Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå nærmer det seg advent og i den anledning lurer jeg på om dere gir adventskalender til barna deres og hva?

Min gutt er 2 1/2 og jeg ønsker allerede nå å gi han tradisjoner. Jeg lurte litt på sjokoladekalenderen, eller å bake 24 hjertepepperkaker med tall på. Pakkekalender er jeg veldig usikker på om jeg skal begynne med. Jeg er ikke vant med det, å er redd jeg lager meg mye stress i årene fremover med å finne 24 små ting som skal være nyttig, å ikke bare noe unødvendig fjas. Kom gjerne med tips om hva dere bruker å gjøre. Gir dere forresten adventskalender til 2-3 åringen?

Anonymkode: 9530a...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn heller ette eller to bilder fra året som har gått. Heng dem i konvolutt på kalenderen. Noe du enkelt kan lagr med en snor og klyper med dato på.  Så limer dere bilder inn i album hver dag og gjør noe hyggelig sammen fremfor å ha noe som skal puttes i munnen. 

Anonymkode: 2c65a...2b0

• Liker 1
Skrevet

Ga pakkekalender fra han var 2,5. Men da var halvparten av pakkene en innpakka twist-bit liksom. Så la ikke lista så høyt. Gjør som du vil, ungen blir like glad uansett så ikke stress med noe du ikke vil :)

Anonymkode: 63a2d...4f3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finn heller ette eller to bilder fra året som har gått. Heng dem i konvolutt på kalenderen. Noe du enkelt kan lagr med en snor og klyper med dato på.  Så limer dere bilder inn i album hver dag og gjør noe hyggelig sammen fremfor å ha noe som skal puttes i munnen. 

Anonymkode: 2c65a...2b0

Hvor gøy er det da? Hva er galt med noe som skal puttes i munnen? For meg er det en del av kosen. Har stor matglede her i huset, så jeg ser ikke på det som noe negativt nødvendigvis.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Nå nærmer det seg advent og i den anledning lurer jeg på om dere gir adventskalender til barna deres og hva?

Min gutt er 2 1/2 og jeg ønsker allerede nå å gi han tradisjoner. Jeg lurte litt på sjokoladekalenderen, eller å bake 24 hjertepepperkaker med tall på. Pakkekalender er jeg veldig usikker på om jeg skal begynne med. Jeg er ikke vant med det, å er redd jeg lager meg mye stress i årene fremover med å finne 24 små ting som skal være nyttig, å ikke bare noe unødvendig fjas. Kom gjerne med tips om hva dere bruker å gjøre. Gir dere forresten adventskalender til 2-3 åringen?

Her får alle pakkekalender f.o.m 2 julen deres.

Kalendrene er tilpasset barna og mye er handlet inn igjennom året, med unntaket at fars øl kalender handles inn rett før.

Skrevet

Jeg tenker at du har veldig mange år framover hvor du kan lage pakkekalender og det blir fort mye ræl som bare flyter rundt og som de aldri leker mer med så det er lurt å ikke legge lista for høyt. En toåring forstår ikke så mye av det uansett.

Skrevet

Vår fikk ikke første kalender før hun var 4. Når hun var to tenkte jeg det blei mer for meg enn for henne, og var redd hum skulle bli skuffa når det blei tomt. 

Anonymkode: 7e4b0...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...