Gjest babystøv Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Hei! Jeg skal i gang med bachelor skriving i januar.. Men utkast til problemstilling skal inn allerede nå! Jeg går barnehagelærer med fordyping 3 året; bærekraftig utvikling gjennom barns medvirkning. Meningen var at jeg skulle gå ledelse som fordyping men denne linjen ble fort full og ikke mange fikk plass der. så derfor ble jeg plassert på denne fordypningen. Så langt så synes jeg det virker spennende! Men det er jo ikke akkurat noe jeg første året hadde tenkt å skrive bachelor om.. Jeg sliter derfor VELDIG med å komme med en problemstilling.. lurer på om noen har noen gode tips å komme med? hadde hjulpet en forvirret 3 år student godt igang!
Gjest babystøv Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Kan for øvrig nevne at jeg har lyst å skrive om temaet barnefattigdom, men sliter med problemstilling..
RompeRusk Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Har dessverre ikke noe erfaring med fordypningen og hva den innebærer, men skrev selv bachelor forrige januar på samme studie. Problemstilling kan du forandre helt til innlevering hva innenfor ffattigdom ønsker du å skrive om?
Gjest babystøv Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 1 minutt siden, RompeRusk skrev: Har dessverre ikke noe erfaring med fordypningen og hva den innebærer, men skrev selv bachelor forrige januar på samme studie. Problemstilling kan du forandre helt til innlevering hva innenfor ffattigdom ønsker du å skrive om? Så gøy!! ja er godt å tenke på at dette kun er utkastet, men vil likevel finne noe som interesserer meg og som jeg kan bygge videre på! Jeg har lyst å skrive om hvordan barnefattigdommen påvirker barnas hverdag, eller noe ala det hvertfall.. sliter med å finne en problemstilling :o
RompeRusk Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 Du blir nok bedt om å snevre det ytterligere inn (tilsier min erfaring:p). Tenker du barnets oppvekst generelt, barnets barnehagehverdag, barnets relasjoner med barn som ikke lever i fattigdom, hvordan barnehageansatte behandler barn som lever i fattigdom..?
Gjest babystøv Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 14 timer siden, RompeRusk skrev: Du blir nok bedt om å snevre det ytterligere inn (tilsier min erfaring:p). Tenker du barnets oppvekst generelt, barnets barnehagehverdag, barnets relasjoner med barn som ikke lever i fattigdom, hvordan barnehageansatte behandler barn som lever i fattigdom..? har kommet frem til en start; hva kjennetegner den norske barnefattigdommen? og hvordan påvirker dette barnas hverdag? er den for liten eller for stor eller hva? haha er helt gresk her.....
ArtyFarty Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 1 time siden, babystøv skrev: har kommet frem til en start; hva kjennetegner den norske barnefattigdommen? og hvordan påvirker dette barnas hverdag? er den for liten eller for stor eller hva? haha er helt gresk her..... Det blir veldig omfattende, og du ville måtte forholde deg til veldig mye litteratur og forskning. Jeg tipper det kan være lurt å relatere det til barnehagen, siden det er studiet ditt. F eks "på hvilken måte påvirker fattigdom barnas hverdag i barnehagen". 1
smartipants Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 Helt enig med ArtyFarty. Snevre inn, gjør det lettere for deg selv allerede nå! Og problemstillingen ville jeg ikke brukt mye tid på, for meg var min start-problemstilling en ganske annen enn den jeg endte opp med! Du ser etter hvert hva du faktisk har klart å svare på, og kan endre problemstillingen etter de dataene du har, fremfor motsatt Hvis du skjønte hva jeg mener?
RompeRusk Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 1 time siden, babystøv skrev: har kommet frem til en start; hva kjennetegner den norske barnefattigdommen? og hvordan påvirker dette barnas hverdag? er den for liten eller for stor eller hva? haha er helt gresk her..... Alt for stort mitt tips er å begynne å skrive allerede nå tanker rundt fattigdom og barnehage, og se hva du finner interessant. Da kan du snevre inn litt etter litt Bare som sammenligning, så var min problemstilling "hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for et stimulerende musikkmiljø for Den yngste barna". Innleveringsdagen slet jeg med hva jeg skulle velge bort fordi det ble så mye interessant jeg ville ta med
Gjest babystøv Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 Takk for gode tilbakemeldinger!! jeg kommer til å minimere den problemstillingen, ser at jeg har satt meg litt store mål.. Jeg tror nok også at jeg kommer til å ende opp med en annen problemstilling etter veiledning med lærer. Tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe! setter stor pris på hvert enkelt svar, dere er fine folk
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #11 Skrevet 11. november 2016 5 timer siden, smartipants skrev: Helt enig med ArtyFarty. Snevre inn, gjør det lettere for deg selv allerede nå! Og problemstillingen ville jeg ikke brukt mye tid på, for meg var min start-problemstilling en ganske annen enn den jeg endte opp med! Du ser etter hvert hva du faktisk har klart å svare på, og kan endre problemstillingen etter de dataene du har, fremfor motsatt Hvis du skjønte hva jeg mener? Enig i at problemstillingen bør snevres inn (mye!). Men jeg er ikke enig i at du ikke bør bruke så mye tid på problemstillingen nå, men heller se hva du har endt opp med å besvare til slutt... Det er ikke en god måte å forske på, og kan gjøre arbeidet med oppgaven vanskelig. Anonymkode: 9b27d...9d8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #12 Skrevet 11. november 2016 5 timer siden, RompeRusk skrev: Alt for stort mitt tips er å begynne å skrive allerede nå tanker rundt fattigdom og barnehage, og se hva du finner interessant. Da kan du snevre inn litt etter litt Bare som sammenligning, så var min problemstilling "hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for et stimulerende musikkmiljø for Den yngste barna". Innleveringsdagen slet jeg med hva jeg skulle velge bort fordi det ble så mye interessant jeg ville ta med Høres veldig flott ut! Går barnehagelærer selv, ( ikke hi ) 2 året, leser litt eldre b oppgaver på bibliotekt for å få litt ideer. Mye har så negativt fokus ( bv, kriser, skilsmisser, sorg osv ) Det er viktige tema for all del, men savner noe som er positivt! Så stimulerende musikkmiljø var flott Hvordan finne pensum til en slik oppgave, og hvilke teorier var aktuelle? er bare interessert i emnet. Anonymkode: 3666f...7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå