Gå til innhold

Fryser hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg byttet jobb i fjor og sitter nå i åpent landskap. I fjor vinter gikk det greit, men nå har jeg vært iskald siden i høst. Temperaturmåleren viser at det til enhver tid er rundt 22 grader i lokalet. Men jeg fryser hele tiden. I dag har jeg på meg ull innerst, jeans og en tynn ullgenser. Likevel fryser jeg skikkelig. Fryser hjemme også, men der kan jeg jo fyre og legge meg under pleddet.

Det er nesten slik at jeg gruer meg til å gå på jobb, for jeg synes det er slitsomt å fryse i åtte timer. Jeg merker at jeg blir veldig kald på føttene i løpet av arbeidsdagen, men vet liksom ikke hvilket skotøy jeg kan ha på meg som er både varme og som ser ok ut (det kommer kunder innom jevnlig i løpet av dagen, så selv om jeg helst skulle hatt på meg tøfler med ullfôr, passer ikke det seg helt).

Så hva gjør jeg? Kollegaene mine fryser ikke, så jeg kan ikke skru opp temperaturen på anlegget heller. Ettersom jeg ikke frøs slik i fjor, selv i januar når det var -18, begynner jeg å lure på om jeg kanskje har mangel på et eller annet? Kan mangel på vitaminer f.eks gjøre at man fryser lettere?

Anonymkode: 33818...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på deg mer klær? ;) Jeg fryser også hele tiden fordi jeg er undervektig. Har egentlig gitt opp å finne noe løsning på problemet, er bare å kle seg godt og drikke noe varmt... men skjønner frustrasjonen din altså :P

Anonymkode: 6b063...e49

Skrevet

Kanskje kjøpe et varmende sitteunderlag til å ha på stolen din? Tenker på sånn elektrisk som faktisk gir fra seg varme.

Kjøp sko en str. for stor sånn at du har plass til tykke ullester? Pulsvarmere du bare kan skyve under jakkeermet hvis du er redd det ser rart ut for kundene?

Anonymkode: a7f29...169

Skrevet

Usikker på vitaminer, men lavt stoffskifte kan iallefall gjøre at du fryser.

Niacin (et B vitamin) gjør at man føler seg varm en stund etter inntak. Du kan jo kanskje prøve det.

Anonymkode: a7f29...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...