Gå til innhold

Is er gått ut på dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte frozen yoghurt tidligere i uken og fant ut at den gikk ut for 2 uker siden! Jeg vet ikke om jeg gidder å gå tilbake til butikken med den, eller om jeg skal ta sjansen å spise den. Jeg er forøvrig litt var på melkeprodukter. Er det trygt å spise? Det var planlagt at den skulle spises i helgen.

Anonymkode: ab814...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp :)

Skrevet

Bare jeg som trodde det var snakk om terroristene "IS"? :klo: Huff. 

Jeg vet ikke helt hva det er i de yoghurtene, men smak på den. Det blir ikke farlig, men surt.. 2 uker over er dog ganske mye, men det har vært fryst regner jeg med. Hjelper ofte å smake og lukte på det :)

Best før-stempling betyr bare best før, ikke råtten etter.

Skrevet

Huffda:fnise:

Den smaker helt OK men siden jeg er var på melkeprodukter tror jeg at jeg stikker til butikken i dag likevel.

Skrevet

sjansen for mikrobiologisk vekst i frosset produkt er omtrent minimal.
Best før har dessuten veldig lite å si i forhold til trygghet på produktet, best før handler mer om det sensoriske, at produsenten ikke lenger kan garantere for 100% korrekt smak/farge/konsistens/lukt/egenskap. Det vil si, den kan muligens bli litt kornete, eller kanskje fargen vil ha en anelse annen nyanse enn ferskere produkt...
Jeg er ikke var på melkeprodukter da, men ville ikke hatt noe betenkeligheter angående trygghet på is selv flere måneder etter utløpt dato.

Anonymkode: 4e17a...22f

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

sjansen for mikrobiologisk vekst i frosset produkt er omtrent minimal.
Best før har dessuten veldig lite å si i forhold til trygghet på produktet, best før handler mer om det sensoriske, at produsenten ikke lenger kan garantere for 100% korrekt smak/farge/konsistens/lukt/egenskap. Det vil si, den kan muligens bli litt kornete, eller kanskje fargen vil ha en anelse annen nyanse enn ferskere produkt...
Jeg er ikke var på melkeprodukter da, men ville ikke hatt noe betenkeligheter angående trygghet på is selv flere måneder etter utløpt dato.

Anonymkode: 4e17a...22f

Takk for svar :)

Den virket helt normal men jeg tok ikke sjansen. Fikk byttet den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...