Gå til innhold

Kleskode på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i bolig for PU. Er det der greit at unge jenter går i korte magetopper? Oftest med en åpen cardigan over... Jeg er faktisk ikke så mye eldre enn de, men reagerer litt. Tenker litt på pårørende også. Tenker det er greit på fritiden, men å kle seg som en fjortis på jobb er litt i overkant mener jeg da. 

Anonymkode: 49c2e...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men hva er PU? Forstår at du reagerer litt.Magetopper blir ganske "casual", hva nå enn det er på norsk.

Anonymkode: 1271a...34c

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men hva er PU? Forstår at du reagerer litt.Magetopper blir ganske "casual", hva nå enn det er på norsk.

Anonymkode: 1271a...34c

Psykisk utviklingshemmede?

Anonymkode: ebd4a...49c

Skrevet

Unge mennesker har ikke alltid utviklet en type bevissthet der de er klar over hvilke signaler og inntrykk de gir av for eks måten de kler seg på. I deres hode kan det være ganske uskyldig å gå kledd slik, de tenker ikke over hvordan det oppfattes av andre, de går bare sånn fordi de liker stilen. De har ikke like god utviklet forståelse av sosiale nyanser som man får når man blir litt eldre og forstår hvordan ting fungerer på en mer helhetlig måte.

Finnes selvsagt noen få som er attention whores, men håper ikke det ligger bak om de jobber med psykisk utviklingshemmede (om det er det PU står for). Utenom det så ville ikke jeg lagt meg opp i det. Slike ting får det være opp til ledere å ta seg av. Med mindre jeg merket at det hadde veldig negativ effekt på andre mennesker. Men da er det kanskje bedre å tipse lederen/e om det og la det være opp til dem

Skrevet

Ikke helt profesjonelt, men det har en del med alder å gjøre. Som skrevet ovenfor har de ikke helt lært seg å skille mellom ulike sosiale situasjoner og lignende. De har tatt på seg noe de mener er fint. Uansett er dette ikke en sak for deg. Dersom ledelsen ser på det som et problem er det deres jobb å ta det opp. Dersom de ikke gjør noe med det anser de det heller ikke som et problem. 

Anonymkode: f56b4...8c7

Skrevet

Er det en kleskode på jobb? 

Selv synes jeg det høres meget uprofesjonelt ut å gå kledd slik på arbeidsplassen, men som noen andre skriver kan det ha noe med alder å gjøre. Når man passerer 18-19 år bør man imidlertid klare å forstå at dette er upassende. Hvor gamle er de? 

Anonymkode: aae5f...0f9

Skrevet

Magetopper på denne årstiden? 

Anonymkode: ff16c...ca0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en kleskode på jobb? 

Selv synes jeg det høres meget uprofesjonelt ut å gå kledd slik på arbeidsplassen, men som noen andre skriver kan det ha noe med alder å gjøre. Når man passerer 18-19 år bør man imidlertid klare å forstå at dette er upassende. Hvor gamle er de? 

Anonymkode: aae5f...0f9

Rundt 20-22. Jeg skal selvsagt ikke si ifra til dem, skjønner ikke at de synes det er digg å gå i bar mage under jakka når det er 5- ute... Men meg om det. 

Anonymkode: 49c2e...dee

• 4 uker senere...
Gjest aceydazey
Skrevet

Absolutt ikke greit synes jeg, men jeg er 38 år, og liker heller ikke for korte skjørt eller åpen rygg på jobb. :P

Skrevet
På 6.12.2016 den 22.43, aceydazey skrev:

Absolutt ikke greit synes jeg, men jeg er 38 år, og liker heller ikke for korte skjørt eller åpen rygg på jobb. :P

Helt enig med deg. Tror ikke alder har noe å si  - magetopper er ekstremt uprofersjonelt. 

• Liker 1
Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er passsende i det hele tatt. Det blir for uprofesjonelt og jeg mener man skal kle seg ganske normalt og nøytral i en slik jobb sånn at man ikke "synes" så godt.

Sånn rent "lovlig" sett; jeg jobber i bolig selv på Østlandet og vi har kleskode. Det går på ingen utringning, singlet eller shorts/skjørt kortere enn til knærne. Innenfor dette tolker jeg jo da at å ha bar mage ikke er greit. Tenker at man da skal være tildekt mellom skuldre og knær. Det står i husreglene våre. 

Anonymkode: 6a36e...9cc

• Liker 1
Skrevet

De skjønner nok tegningen den dagen en beboer med høy sexyaldrift begynner å glo, være ufin i språket og/eller klå, tenker jeg. 

Anonymkode: fb4e4...d1d

• Liker 1
Skrevet

Bolig for utviklingshemmede går under helsesektoren og har kleskoder. Dette skal finnes i boligens retningslinjer. Spør lederen i bolig. Det kan være en idé å henge opp en beskrivelse av kleskode. 

Anonymkode: 1a2ed...b31

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skjønner nok tegningen den dagen en beboer med høy sexyaldrift begynner å glo, være ufin i språket og/eller klå, tenker jeg. 

Anonymkode: fb4e4...d1d

Det er jo det som kommer til å skje.

Anonymkode: e1013...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...