AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Jeg og min samboer har kjøpt bolig, og overtok denne 01.11. Lurer på hva rutinene rundt tinglysning er? Hvem sitt ansvar er det å tinglyse boligen? Anonymkode: 97e60...664
ekkoet Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Det er vel banken som sørger for dette i forbindelse med lånet? (Dere har lån på den?)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Første gang jeg kjøpte bolig stilte mekler med alle sånne papirer, selger/kjøper skrev bare under, så sendte han inn, andre gang brukte vi ikke mekler og da måtte vi sende inn alt dette selv. Anonymkode: 2ad8b...039
ekkoet Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 https://www.eiendomsmegler1.no/spoersmaal-og-svar/boligsalg/oekonomi-og-skatt/naar-er-skjoetet-tinglyst-og-naar-faar-selger-oppgjoeret/ Mulig det er megler ja, vi brukte samme megler og bank, så ting ble bare gjort (det regner jeg forsåvidt med at de gjør uansett).
Akay Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 Banken gjør dette. Dog tar det noe tid før det står i registrene. Mener det tok 1.5-2 mnd før huset vårt var tinglyst og overført til oss som eiere. Dette har likevel ingen praktisk betydning for dere.
minsinn Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Banken tinglyser pantedokumentene, dersom dere har lån med sikkerhet i boligen. Tinglysing av skjøtet på eiendommen sørger megler for dersom kjøpet ble gjort gjennom megler. Om det ikke var megler inne i bildet må dere sørge for det selv. Her finner du masse info om tinglysing av eierskifte: http://kartverket.no/eiendom/tinglyse-eierskifte/
Illuminatum Skrevet 10. november 2016 #7 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min samboer har kjøpt bolig, og overtok denne 01.11. Lurer på hva rutinene rundt tinglysning er? Hvem sitt ansvar er det å tinglyse boligen? Anonymkode: 97e60...664 Skrev dere ikke under skjøte samtidig som dere skrev under kontrakten?
Illuminatum Skrevet 10. november 2016 #8 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, ekkoet skrev: Det er vel banken som sørger for dette i forbindelse med lånet? (Dere har lån på den?) Kun i forhold til tinglysning av lånet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå