AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Ble anbefalt å Se Last Week Tonight med John Oliver og så også at showet har 9,1 på IMDB. Flere som synes showet er overvurdert. Selv synes jeg i hvert fall ikke at showet er spesielt morsomt. Synes ikke han er noe flink til å imitere folk og at sammenligningene fort blir slitsomt, siden de ikke er spesielt relevante eller forklarer noe som er uklart. Det kreves jo null komisk talent å komme med vilkårlige sammenligninger. Om pyramidespill som har en struktur formet som en pyramide "Noe annet som er formet som pyramider er tortillachips og tegneseriebæsj" Så står man igjen med nyhetsdelen og den vil jeg si er midt på treet. Synes John Oliver i enkelte tilfeller virker å enten ha en agenda eller eventuelt bare være dårlig på å fremstille begge sider av en sak. Og når man først får det inntrykket i enkelte programmer så lurer man jo på om han egentlig aldri fremstiller problemstillingene på en ordentlig måte og at det bare er jeg som blir lurt de gangene jeg ikke ser at fremstillingen er skjev. Det er jo heller ikke som han tar opp problemstillinger som er ukjente. Sist video handlet om f.eks pyramidespill. Han er jo ikke den første som har tatt opp at det er dumt å investere i pyramidespill. Så "avslører" han en del selskaper for å drive med pyramidespill som alltid har hatt rykte på seg for å være pyramidespill. Helt OK det, men temaene han tar opp er jo ikke noe som har blitt neglisjert og informasjonen han finner frem tror jeg aldri er resultat av egen gravejournalistikk. Anonymkode: deecd...083
melly666 Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Informasjonen han finner frem er aldri et resultat av egen gravejournalistikk, og det er heller ikke poenget med programmet. Han er en komiker. Det er et satirisk program. Han er ikke en journalist som jobber for CNN, han er Jon Almaas. Han snakker om nyheter, og personlig synes jeg problemstillingene han tar opp ofte er interessante og relevante, men du ser ikke et komishow for å få en grundig, nøytral fremstilling av en problemstilling. Jeg liker det veldig godt, samme med the daily show og nytt på nytt - men nå er jeg en "hard core liberal" (det er sant - jeg tok en test!). Er du lenger til høyre og er lei av venstrevridd media er det kanskje ikke programmet for deg. 1
Gjest canacas Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Jeg digger programmet, og John Oliver var hysterisk morsom i Community (en definitiv høydare, for de som ikke har sett serien).
Gjest canacas Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 3 timer siden, melly666 skrev: Han snakker om nyheter, og personlig synes jeg problemstillingene han tar opp ofte er interessante og relevante, men du ser ikke et komishow for å få en grundig, nøytral fremstilling av en problemstilling. Episoden(e) om Brexit var hysterisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå