AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Rimelig sikker på at det er det jeg sliter med. Er 23 år gammel, og har hatt samme type hud de siste årene. Det er ikke ekstremt(huden er ellers jevn, men fet og dermed litt disponert), men har til enhver tid 3-4 kviser i ansiktet. De er røde, vonde, og befinner seg som oftest på hake, kjeve eller kinn. Det plager meg ikke veldig rent utseendemessig, med mindre jeg får noen veldig synlige. Men jeg får de også på skulderbladene og har fullt av hvite arr som synes fordi jeg fremdeles er litt solbrun. Plages mer med "skulderkvisene" enn de i ansiktet. Jeg har fått mange av disse tidligere, og vet at arrene "forsvinner" etter kort stund - HELDIGVIS. Aldri dype arr, det ligger i det øverste hudlaget på en måte. Men jeg sliter veldig med å ta av meg på overkroppen til tider hvor det er ekstra ille. Synes ikke det tar seg ut med røde kviser bak på skulderbladet i en alder av 23.. Det er kanskje ikke veldig mange, men det kommer kontinuerlig nye og de er veldig røde. Det må være hormonelt, tenker jeg da. Det blir ikke verre med tiden, men jeg hadde finere hud som 16-17-18-åring. Huden er generelt bedre om sommeren, men kan ikke ligge i solarium året rundt heller. Jeg er sunn og frisk, røyker ikke, slank, og forstår ikke hvorfor jeg får dette. Hvis det er hormonene det er noe i veien med - hva skal jeg gjøre?! Jeg har ikke PCOS eller noe. Stresser en del, men har vansker for å tro at dette kan være årsaken alene. Det er ikke så ille at jeg trenger roaccutane eller noe, men merker at det irriterer meg. Går på prevensjon - har ved en anledning sluttet for noen mnd, men måtte starte igjen da huden slo seg fullstendig vrang. Fikk seriøst det verste utbruddet av kviser noen gang. Hvem kan jeg gå til, som har peiling? Jeg har ingen fast hudpleierutine, men jeg skrubber huden noen ganger i uken og renser morgen og kveld. Anonymkode: 117eb...795
Banan Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Huden min ble også verre med alderen. Gå til legen, og få resept på en krem som heter epiduo. Hjelper ikke denne, kan du be om tetralysal. Det er noen piller som kan minne om roaccutane/isotretionin, men er ikke like sterke, så har ikke like store bivirkninger. For øyeblikket bruker jeg både epiduo og tetralysal, og det har kjempe god effekt hos meg. Alt er jo veldig individuelt, så håper du finner noe som funker for deg
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Ikke spise mye sukker og dårlig fett. Mulig du burde kutte ned på fin hvete Anonymkode: 252c7...34c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, Banan skrev: Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Huden min ble også verre med alderen. Gå til legen, og få resept på en krem som heter epiduo. Hjelper ikke denne, kan du be om tetralysal. Det er noen piller som kan minne om roaccutane/isotretionin, men er ikke like sterke, så har ikke like store bivirkninger. For øyeblikket bruker jeg både epiduo og tetralysal, og det har kjempe god effekt hos meg. Alt er jo veldig individuelt, så håper du finner noe som funker for deg Tusen takk for gode tips! Jeg skal absolutt sjekke opp det, og stikke til legen for å høre hva han mener. Har hørt om både epiduo og tetralysal. Jeg kjenner noen som har prøvd begge deler hvor det ikke funket, men de hadde ekstrem problemhud som krevde roaccutane-bruk i flere mnd før det bedret seg. Jeg har jo langt fra så stort problem som de hadde, så det kan definitivt være et godt alternativ. Interessant! Tusen takk! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke spise mye sukker og dårlig fett. Mulig du burde kutte ned på fin hvete Anonymkode: 252c7...34c Spiser verken sukker, dårlig fett, melkeprodukter eller hvete/gluten. Hadde det vært så enkelt som å endre kostholdet, men det er allerede veldig godt, vil jeg si. -TS Anonymkode: 117eb...795
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 jeg fikk for 2-3 mnd siden en til to giga kviser på haka. Skikkelig hoven, rød og utrolig vondt. Veldig skjemmende og stygt. Hudlegen min sa dette var dype kviser og fikk tetracyclinkur pga dette, da det var hormonelle kviser.. Fikk tatt hull på den ene her om dagen og det var såå mye puss og værk inne i den.. håper det er "det" som har ligget å ulmet under haka mi og at jeg ikke får de på haka mer.. Anonymkode: 0b5ea...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå