Gå til innhold

Tenker du at en bioingeniør er mer intelligent enn en sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja gjør du det? Og hvorfor?

Dette er ikke en politisk korrekt tråd, jeg er bare nysjerrig på hva folk tenker.

Anonymkode: b44e3...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 2eb75...0ed

• Liker 1
Skrevet

Overhodet ikke. Intelligent har ikke nødvendigvis noe med utdannelse eller yrkesvalg å gjøre.

• Liker 6
Skrevet
  • Nei, absolutt ikke!

Anonymkode: 1ffe3...1c5

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 5da06...54c

• Liker 16
Skrevet

Ja

Anonymkode: e0b27...bff

• Liker 11
Skrevet

Ser ikke på bioingeniører som en gruppe som skiller seg ut når det gjelder intelligens. De virker like gjennomsnittlige som sykepleiere. Hadde du spurt om fysikere derimot...

Anonymkode: 890bc...89d

• Liker 14
Skrevet

Flinkere i matte, iallfall.

Anonymkode: fe1d0...471

• Liker 5
Skrevet

Det spørs jo hva man anser som smart, og jeg selv mener det er flere måter å være smart på. Tenker at begge yrkesgruppene er veldig smarte i sine fagfelt. 

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en politisk korrekt tråd, jeg er bare nysjerrig på hva folk tenker.

Fint at noen har kapasitet til å gjøre de jobbene, det beundrer jeg. Hvem som er smartest? Nei, det har jeg ikke ofret en tanke. Hvorfor skulle jeg det?

Skrevet

Nei. Ser på bioingeniører som folk som vil ha et rutinepreget arbeid med ingeniørtittel. Og ikke kan de fysikk eller matte noe særlig. Et fåtall av bioingeniører står ikke på lab dag ut og dag inn og tester blod og avføring.

Anonymkode: 2177f...9b7

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt zeriøzt, det kommer an på individet.

Anonymkode: 70c81...0e9

Skrevet

Men nå er jo bioingeniør-utdannelsen litt mer avansert enn sykepleien, og på sykepleien kan jo hvem som helst klare å komme inn på, og gjennomføre. Så klart er det jo individet det kommer an på, men jeg tenker litt i det store og hele..

• Liker 7
Skrevet

Nei ikke på et generelt nvå. Hvilken utdannelse man velger å ta handler mer om hva man ønsker å jobbe med enn med intelligens.

Anonymkode: c253b...e02

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg kjenner et knippe med bioingeniører og de står stort sett på laben og analyserer blod, avføring og urinprøver. Og det er maskinene som gjør jobben. Jeg synes jo at jobben virker kjedelig og ensformig, og det har et par av dem også sagt.

Kjenner en del sykepleiere også. Og i begge grupper så finnes det smarte og faglig dyktige folk og dessverre noen idioter. Som i alle yrker. 

Anonymkode: 00f61...b0c

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er jo bioingeniør-utdannelsen litt mer avansert enn sykepleien, og på sykepleien kan jo hvem som helst klare å komme inn på, og gjennomføre. Så klart er det jo individet det kommer an på, men jeg tenker litt i det store og hele..

Så voldsomme forskjeller på poenggrensene er det ikke synes jeg.. 

Bioingeniør

Sykepleie

Anonymkode: 91809...b22

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så voldsomme forskjeller på poenggrensene er det ikke synes jeg.. 

Bioingeniør

Sykepleie

Anonymkode: 91809...b22

...og hva er egentlig intelligens? Er nødvendigvis de mest intelligente de med best karakterer? Handler ikke karakterer i minst like stor grad om motivasjon?

Anonymkode: 544d7...c14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...