AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Skal prøve å fatte meg i korthet og ikke komme med så mange detaljer; Har skrevet tråder her inne før ang barnefar som blant annet røyker hasj, og som nekter å avlegge prøve for å bevise at han ikke driver med det lengre. Av den grunn har han ikke samvær med vårt barn (2 år) hjemme hos seg lengre. Men han får treffe barnet hjemme hos meg annenhver lørdag. Han er rasende på meg fordi jeg har "tatt fra han alenetiden" med barnet. Det jeg har gjort er å følge råd fra helsesøster, familievernkontor og barnevern som alle er enige i at barnet ikke skal til et hjem der det muligens fortsatt befinner seg ulovlige narkotiske stoffer. Men greit nok, hadde ikke forventa at han skulle forstå dette.... MEN, denne barnefaren er ikke akkurat av den hyggelige sorten. For å si det mildt så er han helt grusom i språket sitt mot meg. Han har gjennom årevis nå behandlet meg forferdelig dårlig, manipulert meg og kontrollert meg.. og det blir bare verre og verre. Han ringer/melder ut i ett, og sier utrolig mye nedlatende og stygt om meg personlig og meg i min morsrolle. Han har ved flere anledninger bedt meg ta livet mitt, for eksempel. Dette er noe han fullt og helt står for at han mener også. I tillegg sitter han på intime bilder av meg, som han truer med å spre. Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det, men det er en gjengående trussel han bruker for å få det slik som han vil. Selvfølgelig er ikke dette noe jeg ønsker skal skje, og dessverre får han makt over meg på denne måten. I det siste har dette pratet, truslene og trakasseringen eskalert betraktelig. Det har nådd et punkt der jeg ikke lengre makter eller ønsker å være i samme rom som han. Kanskje egoistisk av meg, men jeg mener også at det går utover vårt barn når stemningen er slik som den er mellom oss. Derfor foreslo jeg at jeg kunne få noen andre til å være der under samvær, slik at jeg slapp. Dette gikk han overhode ikke med på. Spørsmålet er: kan jeg ha noen der i stedet for meg? Eller vil det eventuelt slå tilbake på meg? En annen ting jeg lurer på. Burde jeg gå til politiet? Kommer det til å gjøre noen forskjell? Altså, kan de hjelpe med noe som helst i denne saken? Jeg har snakket med barnevern, men jeg får rett og slett ikke hjelp. Har også sendt bekymringsmelding for 4 uker siden, men ikke hørt et eneste ord. Jeg har sikkert utelatt noen detaljer som kan være relevante her, men får heller spe på med de etterhvert som jeg kommer på... Anonymkode: bd929...20d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Har du dokumentasjon? Anonymkode: 50b45...744
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Du bør anmelde til politiet følgende: -Trusler -Trakassering Vis SMS og alt som er skriftlig. Si at du ønsker at han straffeforfølges. Da får han bot i Konfliktrådet og vil slutte med dette. Anonymkode: e1630...5b3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Her gjør du to ting. Nå antar jeg at du har dette skriftlig på sms, epost eller liknende fra han. 1. Du kontakter advokat i morgen! 2. Du politianmelder i morgen! Via advokaten stopper du samværet inntil ny samværsavtale er i orden, og ber om møte med barnefar for å komme til en løsning. Da kan barnefar velge om møtested skal være hos advokat eller familievernkontor. Dersom han velger familievernkontor så ber du samtidig om å få meklingsatttest for evt rettssak. Husk også at de på familievernkontor ikke vitner i evt rettssaker. Dersom han også velger advokat så kan dere ta møte med begge deres advokater. Samvær med tilsyn virker rimelig i en sak som dette. Har vært bort i liknende sak selv. Dette er veien for deg å gå. Anonymkode: 2df51...778 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du dokumentasjon? Anonymkode: 50b45...744 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør anmelde til politiet følgende: -Trusler -Trakassering Vis SMS og alt som er skriftlig. Si at du ønsker at han straffeforfølges. Da får han bot i Konfliktrådet og vil slutte med dette. Anonymkode: e1630...5b3 Jeg har dokumentasjon i form av noen stygge meldinger. Det verste har han sagt på telefon. Jeg har opptak nå fra den siste tiden, der han blant annet truer med å spre bildene og der han ber meg ta livet mitt. Ellers er det mest nedlatende drittprat på opptakene. TS Anonymkode: bd929...20d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her gjør du to ting. Nå antar jeg at du har dette skriftlig på sms, epost eller liknende fra han. 1. Du kontakter advokat i morgen! 2. Du politianmelder i morgen! Via advokaten stopper du samværet inntil ny samværsavtale er i orden, og ber om møte med barnefar for å komme til en løsning. Da kan barnefar velge om møtested skal være hos advokat eller familievernkontor. Dersom han velger familievernkontor så ber du samtidig om å få meklingsatttest for evt rettssak. Husk også at de på familievernkontor ikke vitner i evt rettssaker. Dersom han også velger advokat så kan dere ta møte med begge deres advokater. Samvær med tilsyn virker rimelig i en sak som dette. Har vært bort i liknende sak selv. Dette er veien for deg å gå. Anonymkode: 2df51...778 Som sagt over har jeg noe på melding, men det verste på opptak. Der er det også lettere å høre hvor forbanna sint og skummel han er. Jeg tenkte å gå til politiet på mandag (rekker ikke i morgen pga annen viktig avtale). Får man meklingsattest når man aldri har vært et par? Advokat forsøker jeg å skaffe, men har så langt ikke fått noe svar. Jeg tenker at en evt advokat får ta ALL kommunikasjon. Jeg vil verken se eller høre denne fyren mer. Jeg er redd han psykisk ødelegger meg om dette skal pågå et sekund lengre!! Men det er jo litt avhengig av om jeg får rett til fri rettshjelp... TS Anonymkode: bd929...20d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #7 Skrevet 10. november 2016 Stakkars deg! Dette må du få hjelp med og stopp på! Stor klem Anonymkode: 2f4d7...737
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #8 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som sagt over har jeg noe på melding, men det verste på opptak. Der er det også lettere å høre hvor forbanna sint og skummel han er. Jeg tenkte å gå til politiet på mandag (rekker ikke i morgen pga annen viktig avtale). Får man meklingsattest når man aldri har vært et par? Advokat forsøker jeg å skaffe, men har så langt ikke fått noe svar. Jeg tenker at en evt advokat får ta ALL kommunikasjon. Jeg vil verken se eller høre denne fyren mer. Jeg er redd han psykisk ødelegger meg om dette skal pågå et sekund lengre!! Men det er jo litt avhengig av om jeg får rett til fri rettshjelp... TS Anonymkode: bd929...20d Dersom dere kommer til punktet at dere må til retten, så må dere ha meklingsattest uansett hva deres sivilstatus har vært. Slik er reglene i barnefordelingssaker. Så ja er svaret ditt. Du kan anmelde saker til politet når som helst på døgnet, så gjør det asap! Ikke noe å vente med. Så snart du kontakter advokat, så tar h*n seg av kommunikasjonen. Gjør litt research i kveld på advokater i ditt området. Dersom du bor i stavangerområdet så anbefaler jeg Advokat Sørskår Google Fri rettshjelp så finner du ut av det. Anonymkode: 2df51...778
Gjest 2Bhonest Skrevet 10. november 2016 #9 Skrevet 10. november 2016 Tror du må gjennom familievernkontoret for å få til at han kun har samvær hos deg under oppsyn. Da trenger du ikke være i rommet. Kanskje han skjerper seg om der er andre til stedet.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 17 timer siden, 2Bhonest skrev: Tror du må gjennom familievernkontoret for å få til at han kun har samvær hos deg under oppsyn. Da trenger du ikke være i rommet. Kanskje han skjerper seg om der er andre til stedet. Familievernkontoret har inen myndighet når det kommer til samvær. De kan kun komme med anbefalinger og prøve å legge til rette og hjelpe foreldre med å komme fram til en enighet. TS sier barnevernet er inne i bildet. Når dem anbefaler at det skal være med tilsyn stiller hun sterkt. Med en advokat kan hun midlertidig stoppe samvær fram til dem kommer fram til en annen løsning. Så lenge bf ikke er villig til å komme fram til annen løsning, så blir det stopp. Man kommer ikke langt med å oppføre seg truende og sjikanerede mot den med hovedomsorgen. Dersom dem ikke kommer fram til annen løsning, så kan man gå rettens vei. Det kan begge parter velge å gjøre dersom man har gyldig meklingsattest. Dem er gyldig i 6 måneder. Anonymkode: 2df51...778
