Gå til innhold

Lov å bli deprimert av (Trumps) damer på bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: Dette handler ikke om i hvilken grad jeg, eller alle andre, er happy eller forbanna for at Trump vant presidentvalget. Dette er en tråd om Dagbladets oppslag  om utseendet til Trumps damer. Journalisten skriver, sitat: "Hvordan de ser ut har symbolverdi. Det er det som er så deprimerende." Da lurer jeg egentlig bare på én ting: Når ble ikke damers utseende en symbolverdi? Les KG, blader, få med deg reklamer, filmer, vinduer i klesbutikker, manøvrér en tur på Instagram, les bøker, se på TV, vær i skolegården, ta en tur på treningsstudio, overhør lunsjpraten - you name it. Damers utseende har en symbolverdi, det er sågar ikke feil å påstå at ofte og i svært mange tilfeller er utseende kvinners primærkapital. Hvorfor så sjokkert Dagbladet?

Er det lov å bli deprimert? Er det undertrykkende, sexistisk eller uriktig å hevde at utseende har symbolverdi? Er det i så fall trist, naturlig, skammelig, urettferdig, korrekt eller selvsagt?

Hva sier dere? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nesten mer deprimert over at jeg selv ikke er (eller kommer til å bli) en gammel, halvslapp, oransje milliardær. 

Anonymkode: 532c1...ea0

• Liker 2
Skrevet

Om man liker det eller ikke er nå en ting. Å bli deprimert av det er veldig spesielt.

Anonymkode: d3645...3c5

• Liker 3
Gjest Pastpresent
Skrevet

Dette er vel ikke blant mine topp ti ting å bli deprimert av.. men blir heller litt deppa av VG og Dagbladet for tiden. 

Skrevet

Jeg syns ikke dette er det verste eller største problemet vi har. Korrupsjon, unødvendig krig og utnyttelse av andre mennesker til egen fordel er mye verre saker. For meg blir det absurd at noen kvinner blir brukt som glansbilder blir tatt opp som problem. Det vitner om at man ikke er klar over faktisk problem i verden, spør du meg. Det er ikke at Trump bruker glansbilder som er det største problemet med trump..

Anonymkode: e3287...cde

• Liker 1
Skrevet

Finnes allerede en tråd om dette på Aktuelle saker,men nei jeg blir ikke deprimert av damene til Trump. Jeg synes det var en merkelig ting å reagere på og i tillegg bli deprimert over. Skjønner ikke hvorfor artikkelen ble publisert engang. For meg blir det litt sånn "hvem bryr seg?".

Anonymkode: 99eb0...205

Skrevet

Er det ikke litt spesielt å omtale døtrene og barnebarna  som "Trumps kvinner"?

Anonymkode: 4e9c6...305

• Liker 2
Skrevet

Sminke gjør underverk. 

Anonymkode: 1fdb3...b08

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg også på,og før jeg leste artikkelen og så på bildet så trodde jeg det handlet om kvinner Trump hadde ansatt. Derfor synes det var så rart å lage en sak ut av dette.

Anonymkode: 99eb0...205

Skrevet (endret)
Sitat

Dagbladet:

"

Bildet av Trump-familien viser at mangfoldet er ikke-eksisterende. Kan man i det hele tatt være en del av denne familien hvis man er en kortvokst tjukkas?

Svart?

Latino?

Lesbe?"

Denne delen får meg til å lure på om Dagbladet har noe som helst filter, eller om de bare legger ut alt mulig (sjw) dritt.

Det burde jo selvsagt ikke overraske noen at ingen i Trumps familie er svart eller latino, skal de liksom endre hudfargen sin? Vi har jo nettopp prøvd hele det svart-president opplegget og funnet ut at presidenten er ikke nødvendigvis noe bedre bare fordi han er sort, homofil,  "genderfluid", transe, latino eller hvilken som helst annen sær miniortet/identitet. Wow en familie som ikke har noe mangfold, tenk at Trump ikke har noen svarte onkler eller mellomamerikanske lesbiske søstre. 

"Å nei beklager, disse kvinnene faller ikke inn under en minioritet, det er høyst krenkende for andre, hvorfor kan de ikke bare bli svarte lesber eller meksikanske transer?" Hadde jo vært kjempeflott om vi dro ut en lesbe fra new mexico og en svart mann fra Brooklyn og satte dem i det hvite hus, da vil jo alle føle seg inkludert!" Tenk å være en hvit, relativt sunn familie uten overvekt, fysjameg

Endret av Pentagram
  • Liker 6
Skrevet

jeg ville heller spurt trådstarter hva som er så big deal

Skrevet

Anti-Trump-kampanjen fortsetter, interessant at de ikke har annet å ta han på enn valg av damer.

Anonymkode: d8700...ec2

• Liker 2
Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh - hehe, skjønte ikke det med det samme. Ja klart jeg blir deprimert av at han ikke har sorte eller transseksuelle døtre! 

Anonymkode: d8700...ec2

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Har viktigere ting å bry meg om enn hvem Trump feier over.

Skrevet
På 10.11.2016 den 18.40, Gorgonzola skrev:

Først: Dette handler ikke om i hvilken grad jeg, eller alle andre, er happy eller forbanna for at Trump vant presidentvalget. Dette er en tråd om Dagbladets oppslag  om utseendet til Trumps damer. Journalisten skriver, sitat: "Hvordan de ser ut har symbolverdi. Det er det som er så deprimerende." Da lurer jeg egentlig bare på én ting: Når ble ikke damers utseende en symbolverdi? Les KG, blader, få med deg reklamer, filmer, vinduer i klesbutikker, manøvrér en tur på Instagram, les bøker, se på TV, vær i skolegården, ta en tur på treningsstudio, overhør lunsjpraten - you name it. Damers utseende har en symbolverdi, det er sågar ikke feil å påstå at ofte og i svært mange tilfeller er utseende kvinners primærkapital. Hvorfor så sjokkert Dagbladet?

Er det lov å bli deprimert? Er det undertrykkende, sexistisk eller uriktig å hevde at utseende har symbolverdi? Er det i så fall trist, naturlig, skammelig, urettferdig, korrekt eller selvsagt?

Hva sier dere? 

Hun har utdannelse, hun kan fem språk så at du velger å dømme folk på utseendet får du stå for selv.
At du forbinder hennes utseendet med alt dette sier jo veldig mye om deg egentlig. Selvfølgelig kan du bli deprimert - ingen kan vel kontrollere det men for din egen del ville jeg latt fikseringen på andres utseende ikke bli et så stort tema for deg slik at du blir så trist og sur av det. Hvorfor er utseendet så viktig i denne saken. Det er politikk det skal og handler om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...