AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Hei! Trenger noen råd. Er 50% sykemeldt. går halve dager, kommer på jobb fra morgenen av. Nå har det seg slik at i morgen vil det være fagdag som jeg ønsker å delta på. Denne vil være på nærmere 8-9 timer. Er det rettferdig at jeg da skal ha fri fredag? I og med at jeg er 50% sykemeldt og kun skal jobbe så og så mange timer...= Anonymkode: a78d2...095
Carrot Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Du kan fint ta ut 50% ved å jobbe annenhver dag dersom du klarer hele dager.
j86 Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Det handler vel ikke om rettferdighet, handler om at du skal jobbe 20 timer i uka inkludert lunsj. Hvis fagdag gjør at du kommer over det kompenserer du tilsvarende på fredag
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Takk for svar! Arbeidsgiver liker ikke at jeg er sykemeldt, så jeg føler jeg må trø varsomt.. Jeg har betalt lunsj Er det slik at jeg må spørre om det går fint at jeg tar fredag fri da? 3 minutter siden, Carrot skrev: Du kan fint ta ut 50% ved å jobbe annenhver dag dersom du klarer hele dager. 2 minutter siden, j86 skrev: Det handler vel ikke om rettferdighet, handler om at du skal jobbe 20 timer i uka inkludert lunsj. Hvis fagdag gjør at du kommer over det kompenserer du tilsvarende på fredag Anonymkode: a78d2...095
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Dette er det du og arrbeidsplassen din som bestemmer. Hvis arbeidsplassen din sier det er greit att du jobber en hel dag og tar fri en annen dag er det greit. Også må det jo være greit for deg og hva du orker. Anonymkode: 7c566...437
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 Du kan strengt tatt være på jobb 100% av tiden også, men kun gjøre 50% av arbeidet.. Anonymkode: caa46...87e 2
Carrot Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Det er slik at du snakker med sjefen din, sier at denne fagdagen kanskje er noe du bør forsøke prioritere og at du kan om sjefen er enig ta en hel dag da og kompensere neste dag ved å ikke være på jobb da - vær forberedt på at sjefen kan si nei da det er innenfor bedriftens styringsrett men som AB over sier kan man være sykemeldt fra jobben ikke fra tiden osv - det er mange måter, i hovedsak gjelder det legen informerte deg om og deretter kan du avtale med arbeidsgiver. Har legen sagt at du skal jobbe kortere dager? Vil en lang dag påvirke deg negativt og risikere en forlenget sykemelding? Er det en belastning for arbeidsgiver at du er borte? osv osv.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå