Kala Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 (endret) Hei! jeg fikk påvist rosascea for ett års tid siden. utbruddene er preget av rød, irritert hud med kiselignende utslett i panne og kinn. Jeg har prøvd ulike kremer, og kuttet ut det ene og det andre uten at det har hatt noe bedring. Av og til har en krem hatt en forbedrende effekt, men så bryter det ut igen etter et par uker. Inntil for en stund siden. Jeg spiste både hveteboller og hvetelefser en dag, og allerede samme kveld kjente jeg at huden ble sår og rød. Og dagen etter var jeg full i prikker. Nå i helga ble jeg smittet med norovirus, og alt som jeg prøvde å få ned av mat og drikke kom opp igjen. Jeg sluttet å spy etter et døg, og dette ga effekt på huden min. Jeg ble superfin i huden. Hudfargen var jevn og fin, og prikkene var helt borte. Også de rødmussede flekkene som prikkene etterlater seg. Helt til i dag. I gårkveld og i dag morrest spiste jeg havregrøt til frokost. Samtidig spiste jeg hjemmelaget lasagne til middag i går, og som restemiddag i dag. Jeg har også overdrevet med coladrikking i dag, det må sies. Huden min er kjempesår, rød, og veldig prikkete. Så nå har jeg laget havregrøt på glutenfritt havregryn, men kjenner jeg blir usikker på hvilke hensyn jeg skal ta. Er det hvitt brød jeg skal holde meg unna, eller gluten? Hva skal jeg spise til mindre måltider i så fall? Den dagen jeg fråtset i hveteboller og hvetelefser drakk jeg ikke cola. Samtidig har jeg fått utbrudd i tide og utide, på tross av at jeg enten har roet ned på, eller kuttet ut cola helt. Derfor har jeg dratt koblingen mot hveteproduktene. Etter denne oppdagelsen har jeg gått over til grovere produkter, og unngått lys bakst. Dette har gitt en fin effekt. Men nå sitter jeg her igjen med et sårt ansikt, fullt av prikker. jeg har spist pasta, ostesaus jevnet med hvetemel og havregryn. Er havregryn like ille på linje med hveteprodukter? Hjelp! føler meg helt grønn nå. Mange takk for svar 😊 Endret 9. november 2016 av Kala Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Gå til legen. Anonymkode: 87081...b96
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Jeg går til homeopat for dette og må si jeg merker stor forskjell fra jeg begynte. De tar tak i problemet på en annen måte enn en lege, da det er ganske uvisst medisinsk hva Rosacea skyldes. Som med all behandling vil jeg anbefale deg å gå til en som har lang erfaring og bor du i Oslo kan jeg godt anbefale deg en. Jeg får også sånne anfall med kviselignende utslett og har med homeopatens hjelp funnet ut hvorfor min kropp reagerer slik som den gjør. Tidligere var jeg også veldig rød i ansiktet og ble veldig varm, dette er nå utrolig mye bedre. Anonymkode: 089ba...2dd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går til homeopat for dette og må si jeg merker stor forskjell fra jeg begynte. De tar tak i problemet på en annen måte enn en lege, da det er ganske uvisst medisinsk hva Rosacea skyldes. Som med all behandling vil jeg anbefale deg å gå til en som har lang erfaring og bor du i Oslo kan jeg godt anbefale deg en. Jeg får også sånne anfall med kviselignende utslett og har med homeopatens hjelp funnet ut hvorfor min kropp reagerer slik som den gjør. Tidligere var jeg også veldig rød i ansiktet og ble veldig varm, dette er nå utrolig mye bedre. Anonymkode: 089ba...2dd Jeg må si at jeg er veldig, veldig nysgjerrig på hva slags behandling denne homeopaten gir deg? Anonymkode: 87081...b96
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Kan det være mengden karbohydrater du får i deg som gjør utslaget, og ikke gluten? Perioden du spiste bare grove produkter og huden ble fin, så spiste du kanskje mindre karbo totalt (blir jo fortere mett av grovt)? Har aldri blitt diagnosert med dette, men har litt rødhet i kinnene og kviser. Aldri hatt så jevn hud som da jeg spiste lite karbohydrater. Blir veldig rød og fæl i huden når jeg spiser mye sukker og hvitt mel. Anonymkode: 80c7d...6ab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #7 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si at jeg er veldig, veldig nysgjerrig på hva slags behandling denne homeopaten gir deg? Anonymkode: 87081...b96 Vi hadde en grundige samtale for å kartlegge min og familiens sykehistorie og en grundige gjennomgang av meg og hva problemet var. Så vurderte han hvilket homeopatisk middel som kunne brukes for mitt vedkommende. Det var satt av god tid til første konsultasjon, mens jevnlige oppfølginger er kortere. Veldig fascinerende hva han får til. Et nært familiemedlem har samme problem og gått til legen, og jeg må si at i dette tilfellet var min løsning mer vellykket. Anonymkode: 089ba...2dd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #8 Skrevet 10. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en grundige samtale for å kartlegge min og familiens sykehistorie og en grundige gjennomgang av meg og hva problemet var. Så vurderte han hvilket homeopatisk middel som kunne brukes for mitt vedkommende. Det var satt av god tid til første konsultasjon, mens jevnlige oppfølginger er kortere. Veldig fascinerende hva han får til. Et nært familiemedlem har samme problem og gått til legen, og jeg må si at i dette tilfellet var min løsning mer vellykket. Anonymkode: 089ba...2dd Og hvilket var dette? Anonymkode: 87081...b96
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvilket var dette? Anonymkode: 87081...b96 Det er individuelt hva som blir gitt alt avhengig av hva det skal hjelpe mot, så hvis du har rosacea er det ikke sikkert du vil få det samme da det kan være andre grunner til at du reagerer sånn. Anonymkode: 089ba...2dd
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 Eg har og fått påvist rosascea, klarer å holde det i sjakk med å rense huden hver kveld og smøre ansiktet med krem som eg har fått av legen. Anonymkode: 28a14...15b
Sulosi Skrevet 11. november 2016 #11 Skrevet 11. november 2016 Tråden er ryddet for avsporende debatt. Mvh Sulosi, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå