Gå til innhold

Var jeg urimelig i dette tilfellet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag skulle en venninne av meg ha fest. Vi ble enige om at jeg kom før de andre kom og vi ville dele en pizza. Jeg kjøpte med en siden det er nok til vi to. Jeg var sulten da jeg kom. Det satt to venninner i sofaen da jeg kom og det hadde jeg ikke fått beskjed om. Hadde jeg visst det, så hadde jeg kjøpt med en til. Så det ble nok til alle. En mellomstor frossenpizza til 4 blir for lite.

De ville ha pizza og venninnen min mente på vi alle måtte dele. Jeg sa jeg var sulten og ville ha halve pizzaen. Da ble det uenigheter og de alle mente jeg var veldig urimelig. Der tar de 2 minutter å gå til butikken, men det ville de ikke. Det var unødvendig mente de.. Som sagt, så hadde jeg kjøpt med en til hvis jeg bare visste de to venninnene hennes kom tidlig. Jeg hadde aldri møtt de før.

Var jeg urimelig som ville ha halve pizzaen for meg selv?

Anonymkode: c6929...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 8bd0b...9aa

• Liker 6
Skrevet (endret)

nei. de kan fint gå på butikken selv om de vil ha pizza. dette var jo tross alt middagen din.

Endret av herremann
  • Liker 31
Skrevet

Nei, de var ganske frekke.

• Liker 27
Skrevet

De kunne fint ha dradd ræva si ned på butikken og kjøpt en pizza til fremfor å stappe i seg middagen din. Venninnene var frekke. 

Anonymkode: ba3e8...033

• Liker 15
Skrevet (endret)

Tror faktisk jeg hadde gått i butikken selv og kjøpt en til mens den første sto i ovnen, istedenfor å lage dårlig stemning.

Særlig når du ikke kjente de fra før av.

Endret av rockybalboa
skrivefeil
  • Liker 46
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Om det er to minutter å gå på butikken så ville jeg gått en tur til. Mat er mat :fnise:

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Personlig hadde jeg delt med alle, og ser vel ikke helt at det skal være noe problem!:) 

men når det er sagt, så kunne vel venninnen din også bare reist på butikken og kjøpt en til siden det var så kort vei:)

• Liker 3
Skrevet

De var urimelige og ville bare snylte på deg. Venninna de kunne løst hele greia ved å sende en melding og spurt om du kunne lagt ut for en pizza til. 

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På lørdag skulle en venninne av meg ha fest. Vi ble enige om at jeg kom før de andre kom og vi ville dele en pizza. Jeg kjøpte med en siden det er nok til vi to. Jeg var sulten da jeg kom. Det satt to venninner i sofaen da jeg kom og det hadde jeg ikke fått beskjed om. Hadde jeg visst det, så hadde jeg kjøpt med en til. Så det ble nok til alle. En mellomstor frossenpizza til 4 blir for lite.

De ville ha pizza og venninnen min mente på vi alle måtte dele. Jeg sa jeg var sulten og ville ha halve pizzaen. Da ble det uenigheter og de alle mente jeg var veldig urimelig. Der tar de 2 minutter å gå til butikken, men det ville de ikke. Det var unødvendig mente de.. Som sagt, så hadde jeg kjøpt med en til hvis jeg bare visste de to venninnene hennes kom tidlig. Jeg hadde aldri møtt de før.

Nei

Du hadde handlet utifra de opplysningene du hadde fått og handlet helt korrekt.

• Liker 10
Skrevet

Nei. Det var frekt av dem å forvente og få noe som helst av din mat. Spesielt siden de aldri har møtt deg før engang. Snakk om å ta seg til rette!

• Liker 6
Skrevet

Tja.. Jeg hadde ikke turt å ta halve, når det ikke var nok til alle. Men de kunne selvsagt gått på butikken selv. 

Skrevet

De var frekke. Siden det kun tok 2 minutter å gå ned på butikken, så kunne de faktisk ha gjort det. Jeg hadde aldri vært så frekk at jeg hadde sagt at en fremmed måtte dele pizza med meg. Ærlig talt. Venninnen din kunne ha ringt å spurt om du kunne kjøpe med en til. Du var absolutt ikke urimelig her, men de var. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 8bd0b...9aa

Kan du forklare hvorfor du mener ts var urimelig? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, rockybalboa skrev:

Tror faktisk jeg hadde gått i butikken selv og kjøpt en til mens den første sto i ovnen, istedenfor å lage dårlig stemning.

Særlig når du ikke kjente de fra før av.

Samme her. Men jeg hadde gjort det klart at jeg syntes det var urimelig. Og laget en mental notis av et negativt førsteinntrykk av disse jentene.

Anonymkode: 8dbf4...22c

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg må bare innrømme at jeg ble paff da det satt to jenter der og de også ville ha pizza. Det var litt ubehagelig, men jeg var sulten og sa at jeg ville ha halve pizzaen. Jeg kjøpte den jo. De jentene likte ikke meg, men det bryr jeg meg fint lite om. De kunne ha gått ned på butikken, men det gadd de ikke. 

Rs

• Liker 13
Skrevet

Her synes jeg venninnen din satte deg i en skikkelig kjip situasjon. Jeg synes ikke du var urimelig. Kunne ikke de jentene eller venninna di ha gått på butikken mens pizzaen stod i ovnen? Tror jeg hadde endt opp med å dele med jentene fordi jeg var i mindretall, men det hadde føltes feil. 

Anonymkode: 382d7...ac7

• Liker 9
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg venninnen din satte deg i en skikkelig kjip situasjon. Jeg synes ikke du var urimelig. Kunne ikke de jentene eller venninna di ha gått på butikken mens pizzaen stod i ovnen? Tror jeg hadde endt opp med å dele med jentene fordi jeg var i mindretall, men det hadde føltes feil. 

Anonymkode: 382d7...ac7

Enig. Det blir jo en klein situasjon pga du vil ikke fremstå kjip, men på en annen side vil du ha en del av pizzaen du kjøpte og ikke bare1-2 stykker. At de ikke orket å på butikken er jo dem sitt problem. 

Anonymkode: dd5ba...322

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville nok delt pizzaen av ren høflighet, men samtidig gjort det klinkende klart at venninna di burde gitt deg beskjed. Du blir nemlig ikke mett på en kvart pizza, og nå føler du deg både snytt og sulten.

Anonymkode: 7f870...d4b

• Liker 5
Skrevet

De kunne jo delt den halve.  Dersom venninnen din blir mett på en kvart så er det jo generøst med et stykke hver til snylterne. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...