Gå til innhold

Hjertet mitt er knust

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mistet en jeg anså som en god venn, en jeg var skikkelig glad i. Han er ikke død, jeg får bare ikke kontakt med han mer. Kun 6-8 snap, de siste 6 ukene. Og jeg er helt knust. Jeg gråter daglig over tapet, og er skikkelig deprimert! 

Vi har tidligere hatt daglig kontakt og møtts jevnlig. Nå svarer han meg aldri! Jeg vet ikke hvorfor det har blitt sånn. Kanskje jeg har mast for mye, selv om jeg kun har prøvd å opprettholde kontakten vi hadde før. Har prøvd å spørre hva som er galt, men han svarer ikke. Har prøvd å trygle om en forklaring, men heller ikke da får jeg svar. Har skrevet at jeg skjønner at han ikke vil ha mer med meg å gjøre siden han aldri kontakter meg eller svarer mer, men at jeg ønsker at han skal si det til meg i rene ord. Når han ikke sier noe direkte, går jeg bare rundt og håper at det skal bli bedre, selv om jeg skjønner at det ikke skjer.

Tror ikke jeg maser. Sender en melding og noen få snap i løpet av ei uke nå. I begynnelsen når han begynte å ignorere meg, sendte jeg snap el melding hver dag (slik jeg var vandt med at vi gjorde). Men jeg hadde så håpt på en skikkelig avslutning da. En forklaring, eller bare en melding der han sa direkte at han ikke ville ha mer kontakt med meg. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer! Jeg klarer ikke å ta meg isammen. Jeg kan ikke ignorere eller avvise han så lenge han gjør det mot meg og sikkert gir blanke faen i meg uansett. Jeg har ikke slettet han på noen sosiale medier da jeg synes det blir barnslig. Men smerten over tapet av denne vennen er uutholdelig og vanskelig. Det er altoppslukende og jeg tenker nesten ikke på annet. Er det noen her som har opplevd noe lignende? Noen som har vært den som ignorerer/avviser, og som kan forklare det jeg ikke forstår? Er det noen som kan gi meg noen gode råd slik at jeg kan komme meg ut av dette svarte hullet, vær så snill?

Anonymkode: 18bd6...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags venn? har dere hatt sex? Høres ut som han har noe på gang med noen, eller så er han bare ustabil.

Anonymkode: 9f41c...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun venner. Ingen sex. Men jeg er like glad i ham som et nært familiemedlem, derfor er dette så vanskelig. Han har også uttrykt at han er glad i meg som en god venn. Det er ingen av oss som har vært forelsket i hverandre og ville aldri blitt det! 

Skjønner virkelig ikke at en plutselig bare kan kutte mennesker som har betydd noe. Jeg har ikke gjort noe galt! Kun mast litt ekstra da ting ble så de ble. 

Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg få vekk den sterke sorgfølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være han tror du er interessert i han , i noe mer og at han derfor avviser deg?

Begynn å svar tilbake med sammen mynt, dvs avvis han ts. Så tipper jeg du plutselig hører fra han. Men vær sterk og avvis han først. Blokker han også. Så kan du ta bort blokkeringen etter ei stund å se om HAN gjør noe. Du må la det være opp til han. Man kan akdri tvinge andre til å ha kontakt. Jobb heller med deg selv på andre områder.

Anonymkode: cabec...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser hva du har sendt han så fatter jeg jo at du er blitt distansert, ingen vil ha ustabile i sin krets og således har du prestert å ødelegge mer for deg selv enn hva du har oppnådd konstruktivt.

Å tygle å be etter en forklaring samt sende meldinger som at du vet at han ikke vil ha kontakt med deg mer etc. viser din ustabilitet ganske så klart og tydelig, jeg ville blitt matt og distansert meg i alle fall da det er mer givende å omgås stabile mennesker.

Så ta deg sammen med tanke på dine relasjoner, ser det som sykelig å ha en så destruktiv adferd som du beskriver her.

Endret av made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt å ha altoppslukende kjærlighetssorg for at venner ikke sender melding hver dag.

Anonymkode: afe84...c67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har dette vennskapet vart? Det må jo være noe du har sagt, gjort som gjør at vedkommende ikke ønsker noen utstrakt kontakt. Du sier at du har mottat snaps, det er jo en form for kontakt?

Anonymkode: 3c405...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke normalt å ha altoppslukende kjærlighetssorg for at venner ikke sender melding hver dag.

Anonymkode: afe84...c67

Er nok mer normalt enn du tror. Når man fort går fra kjempe gode venner til å nesten ikke snakke uten en spesiel grunn så begynner man å lure. Selvfølgelig er det sårende å oppleve noe sånt. Kontraster.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Leoria, for at du fikk meg til å føle meg litt normal her! 

Så det dere sier er at jeg må være ustabil, fordi jeg har stilt spørsmålstegn til en atferd som overrasker og sårer meg, og fordi jeg er lei meg og sørger over at jeg har mistet en jeg så på som en god venn?

Det er ikke bare snakk om å ikke få melding hver dag, men ignorering og avvisning i måneder. 

Jeg håper fremdeles at noen kan gi meg tips som kan være til nytte? Enten som kan få sorgen til å forsvinne? Men aller helst noe som jeg kan gjøre for å få vennen min tilbake?