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #11 Skrevet 11. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontoret har inen myndighet når det kommer til samvær. De kan kun komme med anbefalinger og prøve å legge til rette og hjelpe foreldre med å komme fram til en enighet. TS sier barnevernet er inne i bildet. Når dem anbefaler at det skal være med tilsyn stiller hun sterkt. Med en advokat kan hun midlertidig stoppe samvær fram til dem kommer fram til en annen løsning. Så lenge bf ikke er villig til å komme fram til annen løsning, så blir det stopp. Man kommer ikke langt med å oppføre seg truende og sjikanerede mot den med hovedomsorgen. Dersom dem ikke kommer fram til annen løsning, så kan man gå rettens vei. Det kan begge parter velge å gjøre dersom man har gyldig meklingsattest. Dem er gyldig i 6 måneder. Anonymkode: 2df51...778 TS her. Vi har gått jevnlig til Familievernkontoret, og det er sant som du sier. De kan ikke bestemme noe.. Skulle ønske barnevernet var i bildet, men jeg hører altså ikke noe fra de jeg har send inn melding og jeg har ringt, men de henviser meg bare til familievernkontor igjen... bv har ikke anbefalt tilsyn, men sagt at samvær hjemme hos han burde stoppes. At han kunne se barnet hos meg var greit. Men jeg synes ikke det er greit å være i samme hus som han. Jeg vil absolutt ikke. Men han truer og styrer om han ikke får det som han vil. Anonymkode: bd929...20d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #12 Skrevet 11. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Vi har gått jevnlig til Familievernkontoret, og det er sant som du sier. De kan ikke bestemme noe.. Skulle ønske barnevernet var i bildet, men jeg hører altså ikke noe fra de jeg har send inn melding og jeg har ringt, men de henviser meg bare til familievernkontor igjen... bv har ikke anbefalt tilsyn, men sagt at samvær hjemme hos han burde stoppes. At han kunne se barnet hos meg var greit. Men jeg synes ikke det er greit å være i samme hus som han. Jeg vil absolutt ikke. Men han truer og styrer om han ikke får det som han vil. Anonymkode: bd929...20d Ok, misforstid ang bv da. Men anbefalinger fra dem bør man virkelig ta til etterretning, slik du har gjort. Trusler og slik stygg oppførsel er ikke noe bra samarbeidsklima. Barn merker også om du er meget utilpass når far er der. Merker nok godt hvordan far er også! Ikke bra for noen parter det. Fikk du tatt kontakt med advokat i dag? Anonymkode: 2df51...778
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #13 Skrevet 11. november 2016 Du trenger ikke gå inn i diskusjoner med han. Hva sitter du og skravler med han på telefonen om? Er helt unødvendig for dere å ha slik kontakt utenom det som er rent saklig og det kan avtales via melding. Anonymkode: e38e6...85a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #14 Skrevet 11. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke gå inn i diskusjoner med han. Hva sitter du og skravler med han på telefonen om? Er helt unødvendig for dere å ha slik kontakt utenom det som er rent saklig og det kan avtales via melding. Anonymkode: e38e6...85a Lettere sagt enn gjort. Jeg har alltid prøvd å få han til å forstå min side av saken, og føler et behov for å forsvare meg mot ting han sier. Men jeg skjønner jo nå at det ikke går inn. Men vi skravler heller ikke. Det er mest monolog fra hans side. Anonymkode: bd929...20d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #15 Skrevet 11. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, misforstid ang bv da. Men anbefalinger fra dem bør man virkelig ta til etterretning, slik du har gjort. Trusler og slik stygg oppførsel er ikke noe bra samarbeidsklima. Barn merker også om du er meget utilpass når far er der. Merker nok godt hvordan far er også! Ikke bra for noen parter det. Fikk du tatt kontakt med advokat i dag? Anonymkode: 2df51...778 Jeg vet ligger nok i luften. Ikke noe kjekt å tenke på! Nei, jeg fikk ikke det. Han ene var opptatt i tingretten hele dagen, og han andre fikk jeg ikke svar hos de gangene jeg prøvde. Anonymkode: bd929...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå