Gå til innhold

Hvorfor ikke glattbarbert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glattbarbert. 44 år.

Anonymkode: 7e979...0b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 og synes det er forferdelig ubehagelig å  være glattbarbert. Det klør, og jeg kan ikke ha sex uten å bli sår. Derfor foretrekker jeg å ha en bitteliten busk. Og heldigvis er jeg sammen med en voksen mann som ikke bryr seg så veldig hardt om jeg har hår eller ikke. 

Anonymkode: dc64c...286

• Liker 6
Skrevet

Jeg tar stort sett alt fordi det er det enkleste, men samboeren min ser helst at jeg lar det være igjen litt. Fra naturens side skal vi jo ha en liten (eller stor) dott der nede og det ser uten tvil penere og mer kvinnelig ut. At noen synes det er ekkelt er ganske skremmende, men forhåpentligvis er det bare en forbigående trend.

(Er i midten av 20-årene, hvis noen lurte.)

Anonymkode: 9f3ea...01c

• Liker 2
Skrevet

Det er vel som med hår under armene. Det var vanlig og greit før, men nå synes de fleste det ser jævlig ut.

Anonymkode: 1da5f...fc1

Skrevet

Selvsikre, frigjorte kvinner gjør som de selv vil med sitt underliv, og bryr seg ikke om hva noen umodne gutter eller jenter synes er "ekkelt". Det er en av fordelene med å bli voksnere, man tenker mer på hva man selv er komfortabel med, enn på hva alle andre gjør. Også omgås man andre voksne folk, som ikke legger seg opp i hverandres hårvekst.

Jeg shaver ikke, bare stusser litt, og stortrives med det. Hvorfor? Fordi jeg synes det er finest naturlig, fordi jeg ikke orker nupper og sår, og fordi jeg ikke ønsker å bruke lang tid i dusjen. Jeg har viktigere ting å gjøre med livet mitt. 

Har et godt sexliv, er veldig glad i underlivet mitt og det gir meg mye glede. Mangler heller ikke fornøyde elskere som ikke får nok av meg.

Anonymkode: 2535f...e62

• Liker 7
Skrevet

Jeg er 27 og i min generasjon opplever jeg at det er ca 50/50. Vi trodde selvfølgelig også som 16 åringer og 23 åringer at glatt barbert var sånn det skulle måtte og burde være. Men når det bare fører til nupper og irritert hud og hårvekst som stikker og én dags hår som setter seg fast i maskene på lace undertøyet, økt fare for soppinfeksjoner og ubalansert pH, svett og klamt underliv osv... og når hårene faktisk stimulerer mer under sex så ble det ikke lenger et spørsmål for min del. Eller, det som egentlig fikk meg til å la hårene gro  (stusser da ) var at jeg begynte å ha fast partner. Å barbere meg hver dag ble bare vondt så til slutt tok jeg det en gang i uka bare. Og nå er det kanskje en gang eller to i mnd jeg barberer meg så lar jeg det gro og stusser til ca 2-3 cm resten av mnd :)

Anonymkode: 5748e...08a

• Liker 5
Skrevet

Er 46. Barberer ikke, bare stusser. Kan ikke fordra følelsen av å være barbert nedentil. Liker absolutt ikke at mannen er barbert nedentil. Synes det er turn off. 

Anonymkode: e7768...8cf

• Liker 5
Skrevet

Kanskje noen kvinner finner ut at kjønnshår har en funksjon :)

Selv barberer jeg alt, når Kjære kommer på besøk. Når han ikke er her, lar jeg det gro sålenge jeg ikke ska på nudiststranda 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ungdom nå i dag er ødelagt av moteverdenens "regler" for hva som er ok og ikke. 

Anonymkode: d1d42...fb4

Merkelig. Jeg er i 30-årene og har vært glatt i snart 20 år. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 26 år ergo ønsker jeg å se kvinnelig ut. Glattbarbert var jeg i mine yngre dager 14-18 år. Men jeg syntes det er unaturlig å fjerne alt når man er voksen. Så her spares det en trekant/stripe foran. Ellers er jeg glatt. Foretrekker å se ut som en kvinne på 26 år og ikke en jente som ikke har kommet i puberteten. Dessuten blir det klamt og ekkelt om jeg fjerner alt. Også ser det ikke bra ut, det er kanskje den viktigste grunnen til at jeg beholder litt.

Anonymkode: a5094...ffe

Jeg er i 30-årene og ønsker å se kvinnelig ut. Har vært glatt i snart 20 år. Synes det er mannlig med masse hår, og foretrekker å se ut som en dame, ikke hårete mann. Heldigvis har underlivet mitt endret seg akkurat som alle andre kroppsdeler, jeg ligner selvsagt ikke på ei jente som ikke har kommet i puberteten. Ikke ser det bra ut med hår heller, det er den viktigste grunnen til at jeg velger å fjerne alt. 

Så, for guds skyld, la folk bestemme selv. Det jeg mener er pent er noe annet enn det andre mener er pent. Men å påstå at voksne kvinner ser ut som barn nedentil fordi de ikke har hår, det vitner om en uvitenhet for hvordan kropper forandres. 

Forøvrig velger jeg kun partnere som også tar bort alt. Det er en preferanse jeg har, som jeg ikke er villig til å gi slipp på :) Noen takler ikke menn som røyker, jeg takler ikke menn som ikke shaver seg nedentil. Hår på resten av kroppen må de ha for å se ut som en mann, men glatte menn nedentil handler om renslighet, og praktiske hensyn mtp sex og oralsex. 

Anonymkode: 9347b...e98

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg synes det er ekstremt sexy med en liten frisyre eller glattbarbert. Det er langt mer enn kjønnshår som skiller et voksent kvinnelig underliv fra et underliv før eller under puberteten, så jeg ser absolutt ikke noe sammenheng mellom hårvekts og modenhet. Men folk må få gjøre akkurat hva de selv vil, så lenge de ikke har noe problem med andre valg. 

Skrevet

Jeg syns det er bedre å ha det korthåret der nede enn å være full i sopp til enhver tid. For meg er det ikke hygienisk å kontinuerlig barbere pga fuktigheten og det faktum at jeg får sopp om jeg er glatt over lengre tid der. Noe som er ganske normalt også da håret beskytter mot bakterier. 

Anonymkode: 53a85...d48

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tiden eldes og forfaller mann. Noen av hovedgrunnene kan være; mindre fokus på utseende/kroppen, redusert seksuell aktivitet, færre partnere, én fast partner, prioriteringer.

Anonymkode: 87a3c...f0e

Alle forfaller med årene. Men å fortsette å la kjønnshåret gro som hun og alle andre gjorde da hun var ung har da ingenting med forfall å gjøre. 

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så, for guds skyld, la folk bestemme selv. Det jeg mener er pent er noe annet enn det andre mener er pent. Men å påstå at voksne kvinner ser ut som barn nedentil fordi de ikke har hår, det vitner om en uvitenhet for hvordan kropper forandres.:)

Anonymkode: 9347b...e98

Det samme kan man vel si om å påstå at voksne kvinner med synlig kjønnshår ser ut som menn... 

Ingen påstår at de ikke klarer å se forskjell på en voksen kvinne som er barbert og et prepubertalt barn. Men et glattbarbert underliv kan gi assosiasjoner til et barn. På samme måte som f. eks. musefletter kan gi det. 

At det å glattbarbere underlivet er mer hygienisk,  er en myte. Mulig mange opplever at det ser og føles renere ut. Men det er egentlig motsatt. 

Endret av Thyra
  • Liker 4
Skrevet

Gutter syns det er ekkelt, tja, kanskje de ikke er menn enda  :P Neida, menn liker at det ikke er hår i maten ;) 

Jeg selv er glatt og har vært det i over 20 år. Syns det er lettere å holde det rent og det lukter aldri høgg. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig "glatt" da? For de som shaver, så varer vel "glatt" i ca seks timer, så kommer det små stubber igjen?  For de som vokser, så må det gro ut igjen noen mm før de kan vokse igjen, hvor alltid "glatt" er det egentlig?

Selv shaver jeg nesten alt fremme hver gang jeg dusjer, rutine og fort gjort. Om jeg skulle brukt tid på "helt glatt" (fremme og bakover..), så ville jeg brukt alt for mye tid på noe som slettes ikke er nødvendig.

Jeg er voksen, og ønsker å ikke bruke tid på totalt unødvendige ting :) 

Anonymkode: e401a...1ac

Skrevet

Å bruke uttrykk som "uakseptabelt" og "sjokkert" ifbm dette temaet er snålt. Synes selv at glattbarbert er spesielt sexy, men kjæresten ikke være spesielt sexy hver dag, og hele tiden. Går helt fint om hun noen dager bare er litt sexy.:tanpuss:

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig "glatt" da? For de som shaver, så varer vel "glatt" i ca seks timer, så kommer det små stubber igjen?  For de som vokser, så må det gro ut igjen noen mm før de kan vokse igjen, hvor alltid "glatt" er det egentlig?

Selv shaver jeg nesten alt fremme hver gang jeg dusjer, rutine og fort gjort. Om jeg skulle brukt tid på "helt glatt" (fremme og bakover..), så ville jeg brukt alt for mye tid på noe som slettes ikke er nødvendig.

Jeg er voksen, og ønsker å ikke bruke tid på totalt unødvendige ting :) 

Anonymkode: e401a...1ac

Ja det blir jo aldri helt glatt lenge, men man har kanskje ikke sex hver dag, så da trenger man jo ikke å shave hele tiden. Ordner meg når jeg skal på date da, eller ut på byen :lur:  Eller det bare er meg selv fredag eller lørdag, sånn i tilfelle :sengekos:Han jeg dater nå sier at det ikke gjør noe om det er noen dager uten shave, bare det ikke blir full bush :laugh:

Gjest LillaGorilla🐒
Skrevet

Jeg har aldri noensinne støtt på en mann som har takket nei til sex på bakgrunn av litt hår eller mangel på hår,altså. 

Skrevet
På Thursday, November 10, 2016 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Har fått inntrykk av at de fleste godt voksne damene her inne lar det gro endel der nede. Hvertfall ikke glatt.

Hvorfor er det slik egentlig? Jeg er jente på 20 og helt siden mine tidlige ungdomsår har det vært uakseptert å ha noe annet enn glattbarbert. Både guttene syns noe annet er ekkelt, inkludert jentene. Jentene blir nærmest sjokkert om noen faktisk ikke fjerner alt.

Anonymkode: 81f25...446

Dette er i hovedsak mote. Jeg er en del eldre og foretrekker hår. For meg er hår mer naturlig og jeg ser ikke grunnen til unødvendig modifikasjon av menneskekroppen. Trening er bra mens barbering, silikonpupper og fettsuging er jeg i mot. I tillegg føler jeg at barbering gir med meg pedofile assisiasjoner. En kvinne som ikke har kjønnshormoner assosierer jeg med en jente som ikke har kommet i puberteten.

Anonymkode: 46a42...663

• Liker 2
Skrevet

Trusa sklir så bra på når man er glatt.. En god følelse bare det. Hår klør og det blir klamt og ekkelt. lugger gjør det også.

Anonymkode: 982b6...3d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...