AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Del Skrevet 11. november 2016 Babyshop har 350 i avslag på dresser over 1500 nå, og jeg sitter og lurer på om jeg skal slå til, eller geller gå for den langt billigere testvinneren tenson Bloom ? Dressen skal gå i arv, derfor er kvalitet ganske viktig..spesielt i alderen barnet er (4-5) hvor dressen slites mye. Er isbjörn dressene verdt 700 kr mer? Anonymkode: c0a7b...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. november 2016 #2 Del Skrevet 11. november 2016 Ja og nei, vil jeg si. Vi har og har hatt Isbjörnklær til begge barna, og det mest positive er i mine øyne at passformen er ypperlig til barn som er smale, for dressene er smale i passformen (mine barn er spebygde, spesielt minstemann). Slitestyrken er god nok, men jeg synes fargene blekner forholdsvis raskt i forhold til andre merker til tross for at vi ikke vasker klærne spesielt ofte. Dette gjaldt dressen vi kjøpte ny. Om det er slitestyrke og kvalitet i forhold til pris du er ute etter, synes jeg Polarn O Pyret har suverent bedre dresser til en lavere pris, men disse er litt videre i fasongen. Vi har kjøpt en Isbjörn vinterdress brukt til minstemann denne gangen, og jeg er spent på om den også vil blekne like raskt. Han er veldig aktiv, ute store deler av dagen i barnehagen, og det er dessverre store deler av sesongen hvor det er barfrost. Men som sagt: de klærne vi har vært mest fornøyd med til ham, har vært PoP, for alt annet har vist slitasje ganske så raskt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Del Skrevet 11. november 2016 Takk for svar! Vi har også hatt pop, og egentlig også fornøyd med slitestyrken..men synes den var litt stiv og vår eldste er også tynn og sped.. vi har didrikson fra før, men synes barnet ofte kommer søkkvåt hjem med den, til tross for grundig impregnering og få vask i maskin etc Anonymkode: c0a7b...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. november 2016 #4 Del Skrevet 11. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har også hatt pop, og egentlig også fornøyd med slitestyrken..men synes den var litt stiv og vår eldste er også tynn og sped.. vi har didrikson fra før, men synes barnet ofte kommer søkkvåt hjem med den, til tross for grundig impregnering og få vask i maskin etc Anonymkode: c0a7b...a76 Didriksons har ikke nok vanntetthet/høy nok vannsøyle til norsk kystklima med sludd og våt snø. De har ofte 5000, til tider 8000, og minimum for å være vanntett, er strengt tatt 10 000. Vi har faktisk hatt to dresser fra Reflex (Barnas Hus' eget merke), og de har overrasket stort på slitestyrke, passform og vanntetthet, men dette har vært dresser med høy vannsøyle, i prisklassen 11-1200 kroner. PoP er litt stive og tunge, men jeg synes at når barna tipper tre år og blir mer aktive, har det ikke så mye å si som når de er mindre. Da mine var yngre og gikk på småbarnsavdeling brukte vi stort sett vinterdresser fra Reima/ReimaTec. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Del Skrevet 11. november 2016 Vi har kjøpt Isbjørn-dresser brukt, og har også endel jakker. Super kvalitet - flere av dressene er nå på barn nummer tre eller fire, og viser bare mindre tegn på slitasje. Fargene har holdt seg, så vi har ikke samme erfaring som en annen over her. Men om de er verdt den mye høyere prislappen, er vel en individuell vurdering. Anonymkode: a71f2...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Del Skrevet 11. november 2016 Har en isbjørndress som nå er på sin andre 3-åring. Den er fantastisk, beste vi har hatt så langt. Kjøpte den til halv pris, men om den er verdt bortimot full pris og x antall hundre mer enn andre gode alternativer skal jeg ikke uttale meg om. Er nysgjerrig på hvordan den hadde sett ut etter et par vintre på 4-5-åring. Vi har prøvd didrikson på den aldersgruppa, og den er betydelig mer slitt, men har også fått betydelig mer "juling". Anonymkode: 0659d...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #7 Del Skrevet 12. november 2016 Reima har jeg best erfaring med. Anonymkode: 990bd...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #8 Del Skrevet 12. november 2016 Vi har vært mest fornøyd med isbjørn av alle merkene vi har prøvd, men vi har kjøpt hvert år brukt til rundt 400-500 kr og dressene har fremdeles sett helt ny ut selv etter 2-3 sesonger tidligere. Anonymkode: daddc...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #9 Del Skrevet 12. november 2016 Jeg jobber i friluftsbarnehage, og kan absolutt anbefale isbjörn sine ytterklær. De er utrolig holdbare og slitesterke og holder et aktivt barn tørt og varmt hele dagen. 👍 Anonymkode: 5b043...c0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #10 Del Skrevet 12. november 2016 Tja... Hvis du bor i vinterland eller er aktiv med hytte på fjellet osv. Har mange og lange dager ute med aktive barn hele tiden så joda.. På vestlandet hvor jeg bor med barn som er mest aktive på skole/bhg og ikke noe spesielt frilufts mennesker enn kortere turer hit og dit så er det overkill på lommeboken. Har hatt ei tur bukse og en vinterdress og det var ikke verdt pengene sånt sett selv om jeg var SUPER fornøyd. Plaggene ser enda nye ut etter 2 sesonger!!! men 1000,- for turbukse og over 2.000 i dress så kan man finne minst like gode klær til halvparten av pengene, og ville heller hatt 2 dresser enn 1 dyr i så fall, men har man løst med penger så er det bare til å kjøre på, Anonymkode: 0582d...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #11 Del Skrevet 12. november 2016 På 11.11.2016 den 10.33, Honesty skrev: Ja og nei, vil jeg si. Vi har og har hatt Isbjörnklær til begge barna, og det mest positive er i mine øyne at passformen er ypperlig til barn som er smale, for dressene er smale i passformen (mine barn er spebygde, spesielt minstemann). Slitestyrken er god nok, men jeg synes fargene blekner forholdsvis raskt i forhold til andre merker til tross for at vi ikke vasker klærne spesielt ofte. Dette gjaldt dressen vi kjøpte ny. Om det er slitestyrke og kvalitet i forhold til pris du er ute etter, synes jeg Polarn O Pyret har suverent bedre dresser til en lavere pris, men disse er litt videre i fasongen. Vi har kjøpt en Isbjörn vinterdress brukt til minstemann denne gangen, og jeg er spent på om den også vil blekne like raskt. Han er veldig aktiv, ute store deler av dagen i barnehagen, og det er dessverre store deler av sesongen hvor det er barfrost. Men som sagt: de klærne vi har vært mest fornøyd med til ham, har vært PoP, for alt annet har vist slitasje ganske så raskt. Vår vinterdress ble også blass.. Anonymkode: 0582d...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Del Skrevet 13. november 2016 TS her! Takk for innspill! Det ble, etter enda nøyere gjennomgang av ulike tester og Feedback, Isbjorn dress. 4 åringen klager allerede nå på at hun fryser i sin gamle didrikson..og vi håper dette vil løse det. Fant dressen uansett enda rimeligere i en annen butikk, så da kjørte heg på og kjøpte votter også. Anonymkode: c0a7b...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #13 Del Skrevet 13. november 2016 På Friday, November 11, 2016 den 10.26, AnonymBruker skrev: Babyshop har 350 i avslag på dresser over 1500 nå, og jeg sitter og lurer på om jeg skal slå til, eller geller gå for den langt billigere testvinneren tenson Bloom ? Dressen skal gå i arv, derfor er kvalitet ganske viktig..spesielt i alderen barnet er (4-5) hvor dressen slites mye. Er isbjörn dressene verdt 700 kr mer? Anonymkode: c0a7b...a76 Å arve dresser til vinterbruk, er ikke lurt. De blir jo fort slitte. Hvorfor ikke kjøpe en billigere, og heller kjøpe ny til den som skal arve? Det er heller ikke særlig gøy å gå i arveklær. Anonymkode: 37925...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 13. november 2016 #14 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg synes klærne og ytterklærne er super! Handler alltid på tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #15 Del Skrevet 13. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å arve dresser til vinterbruk, er ikke lurt. De blir jo fort slitte. Hvorfor ikke kjøpe en billigere, og heller kjøpe ny til den som skal arve? Det er heller ikke særlig gøy å gå i arveklær. Anonymkode: 37925...4d7 Du høres smart ut. Anonymkode: 13aae...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13. november 2016 #16 Del Skrevet 13. november 2016 Ja Vi hsr prøvd mye men ingenting slår isbjørn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #17 Del Skrevet 13. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Å arve dresser til vinterbruk, er ikke lurt. De blir jo fort slitte. Hvorfor ikke kjøpe en billigere, og heller kjøpe ny til den som skal arve? Det er heller ikke særlig gøy å gå i arveklær. Anonymkode: 37925...4d7 Miljø og klima er ikke i dine tanker? De burde da holde som arveklær om man kjøper svinedyre dresser. Jeg mener jeg har lest at Coop sin dress er den beste, men mulig det ikke var vinterdress. Har ikke barn, så er ikke helt inne i det. Anonymkode: 28206...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå