Gå til innhold

Hvorfor ikke glattbarbert?

Fremhevede innlegg

Gjest snill scorpion
Skrevet

Selv liker jeg glatt barbert helt greit og faktisk sexy med litt frisyrt mus . barberer meg glatt selv. Personlig syns jeg det er veldig lett å holde rent og lukter mindre uten hår. Men det er selvfølgelig hver sin smak og finnes sikkert fordeler med hår også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er godt voksen , 43 år og er glattbarbert

Anonymkode: 17cf2...618

Gjest snill scorpion
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt voksen , 43 år og er glattbarbert

Anonymkode: 17cf2...618

43 er fortsatt bare voksen da😱 Godt voksen høres voldsomt ut i 43 års alder😋 men at du er glattbarbert👍👌

Skrevet (endret)

Jeg fjernet alt, som deg TS, da jeg var 20. Nå er jeg 26 og beholder noe foran. 

Mitt inntrykk er at trenden med at det skal være helt glatt er litt "ut". Det ble veldig i vinden da Brazilian først ble lansert og noen var opptatt av å gjøre det slik de gjorde det i Hollywood. Så ble det mainstream og kjedelig - de fleste jentene jeg kjenner gjorde det da vi var 16-17, som nå snart er ti år siden (!). Senere kom jo "Girls" på TV og ting endret seg litt.

Ikke at trender skal bety så mye selvsagt. Er vel begrensninger for hvor mange som ser underlivet ditt ogs¨å - forhåpentligvis. 

Selv synes jeg det er helt greit at andre slenger seg på dem, så jeg finner ting jeg kan gjøre litt annerledes. Trenger ikke se ut som alle andre naken.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet
På 10.11.2016 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Har fått inntrykk av at de fleste godt voksne damene her inne lar det gro endel der nede. Hvertfall ikke glatt.

Hvorfor er det slik egentlig? Jeg er jente på 20 og helt siden mine tidlige ungdomsår har det vært uakseptert å ha noe annet enn glattbarbert. Både guttene syns noe annet er ekkelt, inkludert jentene. Jentene blir nærmest sjokkert om noen faktisk ikke fjerner alt.

Anonymkode: 81f25...446

Tror ikke folk med kjønnshår bryr seg så hardt hva gutter og jenter mener om det, er jo ikke de som skal ned i skrævet alikevel. 

Skrevet

Det er forskjell på voksne og barn! Hvor lekkert er det å humpe en glattbarbert....personen vil jo se og kjennes ut som en unge. Hva med å trimme det??

Anonymkode: 3e882...dbc

• Liker 1
Skrevet
På 11.11.2016 den 6.21, Thyra skrev:

Det samme kan man vel si om å påstå at voksne kvinner med synlig kjønnshår ser ut som menn... 

Ingen påstår at de ikke klarer å se forskjell på en voksen kvinne som er barbert og et prepubertalt barn. Men et glattbarbert underliv kan gi assosiasjoner til et barn. På samme måte som f. eks. musefletter kan gi det. 

At det å glattbarbere underlivet er mer hygienisk,  er en myte. Mulig mange opplever at det ser og føles renere ut. Men det er egentlig motsatt. 

Det var et motsvar til den som sa at voksne kvinner uten kjønnshår så ut som barn. 

På 11.11.2016 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig "glatt" da? For de som shaver, så varer vel "glatt" i ca seks timer, så kommer det små stubber igjen?  For de som vokser, så må det gro ut igjen noen mm før de kan vokse igjen, hvor alltid "glatt" er det egentlig?

Selv shaver jeg nesten alt fremme hver gang jeg dusjer, rutine og fort gjort. Om jeg skulle brukt tid på "helt glatt" (fremme og bakover..), så ville jeg brukt alt for mye tid på noe som slettes ikke er nødvendig.

Jeg er voksen, og ønsker å ikke bruke tid på totalt unødvendige ting :) 

Anonymkode: e401a...1ac

Shaver du kun fremme, og ikke under? Jeg kan godt droppe fremme hvis jeg har det travelt, men under shaves det alltid, er jo der det er nyttig ift sex :P 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på voksne og barn! Hvor lekkert er det å humpe en glattbarbert....personen vil jo se og kjennes ut som en unge. Hva med å trimme det??

Nettopp, det er forskjell, så man hverken ser eller kjennes ut som noe barn. :) Har du likt underliv som da du var ti år gammel?

Anonymkode: 9347b...e98

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

E fortsatt ikkje noe gøy me hår i maten

Anonymkode: f332b...0c3

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

E fortsatt ikkje noe gøy me hår i maten

Nei, men så er det jo ikke mat vi snakker om heller.

Anonymkode: 82818...5f0

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så er det jo ikke mat vi snakker om heller.

Anonymkode: 82818...5f0

Kjekt å gå ned på ei og få hår i kjeften. Får frysninger bare av tanken

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned på damer mer eller mindre daglig i 15 år snart, og kan telle på en hånd de gangene jeg har hatt et løst hår i kjeften. Kanskje du gjør det feil, dersom dette er et så stort problem for deg? 

Anonymkode: fb918...ba3

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å fortelle hvor gammel du er?

Anonymkode: 95170...ee8

• Liker 2
Gjest steinbukk79
Skrevet

Dette med shaving av underliv er å blir et valg man tar, men om folk ikke ser det eller forstår det, tro det eller ei men det er en stor forskjell på kjønn på en voksen og et barn faktisk 

Skrevet

Bryr meg ikke, og gidder sjeldent å barbere meg både under armene og underlivet. Samboer bryr seg heller ikke, men han foretrekker helst at jeg trimmer litt før han går ned på meg. Det skal sies at han synes det er en bonus når jeg er nybarbert. 

Før i mine "løse dager" var jeg alltid glattbarbert om jeg visste jeg kom til å få meg noe, spesielt med jenter. Det var mest fordi jeg ikke alltid visste hva de foretrakk, så da valgte jeg å være på den sikre siden. Går jeg ned på jenter, er det mer behagelig om de er barbert/trimmet, men har ikke blitt sur om det er en del hår der heller. 

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

At man påstår at glattbarberte kvinner ser ut som barn nedentil vitner om en særdeles spesiell tankegang. Var nok noen som mente det den gangen armhulene hos kvinner helst skulle bli glatte og. For noe vås! Allt som rører seg om både klesplagg, stiler og andre ting som "går viral" idag handler om trend. Hvorfor er det da så ille at fittebusken også blir moderert fra tid til annen?

Jeg tenker hvorfor ikke gjøre seg attraktiv for sin partner? Det er allt som betyr noe. Ønsker hun meg hårete og ustellt der nede? Ja så lar jeg det gro. Vil hun ha både pung og pikk helt hårfritt, så skal hun få det. Å stelle der nede koster meg ikke mange kreftene. Såpass bør jeg klare å gjøre for min kjære. Hvorfor skal man være så opptatt av motene at man på død og liv skal jobbe imot dem med allt man har hele tiden?

Personlig syntes jeg det er aller best dersom området rundt kjønnslepper/klitt/inngang er glatt, men at venusberget har en fin liten dott. Syntes heller ikke det er fælt med litt hår der. Men når det skal slikkes er det stor forskjell på glatt eller hårete. Er mye deiligere når det er glatt.

Skrevet

Liker meg ikke glattbarbert, så er frisert. Lar det være en trekant eller en strek igjen.

Er i midten av tredveårene.

Hadde ett forhold til en som var vesentlig yngre. Han var over seg begeistret for at jeg hadde latt litt være igjen. Og nei, det blir ikke noe hår i maten ;)

Og som ei lenger oppe i tråden kommenterte: en mann sier ikke nei pga litt hår. Dersom det er helt gjengrodd derimot... Selv foretrekker jeg menn med hårene i hold, utenom på ballene...

Anonymkode: 4fe0f...b49

• Liker 1
Skrevet

Om jeg skal ha sex er jeg glatt!

34 år her

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 10.11.2016 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Har fått inntrykk av at de fleste godt voksne damene her inne lar det gro endel der nede. Hvertfall ikke glatt.

Hvorfor er det slik egentlig? Jeg er jente på 20 og helt siden mine tidlige ungdomsår har det vært uakseptert å ha noe annet enn glattbarbert. Både guttene syns noe annet er ekkelt, inkludert jentene. Jentene blir nærmest sjokkert om noen faktisk ikke fjerner alt.

Anonymkode: 81f25...446

Du kan ha helt rett.  Men du snakker om GUTTER og JENTER... altså ikke om KVINNER og MENN ..... som har en tendens til å tenke litt mer reflektert over ting. Etter at man har blitt voksen så er ikke kroppshår så ekkelt eller unaturlig lenger men heller en preferanse om hvor mye eller lite eller ingenting man vil ha av det på egen kropp. 

(Selv er vi et gift voksent par midt i livet... vi er begge stort sett helt glattbarbert... ikke fordi at andre forteller at vi skal være det, men fordi vi liker det selv.... )

Endret av Coolaid
Skrevet

I starten av et seksuelt forhold har jeg stort sett holdt det glatt, mest fordi det er forventet, men jeg har etter fylte 18 (22 nå) opplevd at jeg fort får inngrodde hår på 'toppen' når jeg barberer, så nå (i forhold på 3 året) tar jeg bare bikinikantene, og under barberer jeg litt etter hva jeg føler. Kjæresten bryr seg ikke så fryktelig mye, men synes det er stas når jeg har striglet litt ekstra for helgekosen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...