Gå til innhold

Norwegian eller SAS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg foretrekker de som er billigst. For vi må ut med penger og betale for reiser.

• Liker 1
Skrevet

Norwegian dårligst i nord, så det blir SAS, og Widerøe der jeg må. Forresten har Widerøe direktefly mellom Bergen og Bodø, det liker jeg!

Skrevet

Jeg foretrekker SAS, men kan fint reise med Norwegian på kortere turer og særlig hvis det  bare er et strekk uten flybytte. Når jeg reiser for jobben er jeg forpliktet til å ta det billigste så da lander jeg på Norwegian hvis det passer noenlunde greit med avgangs- og ankomsttider. 

Skrevet

Jeg reiser med det billigste, og det er som regel Norwegian. 

Anonymkode: 01814...550

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er glad jeg valgte sas i fjor sommer, ellers hadde ferien min blitt kansellert siden Norwegian var i krig med pilotene, og kansellerte alle reisene den dagen vi reiste.

Deretter sammenlignet med Norwegian, likte jeg meg mye bedre med SAS og behandlingen jeg fikk av dem 

Endret av makkapakka
Skrevet

SAS, men det er vel kun fordi jeg har gullkort noe som gjør turene litt mer komfortable 

Skrevet

Foretrekker SAS, også selv om det er litt dyrere. Har lite ferie (kun 1-2 uker i året), så når jeg først reiser et stykke er jeg avhengig av en viss robusthet og at man kan få tatt neste fly hvis det skjer noe. Der er Norwegian og andre selskaper i lavprissegmentet mye dårligere, da det ofte ikke settes inn noe annet fly hvis det skjer noe, og dermed blir man i større grad strandet. 

Komformessig syntes jeg SAS er nesten like bra, de har bla. oppgradert sine mellomdistansefly til USA, og fremstår relativt freshe nå. Er ikke så opptatt av å fly 787 koste hva det koste vil, for meg er det mer viktig med robusthet når det skjer noe. Og når jeg reiser er det sjelden særlige prismessige forskjeller uansett. 

Som en notis så kan jeg vel også nevne at forretningsmodeller som det Norwegian bedriver (outsource ansatte til vikarbyråer for så å leie dem inn igjen) kommer til å undergrave hele arbeidslivet i Norge etterhvert. Det er så enkelt å sitte å si at "det er sånn arbeidslivet er, vi må følge med" inntil det rammer en selv. Har flere venner og bekjente som etterhvert også har fått føle på de samme ordningene utenfor luftfartsbransjen. Da arbeidsgiver kom rekende med et nytt tilbud om å bli ansatt i et vikarbyrå med dårligere vilkår og lønn, og deretter med en påfølgende kontrakt om innleie igjen, var det plutselig ikke like flott nei ;) For min del er det en liten grunn ekstra til å støtte SAS. Og det er faktisk bare tull at SAS er dyre og dårlige, på populære tidspunkter er de omtrent like dyre pluss/minus noen hundrelapper. 

Anonymkode: 227cc...825

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker Norwegian, de er bedre på pris og jeg har aldri opplevd noen ubehageligheter med dem. SAS er sinnsykt dyrt, ihvertfall de turene jeg har sett etter :O 

Endret av clyde
  • Liker 1
Skrevet

helt klart SAS.

Jeg har ikke behov for internett på flyvninger, jeg klarer være avlogget en time eller to.
Jeg liker tryggheten SAS gir, med å kunne booke om til andre flyvinger i star alliance. Jeg liker at de fleste flyvertene faktisk er høflige, i motsetning til 90% av flyvertene jeg har møtt i Norwegian.
Sas er stort sett mer punktlig på de strekningene jeg flyr, og koster sjeldent mer enn Norwegian.
I tillegg synes jeg Norwegian har en ufin måte å behandle sine ansatte på.

Anonymkode: e435d...41f

Skrevet

Jeg stoler ikke på Norwegian når det oppstår avvik. Altfor mye fokus på "adecco" lønn og mye arbeidskonflikter i perioder. De ansatte eller Kjos ser ikke ut til å bry seg om sine kunder, kun om penger.

Anonymkode: 8578f...61c

Skrevet

Helt klart Norwegian. De har best service, punktlighet og priser. Og om man skal på lengre turer, slik som feks USA, så er Norwegian med deres nye dreamliner fly helt soleklart best, ingen diskusjon.

Anonymkode: 0e2ad...13a

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker helt klart SAS, da det er mye sikrere ved innstillinger og forsinkelser. Det er en stor fordel med å fly med alliansemedlemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...