AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Del Skrevet 10. november 2016 Hei! Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Har noen dager mistenkt at jeg er gravid, og tok en test nå i kveld - joda. Det kom et blått kryss før jeg rakk å blunke. Tok ut hormonspiralen i sommer pga konsiering, og skulle sette inn igjen på kontrollen nå i desember. Så var det 1 glipp som skulle til, vi har jo vært så flinke og passet på, men ikke flinke nok tydeligvis. Gruer meg til å ringe legen, bestille time til abort etc. Flaut å være 45 år og søke abort, nå er jeg bare lei meg. Helt uaktuelt å gjennomføre svangerskapet, mannen min er 55 - og vi ønsker ikke at et barn skal få så gamle og slitne foreldre, vi har 3 barn fra før, alle over 19 år. Aaargh.. Anonymkode: d037c...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #2 Del Skrevet 10. november 2016 Min mor gjorde det samme når hun nærmet seg 50, faktisk. Hun sa selv at de var en SA pga uplanlagt graviditet(hun trodde ikke hun var fertil lengre) - men det var vel helt sikkert planlagt(ellers hadde hun vel bare trodd at det var kraftig menstruasjon siden vi har det i vår familie). Om det er helt uaktuelt for dere bør vel mannen etter dette også sterilisere seg i tillegg, det er fort gjort at prevensjon svikter. Anonymkode: 849f4...87f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Del Skrevet 10. november 2016 Moren min gjorde også det samme. Ikke alle som er like nøye med prevensjon når en tror "toget har gått ". Anonymkode: 560eb...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 10. november 2016 #4 Del Skrevet 10. november 2016 Du får se det positive i det da! At kroppen din ikke har "mistet håpet" Neida, spøk til side Siden dere har bestemt dere for å ta abort så er jo det ikke spørsmål om å beholde eller ikke, og jeg tror ikke det er flaut å bestille time til abort når du er 45. Om noe er det vel heller... imponerende kanskje? Neida, blir vel feil å si det, men det er naturlig at man i den alderen ikke lenger tenker at muligheten er der. Du er nok ikke den første, og absolutt ikke den siste Lykke til, TS 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #5 Del Skrevet 10. november 2016 Synes du ikke skal tenke sånn ts. Det er mange idag som blir gravide i 40 årene, og det var det tidligere også. Halle Berry var 48 da hun fikk sin velskapte sønn. Tanta mi var 49. Janet Jackson er 50 og venter sitt første barn. Alder er og blir individuelt. Det er positivt at kroppen din er fertil lenge, det betyr at du er ung. Vær heller takknemlig for det! Anonymkode: a2925...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 10. november 2016 #6 Del Skrevet 10. november 2016 Da jeg tok abort, spurte jeg sykesøstra om de ofte har jenter innlagt for dette. Da svarte hun at det faktisk ofte er unge jenter som har vært uheldige med prevensjonen, men at det nesten oftere er voksne folk som føler seg ferdig med barn for lenge, lenge siden. Så jeg tror ikke det er så uvanlig, TS. Og da kan det vel ikke være så flaut når du bare er én av mange? Så får du heller glede deg til barnebarn! :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #7 Del Skrevet 10. november 2016 Min venninne måtte også gjøre dette nå i 40-årene. Legen hadde sagt til henne at de faktisk hadde ganske mange litt oppi årene som ønsket abort, fordi de ikke ville ha en attpåklatt og bare hadde hatt et uhell. Anonymkode: 8cea5...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #8 Del Skrevet 10. november 2016 Mener å ha lest at en ganske stor andel av abortene her i landet gjelder godt voksne kvinner som egentlig anså seg ferdig med å få barn, det er ikke noe å være flau over. Er ikke bare de "unge og dumme" som kan havne i den situasjonen. Anonymkode: 3f96e...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #9 Del Skrevet 11. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du ikke skal tenke sånn ts. Det er mange idag som blir gravide i 40 årene, og det var det tidligere også. Halle Berry var 48 da hun fikk sin velskapte sønn. Tanta mi var 49. Janet Jackson er 50 og venter sitt første barn. Alder er og blir individuelt. Det er positivt at kroppen din er fertil lenge, det betyr at du er ung. Vær heller takknemlig for det! Anonymkode: a2925...93c Tull, det er ikke mange som blir gravid naturlig så sent. Det er veldig, veldig få. Ts er et unntak og ikke en regel. Å sammenligne med folk med en formue stor nok til å betale fertilitetsbehandling opp i universet blir tullete. Kulimenerer vel ned til at tanta di og ts er blitt gravid i 45-50 årsalderen uten at du nevner om tanta di ble stimulert eller bar frem barnet. Forskjell på å bli gravid å klare bære det frem også.. Anonymkode: f72e7...6d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #10 Del Skrevet 11. november 2016 Som noen her skriver, så er det nok mer normalt enn unormalt at godt voksne kvinner velger abort (mer normalt er ikke det samme som de fleste altså). Personlig så hadde jeg tatt abort om jeg var blitt gravid nå. Jeg har passert 40 og føler meg ferdig med små barn, særlig siden jeg begynte tidlig og sluttet sent (to kull). Nå vil jeg glede meg til barnebarn, og ha overskudd til å bli en likandes bestemor Jeg har alltid hatt lettere for å akseptere at godt voksne kvinner velger abort, i forhold til de unge jentene som gjør det. Voksne kvinner har ofte fått flere barn, og er derfor veldig klar over hva de velger bort, på godt og vondt. De unge jentene har ikke den erfaringen, og har derfor større fare for å angre seg/ savne barnet de ikke fikk. Jeg tror dette vil gå helt fint, ikke overtenk situasjonen bare for å straffe deg selv Anonymkode: 82d30...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. november 2016 #11 Del Skrevet 11. november 2016 Synd dere ikke vil ha snuppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 11. november 2016 #12 Del Skrevet 11. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull, det er ikke mange som blir gravid naturlig så sent. Det er veldig, veldig få. Ts er et unntak og ikke en regel. Anonymkode: f72e7...6d0 Med ca 30 000 kvinner per årskull ville det likevel blitt en god del graviditeter hvis 45-åringene oftere hadde sex uten å være sikret med prevensjon, selv om toget har gått for majoriteten. Ingen må ta sjansen bare fordi de er litt oppi årene fertilitetsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. november 2016 #13 Del Skrevet 11. november 2016 Alderen på kvinner som får barn har økt, det er slett ikke uvanlig å få barn sent - men det fordrer selvsagt at dere føler dere friskeog raske og har overskudd og helse til å følge opp et barn, nå virker det som om du har bestemte deg og da skjønner jeg ikke hvorfor du føler det er hverken flaut eller vanskelig når beslutningen er tatt - så sant denne ikke er tatt fordi du tror det er flaut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 11. november 2016 #14 Del Skrevet 11. november 2016 25 minutter siden, Carrot skrev: Alderen på kvinner som får barn har økt, det er slett ikke uvanlig å få barn sent - men det fordrer selvsagt at dere føler dere friskeog raske og har overskudd og helse til å følge opp et barn, nå virker det som om du har bestemte deg og da skjønner jeg ikke hvorfor du føler det er hverken flaut eller vanskelig når beslutningen er tatt - så sant denne ikke er tatt fordi du tror det er flaut? Det er vel å ha blitt uønsket gravid fordi en ikke har vært nøye nok med prevensjon som er flaut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. november 2016 #15 Del Skrevet 11. november 2016 35 minutter siden, Biloba skrev: Det er vel å ha blitt uønsket gravid fordi en ikke har vært nøye nok med prevensjon som er flaut. Jeg ser den. Men det er ikke en god grunn for abort alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 11. november 2016 #16 Del Skrevet 11. november 2016 33 minutter siden, Carrot skrev: Jeg ser den. Men det er ikke en god grunn for abort alene.. Grunnen til abortønsket skriver hun jo, hun ønsker ikke å starte på nytt med småbarn, og hun synes heller ikke at det ville gunstig for et barn å vokse opp i deres familie nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå