Gå til innhold

Er det litt viktig for deg at partneren din har et "attraktivt" navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornavn tenker jeg. Jeg er bare 22 år men har et veldig gammeldags navn for min alder. Men ikke gammeldags på den pene måten, som  Anna og Else fks. La oss si jeg heter Gunhild. Navnet mitt er i den kategorien. Føler det er så veldig hardt og uvennlig liksom. Lurer på om gutter tenker at det er kjerringaktig og at jeg automatisk er litt sånn sur og gammel som person.. Jeg ser helt vanlig ut, er slank og kler meg som alle andre på min alder, er nesten alltid blid og vennlig. Men jeg synes navnet ødelegger en del for det. Å bytte navn tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre da siden jeg er ganske sikker på at mine foreldre aldri hadde respektert det uansett.

Anonymkode: cbd70...e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil svare bekreftende ja i første omgang hvertfall, til man har blitt kjent med personen. Aud,Gunn, Åse ..lyder beste/oldemor. 

Anonymkode: 5af55...f1e

Skrevet

Nei, heller motsatt. Det blir litt sånn... åkej, her er Norges mest sexy Gudlaug. Nice!

• Liker 7
Skrevet

Absolutt ikke når det gjelder den kategorien du nevner! :) 

Men jeg hadde aldri datet en fyr med navnet Ronny...... 

Anonymkode: 7bc36...48a

• Liker 7
Skrevet

Vet om noen med gammeldagse navn,  vet feks om ei som heter Ragnhild. hun er yngre enn deg, sexy, pen og svært bra personlighet. 

Anonymkode: 0c40a...9ba

Skrevet

Ville ikke trodd at det skulle hatt noe å si. Tror faktisk at kvinner er litt mer "dømmende" (i mangel på å finne rett ord) der enn hva menn er. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Gud skrev:

Nei, heller motsatt. Det blir litt sånn... åkej, her er Norges mest sexy Gudlaug. Nice!

Arg det var ett av de navnene som sto på blokken til meg...

er glad jeg ikke fikk det...

Anonymkode: a11ae...abd

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om noen med gammeldagse navn,  vet feks om ei som heter Ragnhild. hun er yngre enn deg, sexy, pen og svært bra personlighet. 

Hmmm har en datter med det navnet....

Skrevet

Vil ikke tro at det gjør noe. Eneste navnene som jeg har litt problemer med er om det er samme navn som min mor eller søster :P 

Anonymkode: f1d67...3bd

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis jeg noen gang skal finne meg en ny type så MÅ han hete Alexander med X, ellers blir det ikke noe. Til nød kan jeg kanskje godta Anders, men da skal han jammen meg ha utseende med seg også.

Herregud, navnet har da ikke noe å si. Min beste venn som nå dessverre er død het Ronny. Mere snill og ordentlig mann enn han var skal man lete lenge etter.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fornavn tenker jeg. Jeg er bare 22 år men har et veldig gammeldags navn for min alder. Men ikke gammeldags på den pene måten, som  Anna og Else fks. La oss si jeg heter Gunhild. Navnet mitt er i den kategorien. Føler det er så veldig hardt og uvennlig liksom. Lurer på om gutter tenker at det er kjerringaktig og at jeg automatisk er litt sånn sur og gammel som person.. Jeg ser helt vanlig ut, er slank og kler meg som alle andre på min alder, er nesten alltid blid og vennlig. Men jeg synes navnet ødelegger en del for det. Å bytte navn tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre da siden jeg er ganske sikker på at mine foreldre aldri hadde respektert det uansett.

Anonymkode: cbd70...e1c

A) jeg har guttenavn men har ikke hatt problemer med menn av den grunn.

B) om du føler navnet ditt er belastende så bytt

Skrevet

Vel, hvis du ikke liker navnet så kan du bytte eller legge til et navn du liker dersom du ikke har to fornavn. Hvis du heter "Gunhild" så kan du legge til noe litt nyere og ta det nye navnet i bruk.

Jeg er på din alder og byttet både fornavn og etternavn uken etter at jeg fylte 18. Ikke alle i min familie var fornøyde med det, men det er mitt liv. Jeg byttet fra et vanlig navn til et mer gammeldags et. La oss si jeg het "Kristine Olsen" og byttet til "Evelyn Hansen".

På grunn av det med familien tok jeg Kristine tilbake i fjor, men ikke etternavnet. Nå heter jeg altså "Evelyn Kristine Hansen", men bruker kun Evelyn i alle sammenhenger utenom familie. Så lenge man begrunner navnendringen får man som regel det meste godkjent.

Helt ærlig tror jeg ikke folk er så opptatt av hva du heter, når de ikke er i slekt med deg.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Kommer fra en familie av gårdsbønder som velger gamle norske navn eller oppkalling. Navnet mitt er Ingebjørg, og jeg lever fint med det altså, men det var en periode da jeg var yngre at jeg gjerne skulle hett noe mer generisk som Thea, Mari, Kristine etc som ikke var så sidrumpa. Men faktisk så har jeg oppdaget at mange menn synes det er sjarmerende med et sånt navn og synes det kler meg. Navnet har litt karakter :)

Anonymkode: 36dc8...a01

• Liker 6
Skrevet

Navnet skjemmer ingen, eller hvordan var nå det? :klo: Jeg har et relativt uvanlig navn, dvs aldri vært populært. Noengang. Aldri på topplister etc. På den måten har jeg også et litt mer unikt navn, siden få heter det samme. Syns det er helt greit jeg, og det passer meg fint :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg litt igjen. Kommer fra en familie av gårdsbønder som velger gamle norske navn eller oppkalling. Navnet mitt er Ingebjørg, og jeg lever fint med det altså, men det var en periode da jeg var yngre at jeg gjerne skulle hett noe mer generisk som Thea, Mari, Kristine etc som ikke var så sidrumpa. Men faktisk så har jeg oppdaget at mange menn synes det er sjarmerende med et sånt navn og synes det kler meg. Navnet har litt karakter :)

Anonymkode: 36dc8...a01

Synes Ingebjørg er kjempefint.

Anonymkode: 00d5a...739

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm har en datter med det navnet....

Sett mange som heter det. veldig mange som er pene med det navnet, så er ikke gammeldags for meg lenger.

Mange gutter som liker hun første jeg nevnte :)

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Tvilsomt at dette er noe noen er særlig opptatt av når man blir kjent med personen som bærer navnet. 

Anonymkode: 7e124...34f

Skrevet

Ville aldri blitt sammen med gutter som heter Frode. Det minner meg om flodhester og Frodo. Før trodde jeg at Frode var et jentenavn.

Anonymkode: 19ffd...678

Skrevet

Betyr en del men er naturligvis ikke avgjørende.

Anonymkode: bfc21...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...