Gå til innhold

Vanlig å se blass ut om vinteren? Tips for glød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ofte at de som har anlegg for å bli solbrune ser best ut med litt farge, mens de som har naturlig lys hud året rundt kler dette veldig godt uten å se blasse ut. 

Jeg blir veldig brun om sommeren og ser nærmest ut som to ulike personer sommer/vinter. Jeg prøver å være forsiktig med for mye soling året rundt pga. hudkreftfare og ikke minst rynker, men føler meg fryktelig blass om dagen. Nesten grå. Vitaminnivåene mine er til enhver tid på topp(jeg sjekker noen ganger i året), og jeg lever sunt. Ung og frisk, likevel føler jeg meg ekstremt blass. Hvordan få mer glød om ikke annet?! Selvbruning tetter porene mine, og med fet hud begynner det å flekke seg på nese og panne etter en dag allerede. :( 

Hva er deres tips for glødende hud om vinteren? Jeg bruker litt solpudder og det ser da bra ut, men uten sminke ser jeg helt grufull ut :fnise: 

Anonymkode: f0f21...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Må bare legge til at med "blass" mener jeg ikke lys hud alene(som sagt er det mange som ser fantastiske ut med lys hud), bare at huden ser kjedelig/dårlig ut. Hvert fall hos meg. Jeg skrubber huden jevnlig.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ofte at de som har anlegg for å bli solbrune ser best ut med litt farge, mens de som har naturlig lys hud året rundt kler dette veldig godt uten å se blasse ut. 

Jeg blir veldig brun om sommeren og ser nærmest ut som to ulike personer sommer/vinter. Jeg prøver å være forsiktig med for mye soling året rundt pga. hudkreftfare og ikke minst rynker, men føler meg fryktelig blass om dagen. Nesten grå. Vitaminnivåene mine er til enhver tid på topp(jeg sjekker noen ganger i året), og jeg lever sunt. Ung og frisk, likevel føler jeg meg ekstremt blass. Hvordan få mer glød om ikke annet?! Selvbruning tetter porene mine, og med fet hud begynner det å flekke seg på nese og panne etter en dag allerede. :( 

Hva er deres tips for glødende hud om vinteren? Jeg bruker litt solpudder og det ser da bra ut, men uten sminke ser jeg helt grufull ut :fnise: 

Alle er "grå"  på denne tida.  Og fåtallet ser bra ut uten sminke.  Jeg er så blå under øynene når jeg er blek at folk hadde trodd jeg var syk om de så meg uten sminke.  Hvorfor sjekker du vitaminnivåene dine flere ganger i året?   Har du en kronisk sykdom som gjør at du må ta blodprøver for dette ofte?

Skrevet

Mitt beste tips er rett og slett å være flink med å fjerne sminke på kvelden, scrub/ansiktsmaske to ganger i uken og fet natt og dagkrem hver dag/kveld. Slik blir man kvitt døde hudceller som gjør huden grå. Fete kremer gir huden godt med fukt som vi ofte har underskudd av på vinteren. Litt selvbruning er heller ikke dumt. 

Anonymkode: d5f5b...2d9

Skrevet

Tror man blir blass av å holde seg unna sola. Ellers er mye friske grønnsaker og frukt et hett tips, og søtpoteter, spinat, chaga og gulrøtter inneholder mye karoten, så det får man farge av.

Anonymkode: 438bf...e46

Skrevet

Vichy idealia dagkrem gir en ekstra glød. kjempegod krem og ikke altfor dyr. rosa krukke.

Skrevet
På 10.11.2016 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er faktisk å ta en maske og etterpå en utblandet selvbruner en gang i uka. Da får du glød som ser naturlig ut. Solpudder på toppen men den ser også mer naturlig ut når du er bittelitt brun fra selvbruningskrem. Merker kjempestor forskjell. Bruker bare den fra Dove...

Skrevet

Jeg bruker hudolje og primer som gir glød. Det hjelper meg veldig mye. Jeg har blass hud uansett hvilken tid det er på året da. :P

Skrevet

Juleferie i solvarme strøk. 

