AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg har en god venninne som jeg har kjent i mange år. Vi snakker sammen ofte og holder hverandre oppdaterte om livene våre og det går begge veier med hvem som tar kontakt først. De siste årene har jeg feiret bursdagen min med en hyggelig bursdagsmiddag hos meg med gode venner. Jeg har naturligvis alltid invitert denne venninnen, men hun har aldri kommet. Enten skal hun på jobb tidlig neste dag eller så har hun nattevakt og ikke kan komme. Grunnen til at jeg reagerer er at hun drar i andre sine bursdager (vi hadde for ikke lenge siden en felles venninne som feiret bursdag og hun dro dit, og på jobb etterpå). Nå har jeg igjen invitert til bursdagsmiddag og hun avslo invitasjonen fordi hun skulle jobbe hele helgen. Jeg synes det er veldig sårende og spurte henne om det, men hun sa bare at hun ikke orket pga hun kom til å bli så sliten før nattevakt. Jeg skjønner veldig godt om hun hadde droppet det pga jobb, men når hun drar i andres bursdager før jobb også drar hun bare litt tidligere videre på jobb, men dette gjør hun aldri for meg. Er dette litt spesielt eller overreagerer jeg med å ta det personlig? Anonymkode: a303d...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 10. november 2016 #2 Del Skrevet 10. november 2016 Har dere bare felles venner, eller har du en annen venninnegjeng i tillegg? Har ei som jeg bare ikke orker å vanke med lenger. Har ingenting med henne å gjøre, men hun har noen totalt blåste, irriterene, påståelige, verdensmestre av noen venner og de skal alltid være med. Etter x antall tilstelninger hvor jeg holdt kjeft så klarte jeg bare ikke mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Del Skrevet 10. november 2016 5 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Har dere bare felles venner, eller har du en annen venninnegjeng i tillegg? Har ei som jeg bare ikke orker å vanke med lenger. Har ingenting med henne å gjøre, men hun har noen totalt blåste, irriterene, påståelige, verdensmestre av noen venner og de skal alltid være med. Etter x antall tilstelninger hvor jeg holdt kjeft så klarte jeg bare ikke mer. Ikke sant? Ja - dette har jeg opplevd selv og. Venninner som maser og surrer hele tiden. De er distre og tror dem er noe. Noe så tragisk. De blander seg med alt og alle, og baksnakker alt og alle også. Man kan da vel gjøre noe annet enn å irritere, å kjøre ego løpet hele tiden og bare shoppe klær og se ut som barbiedukker. Nei takk. De har begynt å dukke opp på fester og tilstelninger, men så plutselig forsvinner dem. Alene. Kjempe bra gjort ovenfor venene sine liksom. Dette er ikke riktig! Det er bra du får det ut. Anonymkode: efd4a...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg har ei venninne jeg har et veldig godt forhold til. vi har det supert sammen. men jeg har lagt merke til at hver gang jeg ber bestevenninna mi , samtidig som henne, så kommer hun ikke på det jeg inviterer til med mindre bestevenninna mi ikke kan. vet hun ikke liker henne veldig godt, men hun takler henne ikke engang.. spurte henne om det, men hun sa bare at jeg legger all min oppmerksomhet til bestevenninna når hun er der. dette er tull! jeg og min bestevenninne har et supert forhold og snakker nesten aldri med hverandre på sosiale greier, da vet vi at vi ville ha oversett folk, så blir mest løs prat. vanskelig å balansere! Anonymkode: 1413c...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. november 2016 #5 Del Skrevet 11. november 2016 Gi blanke i å invitere, spør hun om hvorfor hun ikke ble inkludert så minn henne på alle gangene hun ikke kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg skjønner godt at dette er sårende for deg, Ts. Jeg lurer på: Hvordan er det med avstand og slikt? Er det forskjell i reisevei til deg og til dem hun faktisk kommer til? Nopen forventning om at hun skal være lenger hos deg? Kjenner hun de andre vennene dine? Kan det være at det er et eller annet ved de andre bursdagene som gjør at det er lettere for henne å gå dit, at hun blir hentet eller noe annet? Tenker det kan være mange forklaringer her, -det trenger ikke nødvendigvis være personlig mot deg. Selv om jeg som sagt skjønner veldig godt at du blir såret. Samboeren min pleier gjerne gjøre det slik at skal han ha besøk, så passer han å bytte på å ha oddetalls- og partallshelger/variere dato for når han har besøk, slik at ikke det alltid blir de samme som ikke kan komme. Kan det være en løsning for deg? Er det slik at det er noen av venninnene dine hun ikke "tåler", så drar hun nok en hvit løgn med at det er jobben som er skylden. Vanskelig å si, egentlig, men jeg synes i hvert fall ikke du overragerer! Håper du får en kjekk bursdagsmiddag likevel! Kanskje kan du og denne venninnen finne på noe for å feire bare dere to en dag? Anonymkode: 257ed...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #7 Del Skrevet 12. november 2016 Mulig deter personlig, men det trenger ikke være det. Jeg jobber bare natt. For min del er hvordan ting faller i forhold til turnusen min avgjørende for om jeg orker å være med på noe før jobb. F.eks. så jobber jeg hver tredje helg, annenhver jobbhelg jobber jeg fire netter, og annenhver jobber jeg tre. De helgene jeg jobber tre netter kan jeg fint være med på noe på fredagskvelden, da sørger jeg bare for å sove litt på formiddagen, og gå tidlig. De helgene jeg jobber fire netter orker jeg ikke sosialisering på fredagskvelden, fordi dette kommer mellom to nattevakter, noe som gjørdet vesentlig tyngre å holde seg våken. Det at hun går på noen middager før jobb og ikke andre kan dermed ha med total arbeidsbelastning å gjøre, og trenger ikke nødvendigvis komme av hvem som inviterer. Reisevei kan også ha mye å si. Anonymkode: 231ae...2b2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 12. november 2016 #8 Del Skrevet 12. november 2016 Skjønner du tar det personlig når hun virker å være villig til å gå på fest før jobb når det er hos andre, men ikke hos deg. Det handler jo bare om prioriteringer, vi har jo alle noen arrangementer vi godt kan droppe bare vi har litt snue og mer lyst å se netflix, og andre hvor man har så lyst til å gå at det er lite som kan stoppe en. Nå er det jo partysesong med mye som kræsjer og for mange dager på rad med fest/arrangementer til at man kan orke alt, så jeg dropper det jeg tror er minst gøy og prioriterer det jeg har mest lyst til. Dropper bl.a. en bursdag faktisk. Men det er ikke bare pga bursdagsbarnet (utover det at vi ikke er så nære at det er en selvfølgelighet at jeg stiller), det er vennegjengen hennes som jeg hverken kjenner godt eller føler jeg passer spesielt bra inn i. Kan være drepende kjedelig å sitte i en jentemiddag når det ikke er "mine" jenter. Kjenner hun de andre vennene dine godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #9 Del Skrevet 12. november 2016 Det kan jo hende det bare er tilfeldig. Det er ikke sikkert at det er en underliggende årsak til dette. Når det er sagt kan det jo også hende at hun ikke trives med å være i et selskap med dine venner. Ettersom du er kveldens midtpunkt må du jo vie oppmerksomhet til og snakke med alle gjestene. Det kan hende at hun synes det er ubekvemt å være i den settingen. Nå er det jo ikke sikker det er slik, men dette synes jeg imidlertid er helt innenfor. Hun kan også ha hatt mye å gjøre i det siste at en slik kveld med både bursdagsfest og jobb blir for mye. Det er jo åpenbart at venninnen din setter pris på deg og liker å ha deg i livet sitt, så jeg synes du skal slutte å lete etter en negativ grunn. Anonymkode: 6a449...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #10 Del Skrevet 12. november 2016 Jeg blir ofte invitert av en venninne. Og jeg takker alltid nei. Heldigvis har jeg en sykdom som gjør at jeg ofte er syk så har hendt jeg har brukt den som unnskyldning. Hun er ikke en nær venn, men en jeg snakker med i ny og ne og treffes her og der. Kjent henne i mange år. Men jeg stoler ikke 100-% på henne så ville aldri sagt grunnen. Grunnen er: jeg var hos henne på en slik sammenkomst. Jeg kjenner ikk hennes venner så godt. Men fy faen for noen møkkakjerringer. De så ned på meg, scannet meg opp og ned, tror det var fordi jeg IKK gikk i skjørt/kjole. Alle der hadde pyntet seg, skikkelig. Må nevnes det var et helt vanlig vors, ikke bursdag eller høytid. Men jeg hadde sminket meg veldig fint, ordnet håret og hadde skinnende svart bukse med en fin topp. Jeg ble så stirret på, slik ubehagelig. Venninnen min merket ikke noe til det. Også overhørte jeg to av gjestene "baksnakke" meg på do, ikke noe sånn voldsomt, men reagerte såpass siden vi alle er 30år og ikke fjortiser. Etter dette har jeg faktisk aldri blitt med på noe igjen med den gjengen, rett og slett fordi jeg ikke vil møte de damene igjen. Men venninnen min snakker jeg med og sier ikke nei til å treffes i byn for en lunch/middag ol. Anonymkode: 94b9f...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gallagher Skrevet 12. november 2016 #11 Del Skrevet 12. november 2016 Så har hun litt sosial angst og føler seg kanskje ikke komfortabel i selskap med alle vennene dine. Det er lov! Dere kan ha kontakt ellers, ikke noe å ta personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 13. november 2016 #12 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) På 10.11.2016 den 21.49, AnonymBruker skrev: Jeg har en god venninne som jeg har kjent i mange år. Vi snakker sammen ofte og holder hverandre oppdaterte om livene våre og det går begge veier med hvem som tar kontakt først. De siste årene har jeg feiret bursdagen min med en hyggelig bursdagsmiddag hos meg med gode venner. Jeg har naturligvis alltid invitert denne venninnen, men hun har aldri kommet. Enten skal hun på jobb tidlig neste dag eller så har hun nattevakt og ikke kan komme. Grunnen til at jeg reagerer er at hun drar i andre sine bursdager (vi hadde for ikke lenge siden en felles venninne som feiret bursdag og hun dro dit, og på jobb etterpå). Nå har jeg igjen invitert til bursdagsmiddag og hun avslo invitasjonen fordi hun skulle jobbe hele helgen. Jeg synes det er veldig sårende og spurte henne om det, men hun sa bare at hun ikke orket pga hun kom til å bli så sliten før nattevakt. Jeg skjønner veldig godt om hun hadde droppet det pga jobb, men når hun drar i andres bursdager før jobb også drar hun bare litt tidligere videre på jobb, men dette gjør hun aldri for meg. Er dette litt spesielt eller overreagerer jeg med å ta det personlig? Anonymkode: a303d...878 Når du skremmer vekk venninner og venner med eventyr og med et så stort behov for oppmerksomhet så er det ikke så rart at ingen gidder å komme. Jeg ville ikke tatt det personlig, men jeg ville gått litt mer i deg selv og tatt en selvransakelse av deg og ditt. Ikke forsøk å presse sånt inn i andres liv bare fordi du ikke får viljen din. Jeg er så enig med noen som mente at det var bare et forsøk på å få oppmerksomhet og en haug med løgner. Endret 13. november 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå