Gå til innhold

Hvor mange pull ups tar du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke på tid, men uten at du trår ned. Hva er din rekord?

Dette er en mer fair "konkurranse" da det er din egen vekt du løfter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt 9 i år, men tror mer på 5 om jeg hadde prøvd nå.

Skrevet

Maks tre, har vel klart fire en gang. Strikt. (Helt ned, rette albuer og helt opp) 

Anonymkode: 5d54e...34c

Skrevet

Chins - 10
Nøytralt grep - 8
Pull ups - 1

Svakere i ryggen, ja! 

Skrevet

Null. 

Og tror resultatet hadde vært det samme uten all ekstra overvekt. Og det er helt okej. Synes det er verre jeg har kondis som en 80-åring.

Skrevet
3 timer siden, Lanista1984 skrev:

Dette er en mer fair "konkurranse" da det er din egen vekt du løfter.

Haha, nei, som alle egenvektøvelser blir det vanskeligere jo høyere vektklasse man hører hjemme i. Det er en grunn til at alle de beste konkurranseturnerne er knøttsmå av vekst.

Lifetimerekord: 10. Per i dag: Minst 7.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, rh1 skrev:

Chins - 10
Nøytralt grep - 8
Pull ups - 1

Svakere i ryggen, ja! 

Det var stor forskjell, jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på forskjellen chins/pullups da jeg skrev, er faktisk usikker på hva jeg tar, tror det er chins. Men hadde forventet omtrent samme resultat for min egendel, kanskje 1-2 mindre, men 9 mindre var jo mye.

Nøytralt er en hånd hver vei?

Det er ikke det at du her tok 10 chins, 8 nøytrale og greide bare 1 pullup til slutt ?:fnise:

Skrevet
39 minutter siden, ekkoet skrev:

Det var stor forskjell, jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på forskjellen chins/pullups da jeg skrev, er faktisk usikker på hva jeg tar, tror det er chins. Men hadde forventet omtrent samme resultat for min egendel, kanskje 1-2 mindre, men 9 mindre var jo mye.

Nøytralt er en hånd hver vei?

Det er ikke det at du her tok 10 chins, 8 nøytrale og greide bare 1 pullup til slutt ?:fnise:

Nøytralt grep er at hendene vender mot hverandre, ja :) 
Hehe nei, det er hva jeg maks har klart av hver - testa på forskjellig tidspunkt så jeg ikke er sliten av det ene når jeg gjør det andre.
Det er jo sagt at chins er den letteste typen kroppsheving, men det er stor forskjell med ni, ja! Vil forresten nevne at det er bredt grep og ryggaktivering som gjelder på den siste jeg skrev - kan ta sikkert like mange som med nøytalt grep når jeg vender hendene fra meg - men da aktiverer jeg ikke utelukkende rygg, men bruker mye armer! Så det er kanskje ikke så rart det blir litt forskjell når det er andre muskelgrupper og man ikke er like sterk i begge! ;) 

Skrevet
2 minutter siden, rh1 skrev:

Nøytralt grep er at hendene vender mot hverandre, ja :) 
Hehe nei, det er hva jeg maks har klart av hver - testa på forskjellig tidspunkt så jeg ikke er sliten av det ene når jeg gjør det andre.
Det er jo sagt at chins er den letteste typen kroppsheving, men det er stor forskjell med ni, ja! Vil forresten nevne at det er bredt grep og ryggaktivering som gjelder på den siste jeg skrev - kan ta sikkert like mange som med nøytalt grep når jeg vender hendene fra meg - men da aktiverer jeg ikke utelukkende rygg, men bruker mye armer! Så det er kanskje ikke så rart det blir litt forskjell når det er andre muskelgrupper og man ikke er like sterk i begge! ;) 

Folk har sikkert ulike standarder for hva de definerer som en kroppshevning (for å bruke et nøytralt begrep). Mye mulig at mine kroppshevninger ville være  "feil" etter noen andres standard slik at jeg ville være nede på 3-4 om jeg skulle gjøre dem riktig.

Skrevet
7 minutter siden, ekkoet skrev:

Folk har sikkert ulike standarder for hva de definerer som en kroppshevning (for å bruke et nøytralt begrep). Mye mulig at mine kroppshevninger ville være  "feil" etter noen andres standard slik at jeg ville være nede på 3-4 om jeg skulle gjøre dem riktig.

Hehe hvem vet!
En kroppsheving er vel en kroppsheving, men bare skrev de forskjellige for vet ikke hva trådstarter definerer som en pull-up; Det er nok litt forskjellig hva folk tenker på da, ja. ;) 

Gjest Belle âme
Skrevet

Prøvde for noken daga sida, trur ikkje eg løfta meg ein cm:fnise:

Skrevet
10 timer siden, Leifr skrev:

Haha, nei, som alle egenvektøvelser blir det vanskeligere jo høyere vektklasse man hører hjemme i. Det er en grunn til at alle de beste konkurranseturnerne er knøttsmå av vekst.

Lifetimerekord: 10. Per i dag: Minst 7.

Joda, du har rett i det. Men på en måte mer fair enn f.eks benkpress. Jeg veier 85 og det er tøft å løfte på.

Min beste er 22, men er 32 år og sliter med å slå den nå. 

Skrevet
På 11.11.2016 den 23.00, Lanista1984 skrev:

Joda, du har rett i det. Men på en måte mer fair enn f.eks benkpress. Jeg veier 85 og det er tøft å løfte på.

Min beste er 22, men er 32 år og sliter med å slå den nå. 

I styrkeløft (hvor benkpress er konkurranseløft) har man ikke bare vektklasser, men også en måte å sammenlikne løft på tvers av vektklasser (Wilks formel) som tar hensyn til det ikke-lineære forholdet mellom kroppsvekt og styrke.

jeg er selv 44 år og oppunder 120 kg. Skal over 10 pullups igjen også. 

Skrevet
50 minutter siden, Leifr skrev:

I styrkeløft (hvor benkpress er konkurranseløft) har man ikke bare vektklasser, men også en måte å sammenlikne løft på tvers av vektklasser (Wilks formel) som tar hensyn til det ikke-lineære forholdet mellom kroppsvekt og styrke.

jeg er selv 44 år og oppunder 120 kg. Skal over 10 pullups igjen også. 

Det høres imponerende ut:)

Skrevet

0! Haha.. uff.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...