Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har fått et ekstremt tørt felt under det ene øyet, og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt det. Den vanlige øyekremen min hjelper bare en liten stund, og så er det like ille. I tillegg svir det når jeg tar bort sminke (jeg har tre ulike fjernere, men bruker mest Lancôme sin, siden jeg bruker vannfast mascara for tiden).

Derfor lurte jeg på om jeg skulle prøve Intensive Eye Repair, men vet ikke om jeg har tålmodighet nok til å bestille den på nettet, siden jeg egentlig trengte den i går (eller noe slikt). Er det noen som vet prisen hos hudpleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme problemet selv, det flasser av og svir og ser ikke noe pent ut! :(

Synes det blir bedre ved å unngå øyekrem/gele, synes at det er det som fremprovoserer litt. Bruker vanligvis Decleor sin øyegele.

Men, det som hjelper er to ting:

En krem som heter A-Derma epitheliale skin repair cream, tube på 30 ml. Bruker denne til det meste, og fikk den anbefalt på apoteket for å ha under øynene. Kjøpes på apotek og koster cirka 110

Kortisonsalve. Vet det ikke er særlig bra, men fikk det anbefalt av lege. Trenger bare å smøre på tynt lag cirka to ganger om dagen i to dager, og vips så er problemet vekk. Må sies at kortison er enda mer effektiv enn A-Derma, men dersom du ikke liker tanken på kortison... Kjøpes også på apotek, for cirka en femtilapp.

Har ikke prøvd den Eye Repair, men dette er det som funker for meg iallfall!

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har hydrokortison hjemme, og bruker det av og til på tørre flekker. Men under øyet er jeg skeptisk til å bruke det. Dessuten blir jeg alltid så tørr i ettertid etter å ha brukt hydrokortison.

Men kanskje jeg skal teste det ut, og så smøre masse med en fet krem i tillegg? Det hadde jo vært greit å slippe å kjøpe en ny øyenkrem bare for dette spesifikke problemet.

Jeg skal til byen i dag eller i morgen, så jeg får stikke innom hudpleieren og høre hva de har å si.

Skrevet

Det fins en liten tube på apoteket som heter øyesalve - den er fet og ligner litt på vaselin. Den bruker jeg på slike tørrflekker!

Gjest Ethereal
Skrevet

Og den gir ikke opphovnede fiskeøyne? :o Jeg har ikke lyst til å eksperimentere for mye akkurat nå, det er nemlig julebord i morgen...

Jeg er fristet til å smøre masse Hauschka rosekrem under øyet, og se hva som skjer. Den vet jeg at jeg ikke reagerer på.

Siden jeg allerede har en bra øyenkrem, hadde det vært bra å spare pengene på Intensive E.R, siden den sannsynligvis koster 450-500kr.

Skrevet

det hender jeg får ekstremt tørre flekker i nærheten av øynene, nærmest eksem. reparerer dem med dr hanuschka rose cream, eneste jeg har funnet som funker så langt og som garantert ikke trigger noen reaksjon hos meg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg snakket med hudpleieren, og faktisk sa hun at jeg burde prøve med den mildeste typen hydrokortison. For en gangs skyld ville hun ikke forsøke å selge meg noe som helst... :)

Skrevet

Ja, det funker kjempebra! Og blir bra igjen så fort at jeg tror ikke det rekker å gjøre så mye skade uansett.

Håper det blir bedre til julebordet! :-)

Skrevet

Men en ting til - hva kommer sånn sår hud egentlig av?

Har mistenkt det for å være øyegele/krem jeg da, så har nesten sluttet og bruke slike produkter. Hendte første gang da jeg brukte en Biotherm øyegele, men da jeg byttet til Decleor ble det ikke bedre. (selv om det skulle være mild??)

Men kanskje det ikke er øyegele som trigger det? *vil så gjerne bruke øyegele igjen*

Gjest Ethereal
Skrevet

Ifølge hudpleieren var det vanskelig å si. Man kunne plutselig reagere på noe man aldri hadde reagert på før, og sannsynligvis for første og siste gang. Det kan komme hvis du sover med sminke, osv. Eller fordi det er vinter og kaldt, og huden generelt er tørrere da.

Tror jeg stikker på badet og leter fram hydrokortisonen nå, jeg (så jeg ikke glemmer detI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...