AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Del Skrevet 10. november 2016 Til nå har jeg prøvd nyx pore filler og shine killer, maybelline baby skin, bare minerals prime time og en fra garnier som også skal fylle i porene. De foundationene jeg har brukt er maybelline dream matte mousse, fit me og fit me matte and poreless, og l'oreal infallible pro-matte. Det jeg sliter med er litt "cakeface" i panna og på nesa, foundation legger seg på en måte oppå porene og resultatet blir ikke slett og fin hud. Sliter også med at foundationen sklir av nesa med en gang, ofte når pudrer, contouring på nesa kan jeg glemme for da koster jeg foundationen av. Har også veldig store porer, godt synlige i hele t-sona, spesielt på nesa. Har prøvd øyenskyggeprimer, concealer og ingenting på nesa for å foundationen til å henge uten suksess. Har prøvd å påføre det forskjellige med både kost, fingre og svamp. Har prøvd pudder og settingspray under og over foundationen. Renser huden hver dag, er nøye med fuktighetskrem og bruker rens med skrubb hver gang jeg dusje. Hjelp!? Anonymkode: 90d40...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 11. november 2016 #2 Del Skrevet 11. november 2016 Det første jeg tenker, er at kanskje hudpleieproduktene dine ikke er optimale for huden din. Jeg gjentar meg selv til kjedsommelighet nå, men den beste rensen jeg noen gang har brukt (jeg har blandingshud med t-sone som blir blank utover dagen og litt store porer) er Clog Dissolving Cleansing Milk fra Bliss. Du kan kjøpe den online hos mange norske nettbutikker. Du kan også prøve en mattende dagkrem. De produktene du sier at du har prøvd, tenker jeg er billigmerker som ikke har så god kvalitet, og at det kan være årsaken til at du plages. Min favoritt når det gjelder primere, er Time Balm fra The Balm. Litt dyr, men veldig drøy. Ellers vet jeg at mange liker primerne fra Smashbox. En foundation jeg ikke har prøvd selv, men som får veldig gode omtaler, er Estee Lauder Double Wear og Double Wear Light foundation, de er beregnet på blandingshud og skal funke bra for hud med store porer. Måten du legger foundation på, har også mye å si. Jeg synes jeg får best resultat med en beautyblender, men du kan også prøve denne teknikken for å dekke over store porer. Håper dette kan være til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. november 2016 #3 Del Skrevet 11. november 2016 https://www.janeiredale.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 11. november 2016 #4 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Kanskje du skulle prøve Benefit the POREfessional Pro balm? Den bruker jeg i t-sone og den funker veldig bra for meg for meg funker det å ikke ta på for mye, og heller jobbe den inn i huden. Lett å rense vekk og sminken sitter godt oppå denne. Har tidligere prøvd den fra smashbox, men ble ikke like fornøyd, syns den virket veldig silikonbasert slik at sminken ikke satt godt på den, i tillegg til at den "sluttet å virke" etter noen timer og porene ble nesten mer synlig. Edit: I tillegg vil jeg også bare støtte meg på seg som blir sagt om hudpleieprodukter av Nanne over her. Hvis nesa (og ellers) ikke FØLES glatt og myk før man tar på en porefiller, så vil heller ikke resultatet bli så bra. Jeg er storfornøyd med å bruke en fruktsyrebasert peeling 2-3 ganger i uka. Den jeg bruker nå er fra Elizabeth Arden Pro Endret 11. november 2016 av KaraThrace Edit og forbaska mobilfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 11. november 2016 #5 Del Skrevet 11. november 2016 5 minutter siden, KaraThrace skrev: Kanskje du skulle prøve Benefit the POREfessional Pro balm? Den bruker jeg i t-sone og den funker veldig bra for meg for meg funker det å ikke ta på for mye, og heller jobbe den inn i huden. Lett å rense vekk og sminken sitter godt oppå denne. Har tidligere prøvd den fra smashbox, men ble ikke like fornøyd, syns den virket veldig silikonbasert slik at sminken ikke satt godt på den, i tillegg til at den "sluttet å virke" etter noen timer og porene ble nesten mer synlig. Jeg liker også denne fra Benefit Ikke gir den meg urenheter heller. Også er den drøy i bruk. Men den kan tørke ut huden min litt om jeg ikke er flink til å tilføre mye fukt etter jeg tar av sminken. "Problemet" til mange er at de også bruker for mye primer og for mye foundation. Da har produkter en tendens til å smuldre seg litt sammen på huden utover dagen. Det blir faktisk en del produkt oppå ansiktet om man bruker fuktighetskrem, primer, foundation, pudder osv, osv. Jeg har kuttet ned på mengden med primer og foundation jeg bruker og passer på å virkelig presse foundation inn i huden med beautyblenderen. Da sitter sminken lenger og ser mye mer naturlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #6 Del Skrevet 12. november 2016 Det første du må tenke på, er hva grunnlaget er. Hvis grunnlaget for sminken ikke er optimalt, så kan man bruke så dyr foundation man bare vil - det vil bli tørt og kjedelig uansett. Jeg sverger til peeling, ansiktsmasker, og nesestrips. Her bruker jeg mye fra Origins, og de to jeg anbefaler mest er Original rose clay scrub mask, og drink up masken. Nesestrips får man i alle vita-butikker osv, og det funker som bare det for å gjøre nesa glatt og gir et godt grunnlag for å "presse" sminken inn. For ja, hvis du har tørr hud så er det IKKE anbefalt å bruke sminkekost. Bruk fingrene, eventuelt til og dytte produktet inn i huden, eller en beautyblender om du har råd til det. Det høres også ut som du har kombinasjonshud/tørr hud, og da er det ikke å anbefale at du bruker foundations som er beregnet for de med oljete hud. Prøv med en lett BB/CC-cream med litt pudder i t-sonen, og kanskje en setting spray om du har råd. Urban Decay Chill/All Nighter setting spray er fantastiske, og gir glød til ansiktet. Ellers er det et sunt kosthold, mye vann, og trening som gjør huden fantastisk - selv uten sminke. Jeg svetter bort en del urenheter når jeg trener, og har et sunt kosthold som gir meg hud jeg nesten aldri har problemer med. Vann sier seg selv, det gir fukt til huden. Men, husk og bruke ansiktsskrubb! Det har mye og si for å fjerne døde hudceller osv. Anonymkode: e2b89...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå