AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Får snart et lite problem. I blokkenvårer det bare plass til en barnevogn i oppgangen. Alternativet er å slå den sammen og bære ned i kjellerboden eller opp i leilighet. Ingen heis. Mitt barn vil bli ett år innen naboen får sitt barn, og hun mener at da vil hun ha "krav" på plassen. Men jeg kommer jo fortsatt til å trenge vognen. Hvorfor er det rettferdig at jeg skal være den som må bære vognen ned? Egentlig er det lettere å bære vognen ned når barnet er nyfødt, da er de jo i liggedelen uansett. Min må jeg la krabbe rundt alene i en våt og sølete gang mens jeg bærer vognen ned (trenger begge hender). Forslag til løsning anyone? Anonymkode: 6e747...50f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 9. november 2016 Det blir vel først til mølla da? Finnes vel ikke regler for sånt. Alternativt bytte på med faste dager, annenhver uke el.l. Ingen har vel mer krav på plassen enn den andre. Anonymkode: 9df15...c67 54
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Du har allerede disponert plassen 1 år, det er naboen sin tur nå. Dessuten, du hadde vel selv satt pris på å slippe å drasse på vognen med en nyfødt baby på toppen av det hele? Eller er du en slik det er verst for uansett hva det er? Da jeg hadde nyfødte var det bare så jeg klare babyen og det mest nødvendige. Hadde jeg vært nødt til å hemse rundt på vogna også fordi naboen nekta å gi fra seg plassen, da hadde jeg ikke vært så innmari glad. Anonymkode: 43699...104 30
Gjest Gallagher Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Kan dere ikke slå sammen vognene begge to, så får dere plassert begge på et vis tenker jeg. Slå sammen og sette vogna på siden eller noe
Rosalie Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Førstemann til mølla. Kan sammenliknes med gateparkering. 14
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 I utgangspunktet så skal vel ikke barnevogner stå i oppganger pga fri rømningsvei ved brann, mulig oppgangen deres er bygd sånn at det ikke er noe problem. Men er det det så er det da ingen som kan ha en barnevogn der. Er det borretslag snakk med formann. Dersom det blir bæring av vogn til kjeller eller leilighet hadde jeg bært ungen inn først og satt ungen i lekegrind, så gått ut og ordnet vognen. Anonymkode: 4095f...e70 18
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Skjønner problemstillingen. Og at naboen din synes det er hennes tur. Jeg tror jeg ville kjøpt en reisetrille som var lett å slå sammen. Da er det plass til to vogner sikkert. Så kan du heller ta ut storevogna i helgene? Anonymkode: c4cbd...9a0 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 Vi har en kjempe stor oppgang og vi fikk beskjed om at alt fra rullestoler til barnevogner var helt forbudt av brannvesenet. Regner med at det er likt for alle bygg i Norge. Anonymkode: 78505...2f2 22
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Jeg har reisetrille. Men den fungerer ikke med lammeskinn og vognpose, og dermed heller ikke for bruk i barnehagen (triller til og fra barnehagen, barnet sover i vognen der). Jeg hadde heller ikke "vognplass" første ukene etter at baby kom. Da bodde det andre med vogn i oppgangen, men de flyttet heldigvis. Jeg ville ikke drømt om å be dem om å flytte sin vogn, som de hadde hatt der lenge. Sikkert derfor jeg ble så overrasket da denne naboen tok det for gitt. Anonymkode: 6e747...50f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har en kjempe stor oppgang og vi fikk beskjed om at alt fra rullestoler til barnevogner var helt forbudt av brannvesenet. Regner med at det er likt for alle bygg i Norge. Anonymkode: 78505...2f2 Det var ikke brannforskrifter jeg spurte om. 😄 Anonymkode: 6e747...50f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #11 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet så skal vel ikke barnevogner stå i oppganger pga fri rømningsvei ved brann, mulig oppgangen deres er bygd sånn at det ikke er noe problem. Men er det det så er det da ingen som kan ha en barnevogn der. Er det borretslag snakk med formann. Dersom det blir bæring av vogn til kjeller eller leilighet hadde jeg bært ungen inn først og satt ungen i lekegrind, så gått ut og ordnet vognen. Anonymkode: 4095f...e70 Den vordrende moren er formannen. Og dermed høyst inhabil. 😉 Vedtektene er tause. Uansett ønsker jeg ikke bli uvenner med noen, men jeg synes ting skal være fair og gjennomførbart og jeg klarer ikke se hvordan jeg skal få dette til å fungere om jeg må bære vognen opp og ned i kjelleren hvem gang jeg skal ut av døren, og samtidig gå fra ettåringen. Anonymkode: 6e747...50f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #12 Skrevet 9. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke brannforskrifter jeg spurte om. 😄 Anonymkode: 6e747...50f Nei det gjorde du nok ikke. Men det er da greit å få vite hva som er tillatt og ikke tillatt Anonymkode: cebc9...3ca 48
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får snart et lite problem. I blokkenvårer det bare plass til en barnevogn i oppgangen. Alternativet er å slå den sammen og bære ned i kjellerboden eller opp i leilighet. Ingen heis. Mitt barn vil bli ett år innen naboen får sitt barn, og hun mener at da vil hun ha "krav" på plassen. Men jeg kommer jo fortsatt til å trenge vognen. Hvorfor er det rettferdig at jeg skal være den som må bære vognen ned? Egentlig er det lettere å bære vognen ned når barnet er nyfødt, da er de jo i liggedelen uansett. Min må jeg la krabbe rundt alene i en våt og sølete gang mens jeg bærer vognen ned (trenger begge hender). Forslag til løsning anyone? Anonymkode: 6e747...50f Avtal annenhver uke og bytt på fast dag, f.eks mandag morgen eller ettermiddag/kveld. Ferie: informer hverandre så kan man bruke vognplassen når den andre er bortreist. Anonymkode: 13078...b3f 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #14 Skrevet 9. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den vordrende moren er formannen. Og dermed høyst inhabil. 😉 Vedtektene er tause. Uansett ønsker jeg ikke bli uvenner med noen, men jeg synes ting skal være fair og gjennomførbart og jeg klarer ikke se hvordan jeg skal få dette til å fungere om jeg må bære vognen opp og ned i kjelleren hvem gang jeg skal ut av døren, og samtidig gå fra ettåringen. Anonymkode: 6e747...50f Men kan du se for deg hvordan den vordende moren skal få hverdagen til å fungere om hun må bære vognen opp og ned fra kjelleren hver gang hun skal ut av døren med en nyfødt? Anonymkode: e3aff...789 35
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #15 Skrevet 9. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den vordrende moren er formannen. Og dermed høyst inhabil. 😉 Vedtektene er tause. Uansett ønsker jeg ikke bli uvenner med noen, men jeg synes ting skal være fair og gjennomførbart og jeg klarer ikke se hvordan jeg skal få dette til å fungere om jeg må bære vognen opp og ned i kjelleren hvem gang jeg skal ut av døren, og samtidig gå fra ettåringen. Anonymkode: 6e747...50f Det er jo heller ikke rettferdig at du skal beholde plassen og hun med den nyfødte barnet skal måtte bære. Ingen av dere har vel mer rett enn den andre, men jeg tror jeg hadde strukket meg litt for den nybakte moren. Alternativt kan dere bytte på og ha faste dager. Anonymkode: fdee5...e03 12
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #16 Skrevet 9. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kan du se for deg hvordan den vordende moren skal få hverdagen til å fungere om hun må bære vognen opp og ned fra kjelleren hver gang hun skal ut av døren med en nyfødt? Anonymkode: e3aff...789 Ja, siden det ikke er så lenge siden jeg hadde nyfødt selv så vet jeg at man tar av bag-delen, og bærer vognen ned. Den nyfødte ligger helt stille i bagen sin, ute av stand til å komme seg ut. Og man bærer uansett ungen opp i bagen, siden oppgangen er iskald og man ønsker ikke legge den nyfødte ned i kald bag. Anonymkode: 6e747...50f 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #17 Skrevet 9. november 2016 I hvilken etasje bor du TS, og i hvilken etasje bor den vordende moren? Anonymkode: cebc9...3ca 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #18 Skrevet 9. november 2016 Du har jo allerede hatt den plassen i 1 år. Er det ikke hennes tur nå? Anonymkode: 4206c...8b3 11
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #19 Skrevet 9. november 2016 Slike problemstillinger kunne man jo tenke på før man kjøper/ leier leiilighet, og evt i steden velge å kjøpe/ leie et sted der det er heis... Anonymkode: cebc9...3ca 14
Sirah Skrevet 9. november 2016 #20 Skrevet 9. november 2016 Du har allerede hatt plassen et år. Det er bare rett og rimelig at den nybakte moren kan få den. Hvorfor kan dere ikke begge slå sammen vognene slik at det blir plass til begge? 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå