Gå til innhold

AirBNB - New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som erfaring med leie av Airbnb leilighet i New York? Vi er 4 i reisefølget og vi ønsker å bo nært Times Square.

Anonymkode: 2196e...a54

Gjest Overrasket
Skrevet

Det er strengt forbudt i 90 % av tilfellene å leie noe under 30 dager der huseier ikke selv er til stedet i leiligheten under oppholdet ditt. 

Det er altså greit å leie ut et ekstra soverom, men det er ikke greit å bruke hele leiligheter som ulovlige hoteller. 

I verste fall KAN du bli satt på gata uten noe sted å bo under oppholdet ditt. 

Valget er ditt, du kan ta den risikoen du ønsker. Men greit å kjenne til lovene før du bryter de. :tongue:

Skrevet
37 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er strengt forbudt i 90 % av tilfellene å leie noe under 30 dager der huseier ikke selv er til stedet i leiligheten under oppholdet ditt. 

Det er altså greit å leie ut et ekstra soverom, men det er ikke greit å bruke hele leiligheter som ulovlige hoteller. 

I verste fall KAN du bli satt på gata uten noe sted å bo under oppholdet ditt. 

Valget er ditt, du kan ta den risikoen du ønsker. Men greit å kjenne til lovene før du bryter de. :tongue:

Oi, dette visste jeg ikke. Er det en ny lov? Jeg har alltid brukt airbnb i New York uten problemer.

Min erfaring er at utleiere der er som de fleste andre i New York - spisse albuer, kranglete og kravstore. Det er det eneste stedet jeg har fått negative anmeldelser, for småting som ikke pent nok oppredd seng og at det ikke var strøkent 100 % av tiden vi bodde der. En var forsinket og umulig å få tak i, men klarte på en merkelig måte å vri det til å være min skyld. 

Ellers er det helt greit og enklere og billigere enn hotell.

Anonymkode: 7c0ef...3e0

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette visste jeg ikke. Er det en ny lov? Jeg har alltid brukt airbnb i New York uten problemer.

Min erfaring er at utleiere der er som de fleste andre i New York - spisse albuer, kranglete og kravstore. Det er det eneste stedet jeg har fått negative anmeldelser, for småting som ikke pent nok oppredd seng og at det ikke var strøkent 100 % av tiden vi bodde der. En var forsinket og umulig å få tak i, men klarte på en merkelig måte å vri det til å være min skyld. 

Ellers er det helt greit og enklere og billigere enn hotell.

Anonymkode: 7c0ef...3e0

Det er ikke en ny lov, den har vært gjeldende i mange år, men det nye er at håndhevelsen av loven blir stadig strengere og stadig høyere prioritert, bøtene blir stadig større og risikoen for reisende, ikke bare utleiere, stadig mer omfattende. Den nyeste versjonen av loven er også en skjerpet versjon. Nå er det ulovlig å markedsføre hele leiligheter for kortidsleie. (Altså er ikke bare det å faktisk leie ut ulovlig, men til og med å ha en annonse på f.eks. AirBnB kan være lovstridig). 

Jeg personlig ville ikke leid en hel leilighet i NYC, men jeg kunne nok vurdert et ekstra soverom der husverten selv var hjemme under oppholdet.

Endret av Overrasket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...