Anonymkode: 9108d...38f

Skrevet

Jeg har nøytral hudtone som går mot oliven, og selv om jeg er blek, er jeg aldri hvit, og om vinteren bør jeg bruke litt gulere foundation/baseprodukter for å ikke se grå ut. I tillegg velger jeg faktisk (motsatt av alle råd) varmere blusher, som for eksempel MAC Melba, eller nåværende storfavoritt, Max Factor Creme Puff Alluring Rose, som er litt blanding mellom blush og bronzer, og med ørlite, fint skimmer som gir litt glød. Jeg tror for min del at det kalde lyset gjør sitt til at jeg ser ekstra ille ut på vinteren, og da føler jeg at jeg må trylle for å gi en illusjon av varme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du funnet den riktige selvbruningen da? Jeg selv bruker en fra et australsk merke tror jeg, den heter Loving tan og er utrolig populær og virkelig god, kan kjøpes på nettet. Jeg flasser ikke i ansiktet av den feks og holder på lenge, og fin glødende farge! Man kan velge mellom 3 farger. Men hva med å la være å ta selvbruning i ansiktet? Så har du heller en foundation som matcher kroppen! :) 

Endret av Pepsimax96
Skrevet

Være mye ute å få frostroser i kinnene:P

Anonymkode: 4bea8...6d1

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet. Hver høst/vinter ble jeg seende grå/livløs og blass ut i huden. Og jeg hadde samme problemet med selvbruner som deg. Ser flott ut første/andre dagen, så ser ikke selvbruner ut på huden min.

Men det jeg har funnet som fungerer for meg er Clarins radiance pluss golden glow booster. Det er selvbruningsdråper som du tilsetter dag eller nattkremen din. 2-3 dråper hver 3 dag/kveld, gir en flott glød til huden. Det vil ikke gi en like intens farge som en vanlig selvbruner, men gløden du får gjør at det ser ut som huden har litt farge.

Jeg har selvfølgelig en grei hudpleierutine, rens morgen/kveld, skrubb og ansiktsmaske jevnlig. Men når denne tiden kommer, blir jeg som regel alltid blass og grå i huden uansett hva jeg gjør, hvis jeg ikke reiser på en utenlandstur og får litt sol. Men i år, har jeg sluppet det, rett og slett pga Clarins radiance pluss golden glow booster, dette produktet er rett og slett fantastisk.

Skrevet
På 12.11.2016 den 20.58, vimsefrøken skrev:

Jeg hadde det samme problemet. Hver høst/vinter ble jeg seende grå/livløs og blass ut i huden. Og jeg hadde samme problemet med selvbruner som deg. Ser flott ut første/andre dagen, så ser ikke selvbruner ut på huden min.

Men det jeg har funnet som fungerer for meg er Clarins radiance pluss golden glow booster. Det er selvbruningsdråper som du tilsetter dag eller nattkremen din. 2-3 dråper hver 3 dag/kveld, gir en flott glød til huden. Det vil ikke gi en like intens farge som en vanlig selvbruner, men gløden du får gjør at det ser ut som huden har litt farge.

Jeg har selvfølgelig en grei hudpleierutine, rens morgen/kveld, skrubb og ansiktsmaske jevnlig. Men når denne tiden kommer, blir jeg som regel alltid blass og grå i huden uansett hva jeg gjør, hvis jeg ikke reiser på en utenlandstur og får litt sol. Men i år, har jeg sluppet det, rett og slett pga Clarins radiance pluss golden glow booster, dette produktet er rett og slett fantastisk.

Syns denne igjennom den daglige sminken om du skjønner?

Skrevet

ta litt sol :)

Anonymkode: 080c8...f01

Skrevet
På ‎14‎.‎11‎.‎2016 den 17.57, DreamOn skrev:

Syns denne igjennom den daglige sminken om du skjønner?

Nei, eller, vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet. Dette er en slags selvbruner.

Men den gir ett naturlig mer glødende resultat. Det er ikke ett sminkeprodukt i den forstand.

Du bruker den og får en gylden glød som gjør at det ser ut som du har fått litt sol.

Uten at den er så intens som en typisk selvbruner vanligvis er. Flott for oss som blir skjoldete,

eller vanligvis er såpass lyse i huden at selvbruning blir seende litt feil ut.

Skrevet
På 11/14/2016 den 22.20, AnonymBruker skrev:

ta litt sol :)

Anonymkode: 080c8...f01

Kreftrisikoen er ikke verdt det når man kan kjøpe sminke til en rimeligere penge rett og slett på lang sikt.. 

Anonymkode: ef330...a33

Skrevet

Peeling av hud! Og fuktighet! Og et sunt kosthold! 

Anonymkode: 5627e...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...