Gå til innhold

Hjelp! Hvordan ungå å sovne etter jobb? (Ny)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vært sykemelt over lengre tid, og er i dag tilbake i jobb. Problemet er at blir så fryktelig trøtt når jeg kommer hjem. Orker ingenting og ender med å sovne.                    Veldig dumt at hele dagen forsvinner.

Er dette noe som vil gå deg til? Noen tips? Erfaringer? 

Jobben er i butikk og er normalt krevende vil jeg si, noe lager arbeid som er litt tungt, men ikke sovne etter jobb tungt.. 

setter pris på svar :) 

Anonymkode: 0293d...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke legg deg på sofaen! Legg planer, at du MÅ ut på noe rett etter jobb og middag. Planlegg en joggetur eller venninnebesøk.

Når du da kommer hjem er du sikkert ikke så trøtt, men legg deg likevel litt tidlig.

Anonymkode: a7a95...1e6

• Liker 1
Skrevet

Gå en lengre tur etter jobb 😊  Forfriskende.  Ikke sett/legg deg på sofaen.  Velg nå mer ubehagelig som du ikke kan sovne i, feks en kjøkkentstol 👌🏻 Ihverfall frem til du bryter søvn mønstreret

Skrevet

Ikke legg deg på sofaen rett etter jobb, men legg deg tidlig om kvelden så du får nok timer før det er tid for å stå opp.

Kjenner meg igjen i det du skriver forresten, etter jobb (og barn, for min del) er det helt tomt. Jeg orker aldri gjøre noe ekstra som å trene, gå ut og treffe venninner etc. Men jeg ser at i denne perioden av livet så holder energien bare til det nødvendigste. Tror ikke det er uvanlig å ha sånne faser hvor man må prioritere beinhardt for å orke å stå løpet ut.

Anonymkode: 50f24...55a

Skrevet

Finn på noe som holder deg våken. Selv om du ikke orker.

Evt sett på en alarm så du ikke får sove så lenge.

Ødelegger det nattesøvnen? I så fall må du bare få snudd det.

Det kan være at du er så trøtt fordi kroppen ikke er vant til å jobbe. I så fall går det seg til. 

Drikker du kaffe? Eller annen koffeindrikk? Har du i så fall mulighet til å drikke litt på vei hjem så du holder deg våken frem til fornuftig sengetid? 

Anonymkode: bc9db...6ec

Skrevet

Det er sikkert ikke dette for din del, men jeg blir trøtt av sukker. Sjangseløs til å holde meg våken hvis jeg spiser endel av det. Har du et bra kosthold?

Skrevet

Legg deg litt tidlig før jobb (Jeg trenger 8 timer søvn selv for å være opplagt)

Drikk en kopp kaffe e.l etter jobb dersom du kjenner du begynner å bli trøtt

Ikke sett deg i sofaen, men finn på noe

Pass på at du får i deg mat ved jevne mellomrom

Legg deg i fornuftig tid til neste arbeidsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...