(Skal slutte å trygle osv Made4u)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På Friday, November 11, 2016 den 4.01, made4u skrev:

Når jeg ser hva du har sendt han så fatter jeg jo at du er blitt distansert, ingen vil ha ustabile i sin krets og således har du prestert å ødelegge mer for deg selv enn hva du har oppnådd konstruktivt.

Å tygle å be etter en forklaring samt sende meldinger som at du vet at han ikke vil ha kontakt med deg mer etc. viser din ustabilitet ganske så klart og tydelig, jeg ville blitt matt og distansert meg i alle fall da det er mer givende å omgås stabile mennesker.

Så ta deg sammen med tanke på dine relasjoner, ser det som sykelig å ha en så destruktiv adferd som du beskriver her.

Herregud for ett  kaldt og kynisk svar  du gir ! TA DEG SAMMEN 

Ts, jeg hadde latt være å sende flere meldinger og heller dratt på besøk. Spør ansikt til ansikt hva greia er men først ta deg tid til å reflektere over hva problemet kan re 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jessica skrev:

Herregud for ett  kaldt og kynisk svar  du gir ! TA DEG SAMMEN 

Ts, jeg hadde latt være å sende flere meldinger og heller dratt på besøk. Spør ansikt til ansikt hva greia er men først ta deg tid til å reflektere over hva problemet kan re 

På godt norsk sa jeg vel at hun bør komme seg videre, å ikke høre på hans avvisning og presse seg på han har ingen hensikt.

Så jeg skreiv som jeg gjorde for å få frem at hun begår en feil, ja jeg ønsket å belyse dette for henne klokkeklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at han har funne seg dame og derfor velger å ikke ha kontakt med deg. Noen er bare slik. Feige. Trekker seg unna og ghoster istedenfor å si noe. Antagelig har han kun syntes det har vært greit å ha deg der mens han er singel, selv om dere bare var venner.

Eller, så har det oppstått en annen situasjon. Vil det være naturlig å besøke han eller oppsøke han på jobb/hobby el lignende?

Støtter råd om at du må kutte ut å ta kontakt. En virkelig venn ville ikke behandlet deg slik, så ta stilling til hva du evt må gjøre om han tar kontakt og hvilke forklaringer du evt får.

Anonymkode: 063fe...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bordeline og har det på samme måte. Jeg ville sjekket om du kan ha noe liknende, for det er utrolig smertefullt å knytte seg så sterkt til mennesker man egentlig ikke kjenner. Og så opplever den avvisningen som gjør så vondt. Mennesker uten denne lidelsen kjenner det ikke på samme måte. I terapi kan man lære seg hvordan man takler relasjoner, nærhet-avstand og avvisninger. 

Anonymkode: 5e12f...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bordeline og har det på samme måte. Jeg ville sjekket om du kan ha noe liknende, for det er utrolig smertefullt å knytte seg så sterkt til mennesker man egentlig ikke kjenner. Og så opplever den avvisningen som gjør så vondt. Mennesker uten denne lidelsen kjenner det ikke på samme måte. I terapi kan man lære seg hvordan man takler relasjoner, nærhet-avstand og avvisninger. 

Anonymkode: 5e12f...adc

Eksen min er borderliner, og han oppførte seg helt likt som vennen til  ts helt plutselig. Han hadde funnet seg en annen dame.

Anonymkode: 9f41c...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme som deg. Min beste kamerat slutta plutselig å vise interesse og sluttet å kontakte meg . Svarte ikke på tlf osv. Jeg fikk etterhvert høre fra en felles venninne at han hadde følt vi hadde vokst fra hverandre. Utrolig leit, men jeg måtte bare respektere det. Det hender at jeg fortsatt drømmer om han, selv 15 år senere:tongue:

Anonymkode: 5f4f2...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne

Aldri greit når ting ikke går slik man ønsker, han burde i det minste tatt en samtale med deg om hvorfor ting er som det er, så du får forståelse for situasjonen.

Når det er sagt, tid leger alle sår, om det er en oppmuntring så finnes det andre der ute som nok også kan gi deg mer følelser enn han her. :)

Ønsker deg lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, RealWildOne skrev:

Aldri greit når ting ikke går slik man ønsker, han burde i det minste tatt en samtale med deg om hvorfor ting er som det er, så du får forståelse for situasjonen.

Når det er sagt, tid leger alle sår, om det er en oppmuntring så finnes det andre der ute som nok også kan gi deg mer følelser enn han her. :)

Ønsker deg lykke til i alle fall!

Du skriver så mye fint til så mange her på kg :klem:

Godt å lese.

Er ikke ts btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skriver så mye fint til så mange her på kg :klem:

Godt å lese.

Er ikke ts btw.

Takk! Kunne ikke la det være å skrive her, jeg vet hvor fantastisk kjærligheten kan være og hvor smertefull den er dersom den ender som dette. Er min egen største frykt som beskrives her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være forsiktig så man ikke blir "needy" i et vennskapsforhold. Sier ikke at du er det, men kan jo være noe i det?

Dessuten faser ofte vennskapsforhold ut i ingenting. Det har skjedd mange ganger med meg. Man forandrer seg hele tiden og da får man ofte nye venner også som man bytter med de gamle. Men når man er over 30 år da forblir ofte vennskapene som man skaper seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...