Gå til innhold

Norwegian eller SAS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket selskap foretrekker du når du skal ut og fly? 

Anonymkode: 585a9...239

Skrevet

SAS, siden jeg bryr meg om hvordan de behandler sine ansatte og om de sender ekstra regning i etterkant for skatt selv om de har sagt at de har satt opp prisen for å ikke trenge å gjøre det.

Anonymkode: 0d3a0...d1e

• Liker 2
Skrevet

SAS. Har en del fordeler der gjennom familie og etter ganske mye flyving med de selv, så da er det klart for meg hvem jeg foretrekker. Norwegian er best innenlands siden de stort sett er litt billigere der. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

SAS, siden jeg bryr meg om hvordan de behandler sine ansatte og om de sender ekstra regning i etterkant for skatt selv om de har sagt at de har satt opp prisen for å ikke trenge å gjøre det.

Hvorhar du det fra at Norwegian behandler sine ansatte dårlig? Jeg kjenner ganske mange som jobber for Norwegian både på bakken og i luften og har aldri hørt noen klage (utenom det vanlige vi alle klager over med jobben sin).

Jeg hørte at i snitt tjener Norwegian under hundrelappen på hver billett. Da er det ikke så rart at de må kreve inn de stakkars 80 kronene som staten krever heller. Mulig de uttalte seg knotete om saken den gangen prisene gikk opp, men det var altså ikke sånn at de lovte passasjerene at den ikke ble krevd inn i ettertid.

For å svare på spørsmålet.

Jeg velger det selskapet som går dit jeg skal når jeg skal dit og til den laveste prisen.

Forestrekker flyene og besetningen til Norwegian og de er som regel rimeligst også. Men flyr SAS på et bedre tidspunkt og til samme eller lavere pris. Tar gjerne med alle andre lavpris/ruteflyselskaper også i samme ligningen. Tid OG penger: ja takk.

Anonymkode: 127f9...2c2

• Liker 3
Skrevet

SAS - all the way!

Anonymkode: 5c73b...24b

Gjest KlippKlapp
Skrevet (endret)

Hvis begge er like gunstige på pris og reisetidspunkt velger jeg Norwegian. Som regel er KLM billigere enn begge de alternativene, og da blir det selvsagt KLM.

Endret av KlippKlapp
Skrevet

SAS

Mvh Yvonne :heiajente: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker SAS, men flyr med det som billigst på den tiden jeg skal reise.

Anonymkode: 74e3c...d2a

Skrevet

SAS, jeg har gullkort og det er dermed mer behagelig å reise med dem. Reiser med Norwegian når SAS er for dyre. 

Skrevet

SAS, men velger ofte Norwegian pga pris (og forbanner meg selv hver gang). SAS ser mellom fingrene på 1-3 kg overvekt, det gjør ikke sistnevnte. I tillegg er sistnevnte som regel alltid forsinket. 

Skrevet

Norwegian, billigst og mest moderne.
Heller gratis wifi enn en kopp med te.

Anonymkode: 0a943...639

• Liker 6
Skrevet

SAS, synes de har best tilbud, fordel at de er med i Star Alliance, ungdomsbilletter, flyr ofte til de mest sentrale flyplassene, jeg synes heller ikke det burde være så fryktelig billig å fly. Veldig mange nordmenn(inkludert meg selv) flyr alt for mye mtp. klima.

• Liker 2
Skrevet

SAS. Reiser ofte med mye bagasje og da blir SAS nesten alltid billigere for min del, i tillegg til at de har en mye bedre bonusordning etter min mening. Synes også at hele reisen blir mer komfortabel når jeg velger SAS, uten at det er noe konkret jeg kan sette fingeren på. 

Skrevet

Bryr meg ikke. Flyr med det som er billigst eller mest gunstig tidspunkt. Om det er helt likt, velger jeg kanskje Norwegian, men det har ikke skjedd ennå.

Annonse
Skrevet

Flyr (nesten) hver uke. Norwegian når jeg kan og SAS når jeg må. 

Førstnevnte har vesentlig bedre komfort (nye fly, bedre seter, større benplass), er mye kjappere på boarding, oftere on-time og tar mer hensyn (er det grytidlig holder crewet stort sett kjeft slik at vi kan ta en dupp, ikke alt gnålet om sitter du her eller der kan du enten få noe "gratis" eller kjøpe det samme bla bla bla). Viktigst av alt: jeg sparer arbeidsgiver for mellom 30.000 og 50.000 i året ved å velge billigste alternativ. Jeg trenger ikke en kaffekopp og noen kjeks til 600,- kroner. Jeg har 200 flyvninger med SAS siden 2003 så jeg snakker av erfaring altså, ikke bare det at jeg liker Norwegian, lizzm.... 

• Liker 3
Skrevet

Det kommer jo litt an på tidspunkt og pris, men sånn generelt foretrekker jeg Norwegian. 

Selv opplever jeg alltid forsinkelser med SAS, men svært sjeldent med Norwegian. Dette er jo ganske tilfeldig, noen opplever det samme som meg, mens noen har det omvendt. 

Jeg har fått sølvkort i SAS av et familiemedlem og det gir jo også flere grunner til å velge SAS, men samtidig liker jeg at Norwegian har nyere fly og gratis wifi. 

Skal jeg reise til USA med mellomlanding velger jeg alltid SAS i tilfelle det skulle oppstå forsinkelser. SAS samarbeider med flere selskaper og kan fikse problemene lettere:)

Skrevet

Jeg flyr sjeldent, men når jeg flyr velger jeg SAS. Har aldri opplevd noen problemer med dem, og føler jeg får en komfortabel reise. De flyr ofte på gunstigere tidspunkt enn Norwegian (i alle fall de gangene jeg har vært ute på tur), så da betaler jeg heller litt ekstra.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorhar du det fra at Norwegian behandler sine ansatte dårlig? Jeg kjenner ganske mange som jobber for Norwegian både på bakken og i luften og har aldri hørt noen klage (utenom det vanlige vi alle klager over med jobben sin).

Det er bare å følge med i nyhetene. Etter at de ga seg i streiken og aksepterte å være ansatt i forskjellige underselskaper har de ingen reel jobbsikkerhet lenger. Norwegian kan når som helst leie inn andre ansatte (fra seg selv eller andre) og dermed tvinge alle til å godta dårligere betingelser eller bli oppsagt. Norwegian er godt i gang med å bygge opp flere slike selskaper med ansatte fra billigere land. De norske vil sannsynligvis bare bli brukt på norske ruter etter hvert.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

HJeg hørte at i snitt tjener Norwegian under hundrelappen på hver billett. Da er det ikke så rart at de må kreve inn de stakkars 80 kronene som staten krever heller. Mulig de uttalte seg knotete om saken den gangen prisene gikk opp, men det var altså ikke sånn at de lovte passasjerene at den ikke ble krevd inn i ettertid.

Nei, men det var det var sånn vi var ment å forstå det, for at ikke vi skulle inkludere avgiften selv i Norwegians priser og heller velge noen andre. Avgiften gjelder bare fra Norge, så hvis tallene dine er riktige ville de fortsatt gått med 120 kr i overskudd for utenlandsturer som de flyr mest av. De hadde et gigantisk overskudd i samme periode og selger fortsatt billettene til samme pris, så det er bare tull å late som dette var et være eller ikke være for Norwegian. Det var profittmaksimering og et dårlig forsøk på å få i gang en protest mot avgiften.

Skrevet

Jeg velger det som er billigst og har færrest mellomlandinger. Så det blir stort sett Norwegian. Er fornøyd med at Norwegian har wifi, og mer plass og mer komfort enn SAS.

Ulempen med Norwegian er at det oftere blir forsinkelser eller innstillinger, og at man ofte må gå lenger for å finne gaten, da billig-flyselskap gjerne får plassene som er minst attraktive og lengst unna. Men når det er SÅ stor prisforskjell dit jeg pleier å reise, og Norwegian har flere direkteflyvinger, er det ikke noe å lure på for min del.

Anonymkode: ffee0...f37

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...