Gå til innhold

Trening av mage / ryggplager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen gode mageøvelser som ikke belaster korsryggen?

Jeg har et lite problem nederst i korsryggen - jeg er visstnok skjev, og det er kommet en slags låsning. Går for tiden til kiropraktor for dette, og har fått beskjed om at jeg skal være forsiktig på trening og unngå øvelser som trigger det. Jeg kjenner jo også at jeg får vondt f.eks. ved situps.

Noen med ryggplager som trener magen?

Anonymkode: da139...e4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville hørt på kiropraktor til problemet er borte. Evt. fått time hos fysioterapeut. Skumelt å krangle med ryggen altså.

Anonymkode: e1a5b...686

Skrevet

Burde du ikke trene ryggen snarere enn magen?

Og ignorer kiropraktoren. De driver som regel med alternativsvindel. Gå til en fysioterapeut.

Skrevet

Svømmingni oppvarmet baseng. Da trener du alle kroppens muskler. 

Anonymkode: 6fc42...4d8

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen gode mageøvelser som ikke belaster korsryggen?

Jeg har et lite problem nederst i korsryggen - jeg er visstnok skjev, og det er kommet en slags låsning. Går for tiden til kiropraktor for dette, og har fått beskjed om at jeg skal være forsiktig på trening og unngå øvelser som trigger det. Jeg kjenner jo også at jeg får vondt f.eks. ved situps.

Noen med ryggplager som trener magen?

Anonymkode: da139...e4e

Har hørt at pilatestrening skal være bra for ryggen, også skjeve rygger. Man trener kjernemuskulaturen og da det indre korsettet og det kan vær emed på å rette opp litt en skjev rygg.
Den øvelsen jeg har hørt er super for skjev rygg er planken. Både sideveis og vanlig. 

Jeg hater øvelsen, men den bør gjøres hver dag :) Har også skjev rygg.
Jeg pleier it illegg å trene på en pilatesball. SYns det ustabile gjør at ryggsmertene letter. Sitte og gynge på en slik ball. 

Anonymkode: e6cfa...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...