Gå til innhold

Dere med hund..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går dere tur om vinteren? Går dere bare på asfalt? Når skogsveier og stier er fulle av snø...

Jeg har ikke hund og er egentlig ikke ett hundemenneske, er ikke vant med de, så aner ikke hva folk gjør. Tenkte på dette når jeg var på trilletur.. Her jeg bor er det mange turstier og skogsveier man kan gå med hund (og vogn) men nå som det er snø er de ikke tilgjenglig. Enten er de igjennsnødd, eller okkupert av skigåere, og det er lagt opp løyper med maskin.. Og du er ikke velkommen med hund i løypene..

Tror jeg hadde slitt med å finne andre steder å gå, enn bare frem og tilbake på veien.. Hva gjør dere?

Anonymkode: 37765...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går med truger, eller bare tråkker opp stiene til fots:) synes ikke det er noe problem, men vet at veldig mange synes det er vanskelig med skiløyper overalt! 

Skrevet

Bor litt utenfor Oslo sentrum og har ikke så mye snø enda at stiene forsvinner. Men vi kommert til å fortsette med å gå rundt i nabolaget, og i et lite skogholt. Noen runder rundt i ekebergparken blir det, og kanskje ned til sentrum med potesokker 

Skrevet

Jeg bor utenfor sentrumskjernen i en stor by og går ofte på turstier og skogsveier. Som oftest så er de allerede tråkket opp og muligens litt isete, men jeg går med piggsko. Hadde de ikke vært tråkket opp hadde jeg brukt truger. Jeg går ikke i skiløyper. Dersom folk lager "egne" løyper i marka går jeg der likevel. Skigåere har ikke mer rett på marka enn alle andre.

Anonymkode: ce052...a0d

Skrevet

Eg går nett hvor eg vil, samme hva evt. skigåere måtte mene. Stier går eg kun på når eg veit med høy sikkerhet hvor den går, slik at eg ikkje risikerer å havne bort fra stien eller ender opp med å ramle og brekke noe. Foretrekker skogsveier/traktorveier, men det blir nok mest turer langs asfalt på vinteren, for det er få slike veier nær huset mitt, og det er tyngre å gå når det er snø og glatt.

Skrevet
10 minutter siden, NordTroll skrev:

Eg går nett hvor eg vil, samme hva evt. skigåere måtte mene. Stier går eg kun på når eg veit med høy sikkerhet hvor den går, slik at eg ikkje risikerer å havne bort fra stien eller ender opp med å ramle og brekke noe. Foretrekker skogsveier/traktorveier, men det blir nok mest turer langs asfalt på vinteren, for det er få slike veier nær huset mitt, og det er tyngre å gå når det er snø og glatt.

Kjøp piggsko 😊

Anonymkode: ce052...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...