AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Jeg kjøpte frozen yoghurt tidligere i uken og fant ut at den gikk ut for 2 uker siden! Jeg vet ikke om jeg gidder å gå tilbake til butikken med den, eller om jeg skal ta sjansen å spise den. Jeg er forøvrig litt var på melkeprodukter. Er det trygt å spise? Det var planlagt at den skulle spises i helgen. Anonymkode: ab814...f7f
Aamu Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Bare jeg som trodde det var snakk om terroristene "IS"? Huff. Jeg vet ikke helt hva det er i de yoghurtene, men smak på den. Det blir ikke farlig, men surt.. 2 uker over er dog ganske mye, men det har vært fryst regner jeg med. Hjelper ofte å smake og lukte på det Best før-stempling betyr bare best før, ikke råtten etter.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Huffda Den smaker helt OK men siden jeg er var på melkeprodukter tror jeg at jeg stikker til butikken i dag likevel. Anonymkode: ab814...f7f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 sjansen for mikrobiologisk vekst i frosset produkt er omtrent minimal. Best før har dessuten veldig lite å si i forhold til trygghet på produktet, best før handler mer om det sensoriske, at produsenten ikke lenger kan garantere for 100% korrekt smak/farge/konsistens/lukt/egenskap. Det vil si, den kan muligens bli litt kornete, eller kanskje fargen vil ha en anelse annen nyanse enn ferskere produkt... Jeg er ikke var på melkeprodukter da, men ville ikke hatt noe betenkeligheter angående trygghet på is selv flere måneder etter utløpt dato. Anonymkode: 4e17a...22f 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: sjansen for mikrobiologisk vekst i frosset produkt er omtrent minimal. Best før har dessuten veldig lite å si i forhold til trygghet på produktet, best før handler mer om det sensoriske, at produsenten ikke lenger kan garantere for 100% korrekt smak/farge/konsistens/lukt/egenskap. Det vil si, den kan muligens bli litt kornete, eller kanskje fargen vil ha en anelse annen nyanse enn ferskere produkt... Jeg er ikke var på melkeprodukter da, men ville ikke hatt noe betenkeligheter angående trygghet på is selv flere måneder etter utløpt dato. Anonymkode: 4e17a...22f Takk for svar Den virket helt normal men jeg tok ikke sjansen. Fikk byttet den Anonymkode: ab814...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå