Gå til innhold

Sims vs Sims2 - nybegynnerhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har aldri spilt Sims, men har bl.a. lest litt i tråden om Sims2 og synes det høres litt gøy ut. Kunne tenke meg å prøve, men er usikker på hvilken utgave jeg skal velge. Bør jeg begynne på "vanlig" Sims eller rett på Sims2?

Når jeg leter på nett finner jeg veldig mange utgaver, eller er dette bare påbygginger til en grunnpakke?

Takknemlig for svar fra garvede Sims'ere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spilt begge deler og jeg anbefaler deg sims2. det er ikke så avansert i forhold til eneren, det er mye bedre grafikk, mye morsommere og du kan designe personene dine bedre.

Dessuten er sims så avansert som du gjør det til. du kan surre rundt og gjøre nesten ingenting, bortsett fra å tilfredsstille daglige behov som sult og søvn. eller du kan gjøre det mye vanskeligere for deg selv ved å skaffe deg en jobb som krever mye av deg, få mange barn og venner osv.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Takk skal du ha! Da havner Sims2 på ønskelista til jul.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Vel, det er vel ingen som spiller TS1 lengere etter at opfølgeren TS2 kom i høst.

Jeg hadde TS1 med alle ekspansjonspakkene på min gamle maskin, desverre havarerte harddisken der spillet var innstalert, men jeg savner ikke TS1 heller og spillet med alle eks.pakken støver ned på hylla der andre spill også ikke blir brukt pga operativsystemet.

Det jeg savner er husdyr til simmene, men det kommer ekspansjonspakke om studenter og universitetsliv for sim-ungdommene.

For mitt vedkommede appelerer ikke denne ekspansjonspakken til meg, er mest interessert i nye objekter og hvis Maxis har lagt denen patchen som skal rette opp feil og mangler i spillet.

Det er blitt slik at man ikke får lagret hvis simmen har brukt opp hukommelsen og kan ikke handlinger i spillet stoppe opp og som nevnt at man får ikke lagret tomten.

Den nye pacthen fikser at hushjelpen plukker opp pizzaesker og melkeflaskene til babyen.

Gjestene kan ikke røre babyen, bare husets simmer og barnevakten kan gjøre handlinger babyen.

Skrevet
For mitt vedkommede appelerer ikke denne ekspansjonspakken til meg, er mest interessert i nye objekter og hvis Maxis har lagt denen patchen som skal rette opp feil og mangler i spillet.

Det er blitt slik at man ikke får lagret hvis simmen har brukt opp hukommelsen og kan ikke handlinger i spillet stoppe opp og som nevnt at man får ikke lagret tomten.

Den nye pacthen fikser at hushjelpen plukker opp pizzaesker og melkeflaskene til babyen.

Gjestene kan ikke røre babyen, bare husets simmer og barnevakten kan gjøre handlinger babyen.

Den 'skal' komme ut på Mandag.

Skrevet
hvilken utgave jeg skal velge. Bør jeg begynne på "vanlig" Sims eller rett på Sims2?

Du bør absolutt begynne rett på SIMS 2. Det er ikke noe must å spille eneren først.

Det er et fantastisk bra spill, og anbefales på det varmeste!!!

Gjest Simgjesten
Skrevet

Det er opplæringsavdeling som alle burde prøve seg før man begynner å spille på egenhånd.

Det er så mye nytt og forskjellig fra forgjengeren og aølle har godt av å bruke opplæreingavdelingen hvordan man bygger hus og alt er trinnvis.

Alle som har spillt TS1 har en fordel.

Jeg har opparbeid meg bygge kompetanse på TS2 etter masse prøbving og feiling og det er det man lærer av.

Simmenenes liv blir både og med vellykket oppvekst og har drøssevis med simmer som senil tosk, bånn i bøtta, dustefjols, usannsynlig begavet, dumrian etc.

Det er noen smårollinger som har tittelen plageånd, bleiefyller, sussebass etc.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Den blir tilgjengelig på www.thesims2.no eller www,thesims2.com

Det kreves at man er registrert medlem.

Thesims.no-forumet har fryktelig høy fjortisfaktor og der bør dere ikke være aktive skribenter, bare le gjennom alle posteringer som domineres av 11.12,13 og 14 åringer.

thesims.no har downloadside hvor man kan laste ned patchen når det er klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...