: adea0...4cb

• Liker 16
Skrevet

Har heldigvis ikke noen skikkelig dårlige Finn-opplevelser, men det som irriterer meg mest er alle de som sender adressen sin, og som understreker at de vil at jeg skal sende fortest mulig. Samtidig har de ikke alltid hast med å betale for seg, så betalingen uteblir helt til jeg gir tydelig beskjed om at jeg ikke sender noe som helst uten forhåndsbetaling.

Synes dette skjer nesten hver gang jeg selger på Finn, og jeg selger mye på Finn! Noen av disse er sikkert bare sløve, men jeg regner med at rimelig mange spekulerer i dette. Fint å få tilsendt ting i posten helt gratis :sjenert:

Hvis det haster at jeg skal sende pakken, haster det også at du betaler for deg.

• Liker 25
Skrevet

En av de værste var da vi hadde avtalt å hente noe i Oslo. Hadde lånt bil, kjørt fra Tønsberg til Oslo en fredagskveld for så å finne ut at de hadde solgt til noen andre. Vi hadde kontakt med de fler ganger på veien. typ :"Nå setter vi oss i bilen og kjører fra Tønsberg." Når vi kom frem hadde de plutselig solgt til noen andre. Fader så sure vi var da!

Anonymkode: 9a5d6...5b6

• Liker 23
Skrevet

Har ikke så mange dårlige opplevelser fra finn. Tror det er bare èn faktisk, da jeg ble svindlet for 600 kroner fordi en mobil som jeg hadde betalt for aldri kom. Kontaktet finn og fant ut at denne mannen hadde svindlet mange flere også.

Anonymkode: 89c4c...dbf

• Liker 5
Skrevet

Har hatt flere biler tilsalgs. Det som er så ufattelig irriterende er alle sms' ene som kommer. Gjerne bud på 1/2 prisen og slike ting. Helt greit at noen kommer med "saklig" pruting ved kjøp av bil, men får nå jammen komme å besiktige den først.

F.eks å trekke fra et par tusen for steinsprut i frontruten etc... Er et stykke derifra til halv pris usett. Frekke, ekle mennesker.

Anonymkode: 3e2a5...7a5

• Liker 12
Skrevet

Det verste som finnes er folk som kommer med skambud og klikker i vinkel om du avviser dem. Skriver du negativ vurdering av noen fordi de er frekke så får du negativitet så det holder tilbake - uten at finn griper inn. 

Den vurderingen på finn den fungerer bare der du slikker folk oppover ryggen.

Anonymkode: 7764d...b0e

• Liker 11
Skrevet

Jeg husker en episode hvor en middelaldrende kjerring skulle gi bort gardinene sine, og jeg sendte en melding og spurte om jeg kunne overta dem. Først så sier hun ja og legger dem til side for meg, men senere så ombestemmer hun seg og sier at en mann har spurt om å få de samme gardinene, og han skulle i tillegg betale for både dem OG frakten hjem til seg!

Hun er frekk som faen, og vil ha meg til å betale det dobbelte for gratisgardinene sine, noe jeg ble sjokkert over, og det ender med at denne mannen får gardinene hennes istedet. Hun var virkelig frekk som skulle ha betaling for noe hun i utgangspunktet hadde tenkt å gi bort allikevel, så håper at mannen ombestemte seg, han også. Men det får vi vel aldri vite... :P 

Anonymkode: 3cac2...fb1

• Liker 8
Skrevet

Min verste opplevelse er den forrige; skulle gi bort blekkpatroner som var feilkjøpt. En mann tok kontakt, men etter jeg skrev adressen hørte jeg ikke noe mer. Vi fikk altså ikke avtalt noe dag eller tidspunkt, så jeg avventet. Plutselig en kveld jeg er alene i pysjen i 22-tiden ringer mannen min og sier han har blitt oppringt av denne mannen, som står utenfor døra mi og har søkt opp navnet til mannen for å få ringt (vi har ikke ringeklokke)! :ohmy: Motvillig åpnet jeg døra og der står en Bare Egil-aktig fyr som har kjørt i over en time for å hente patronene uten avtale... Ble helt satt ut, og var skikkelig ekkelt. Sjekket innboksen etterpå, og han hadde ikke skrevet noe som helst... :ninja:

• Liker 4
Skrevet

Solgte noe greier til en dust som ringte meg kl 3 på natta. Han var generelt plagsom. Rapporterte til finn.. kjæresten min kjeftet ham ned i støvlene 😅 han beklaget seg og sa han var full.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ble også oppringt kl 3 på natten av en løk. Han hadde sett annonsen for at vi hadde et ledig rom i kollektivet. 

En annen gang opplevde jeg at en kom på visning med tolk (fremdeles kollektiv) for ikke å snakke om den spanske moren som ville bo på det seks kvadratmeter store rommet sammen med sin 12 år gamle sønn. 

Anonymkode: c08d0...422

• Liker 10
Skrevet

Man får helt klart for seg det jevne nivået der ute blant raringer når man selger ting på finn. Jeg har heldigvis brukt mye sunn fornuft så har unngått det meste av problemer.

Anonymkode: db9da...586

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker en episode hvor en middelaldrende kjerring skulle gi bort gardinene sine, og jeg sendte en melding og spurte om jeg kunne overta dem. Først så sier hun ja og legger dem til side for meg, men senere så ombestemmer hun seg og sier at en mann har spurt om å få de samme gardinene, og han skulle i tillegg betale for både dem OG frakten hjem til seg!

Hun er frekk som faen, og vil ha meg til å betale det dobbelte for gratisgardinene sine, noe jeg ble sjokkert over, og det ender med at denne mannen får gardinene hennes istedet. Hun var virkelig frekk som skulle ha betaling for noe hun i utgangspunktet hadde tenkt å gi bort allikevel, så håper at mannen ombestemte seg, han også. Men det får vi vel aldri vite... :P 

Anonymkode: 3cac2...fb1

Dette høres jo ut som et eventuelt svindletriks, spør du meg. 

Bruk sunn fornuft!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har aldri opplevd noe negativt ved kjøp på Finn. Ved salg er det verste jeg har opplevd useriøse folk (og de er det mange av!) Aldri blitt svindlet eller noe på Finn, men ble svindlet for rundt 1000 kr på en annen salgsside for sikkert 15 år siden. Jeg var dum og sendte varen før kjøper hadde betalt og fikk aldri pengene.

Endret av Salka
Skrevet

Jeg kjenner noen som skulle selge ett par store møbler.

En kjøper kontaktet dem, og de ble enige om når tingene skulle hentes. De dukket opp, og alt sammen ble lastet opp på en stor bil med henger.

Tingene var priset til ett par tusen kroner, til sammen. Men rett før kjøper skulle sette seg i bilen og kjøre sin vei, så stakk de to 500-lapper i hånden til selgeren! Mer gadd de ikke å betale...

:balltre:

Anonymkode: 2d4bb...a94

• Liker 7
Skrevet

Ler av å lese historiene her--- skulle tro d var psykopatiske empatiløse usympatiske parasitter dere kom borti på finn. Man får ikke akkuratt tro på menneskeheten av å lese dette her.

• Liker 5
Skrevet

Skulle selge et kamera og dum som jeg var, la jeg ut mobilnr mitt i annonsen. Det ringte flere, men en fyr tok kaka. Han presterte å ringe 8 ganger før vi skulle møtes og spurte hele tiden "where are you?" "I want that camera" "Have you sold the camera?". Det var et slikt mas at jeg begynte å få kalde føtter.

Avtalen var at vi skulle møtes på Sentralstasjonen, men da jeg stod på den avtalte plassen og ventet, ringte telefonen på ny og da ønsket han plutselig å møtes et helt annet sted. Det var greit for meg, så jeg labbet i vei. Problemet var bare at da jeg kom frem til den mørke gaten som han ville møtes i, stod det en bil med 4 mannfolk i og billysene blinket og blinket.

Det ble ikke noe kamerakjøp på den karen, da jeg gikk derifra. Fristet ikke for en 25-årige dame å gå bort til en bil med desperate mannfolk.

Anonymkode: 52b8a...91b

• Liker 17
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke noe kamerakjøp på den karen, da jeg gikk derifra. Fristet ikke for en 25-årige dame å gå bort til en bil med desperate mannfolk.

Anonymkode: 52b8a...91b

Herregud, det der hørtes skummelt ut! Du gjorde rett i å snu og gå din vei.

• Liker 24
Skrevet

Bare lurer.. er det NORMALT at kjøpere på finn ikke vet hva de har sendt melding om å få kjøpe? Har hatt to stk som "ikke husket hvilken bordlampe de ønsket å kjøpe"

Anonymkode: 2aecf...5f8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...