Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne sørens sosialiseringen som det forventes at vi stiller opp på utenom arbeidstid.

I år blir det verre enn noen gang, kollegene mine er ok de, men jeg har virkelig ikke lyst til å tilbringe en hel lørdagskveld med dem.

Vi er en liten bedrift, sjefen klarte ikke å fikse barnevakt, og inviterte derfor alle hjem til seg førstkommende lørdag.

Nestleder som er gift med ei som jobber i samme stilling som meg har sagt at de også tar med barna sine, for barna leker så greit sammen, også slipper de å styre med barnevakt. Jeg har ikke barn, og syntes faktisk ikke dette er greit. Jeg sa ja til å være med på julebord denne datoen uten at det var lagt føringer for hvordan kvelden skulle være. Hvordan skal jeg komme meg unna?

Anonymkode: fc5f2...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du ikke kan komme. Det burde holde. 

• Liker 2
Skrevet

Et alternativ kan også være å sykemelde deg med feber eller noe annet seriøst på torsdagen. Da trenger du i hvertfall ikke være redd for at de skal spørre deg hvorfor du ikke kan kommer osv.

Anonymkode: f1b35...b51

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du har ok kolleger, altså er ikke den biten noe problem.

Synes du har en tøff sjef som inviterer alle hjem til seg, så hvor vanskelig kan det være å tilbringe noen få timer sammen med dem? Ser at du har mest lyst til å slippe, men jeg ville heller vært der noen timer og så eventuelt skyldt på at jeg skulle ut på noe neste dag som gjorde at jeg måtte ta tidlig kveld. De vil sette pris på at du stiller opp, selv om du ikke er der så lenge. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et alternativ kan også være å sykemelde deg med feber eller noe annet seriøst på torsdagen. Da trenger du i hvertfall ikke være redd for at de skal spørre deg hvorfor du ikke kan kommer osv.

?

Oppfordrer du til svindel?

Hun kan jo bare si fra i god tid om at hun dessverre ikke kan allikevel. (Man trenger ikke å si noen årsak)

Anonymkode: 9e161...9af

• Liker 7
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var dagens verste forslag, og jeg har vært på forumet i noen timer i dag. (Er sjuk - ekte feber.)

Anonymkode: 33286...f26

Skrevet

Du kan si at du ikke har mulighet likevel, og beklage for dette. 

Sånt skjer hele tiden i slike sammenhenger, så det er nok ikke noen som vil løfte øyenbrynet over dette. 

Anonymkode: a8bf4...cad

• Liker 2
Skrevet

Det blir helt sikkert en veldig koselig kveld! julebord og sosiale greier utenom jobben er jo det koseligste med å ha jobb! å vite at personalmøter og aktiviteter snart er på plass, gjør meg svært glad og motivert på jobb :) veldig fint å se kollegaer på en annen måte enn bare på jobb. viktig å bli kjent for å ha et godt forhold på jobben :)

Anonymkode: 372c4...5bb

• Liker 3
Skrevet
På 9.11.2016 den 20.11, Berentsens skrev:

Si at du ikke kan komme. Det burde holde. 

Hadde det vært så enkelt hadde jeg vel ikke startet denne tråden?

På 10.11.2016 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Vet du hva.... Jeg syntes du har en temmelig slapp holdning til arbeidslivet, sykemeldinger kan ikke brukes på den måten. 

På 10.11.2016 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Det blir helt sikkert en veldig koselig kveld! julebord og sosiale greier utenom jobben er jo det koseligste med å ha jobb! å vite at personalmøter og aktiviteter snart er på plass, gjør meg svært glad og motivert på jobb :) veldig fint å se kollegaer på en annen måte enn bare på jobb. viktig å bli kjent for å ha et godt forhold på jobben :)

Nå er det slik at så lenge det blir en koselig kveld med unger og mat, syntes jeg at det kan taes midt i uka. Jeg har ikke lyst å sperre ei helg for en get together med unger.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kan du ikke si at du dessverre ikke kan komme likevel?

Skrevet
På 10.11.2016 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Ehhh... Nei! I hvert fall ikke når de skal dra med seg de hersens snørtungene sine. 

TS: Meld avbud med god samvittighet. "Det kom dessverre noe i veien" holder i massevis som forklaring.

Anonymkode: f9ba5...51e

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært så enkelt hadde jeg vel ikke startet denne tråden?

Hvorfor er det ikke så enkelt? Det er lov å ikke ha lyst eller anledning til å delta på julebord eller andre sosiale sammenkomster sammen med jobben. I år takket jeg nei til julebord på mitt arbeidssted, rett og slett fordi jeg ikke hadde lyst. Det fristet mer å ha fredagskvelden sammen med kona og ungene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...