Gå til innhold

Seksualisering av bekjente / venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kjære medlesere

Det er en tanke jeg ønsker å lufte med dere. Forhåpentlig en relaterbar tema. Jeg skriver det jeg forstår som relevant for spørsmålet. Jeg har prøvd å google det, men får opp menns seksualisering av kvinner mer enn omvendt perspektiv. 

Jeg har flyttet tilbake til min studentby etter ett år ved en annen studentby. Her har jeg bodd de to siste måneder.

I begynnelsen var jeg veldig bevisst på å ikke være veldig sosial, ikke delta på mange arrangementer, ikke gjenoppta bekjentskaper, men være mer selektiv. Alt dette fordi jeg måtte forlate studentbyen og ta opp skolearbeidet ved annen by - dvs bestå et fag som jeg strøk på ved ordinære skolen min, og denne følgen var grunnet for mye fokus på det sosiale og mindre på skolearbeidet

Rent personlig har jeg det siste året vært langt fra så seksuelt aktiv som jeg pleide å være. Mindre sosial enn vanlig og mer fokusert.  Jeg mener at min endrede holdning gjorde at jeg greide å overkomme problemene som førte til at jeg måtte flytte. Så i mitt hode er det oppskriften på min personlige suksess.

Men nå som jeg er tilbake, og det har gått to måneder, glir jeg ut i det sosiale igjen. Det er vel og greit.

MEN, jeg merker at jeg seksualiserer mennesker jeg ikke har tenkt noe slikt om før.

Eksempelvis en felles venn av meg og min bestevennine. Han har alltid vært den morsomme og avslappende fyren i mine øyne. Vi har alltid hatt en lett tone. Etter at jeg møtte han igjen ser jeg han plutselig som DET seksuelle objektet ! Jeg fantaserer om han, jeg tenker på han, stalker facebooken hans, jeg merker at jeg ikke tør å gi han en klem lenger, jeg blir klein rundt han, og han merker det! Jeg liker spenningen det skaper, men jeg misliker følelsen av å degradere meg selv til en primitiv nivå. Og han får meg til å innse at ingen verdens snillhet og interesse kan påvirke en person i den grad at vedkommende ser deg slik du ser vedkommende. Det gjør han så utfordrende og spennende! 

Et annet eksempel er en god venn av meg, som jeg alltid har kunnet pratet med om alt. Men nå merker jeg at jeg vurderer hvordan han hadde passet som min partner..hadde jeg ikke hatt et "konservativ" inntrykk av han, hadde jeg seksualisert han også.

Et tredje eksempel er en fyr jeg nylig ble kjent med, som jeg i grunn tenkte å skape en relasjon til da vi studerer det samme mtp networking. Men allerede første møtet vårt gjorde at jeg ikke klarte å tenke normalt om han, igjen ble jeg klein og tenkte ganske seksuelt om han. Det gjorde at jeg grublet mer over møtet vårt og vår relasjon enn normalt og gjorde det hele mye større egentlig. Dritflaut for meg selv.

Dette merker jeg at jeg gjør med enhver mannlig person jeg i grunn finner attraktiv -heldigvis for min nåværende situiasjon er de ikke mange, men som jeg vanligvis ikke ville seksualisert..Det kan være den behjelpelige og blide lederen i foreningen, den generøse og interesserte professoren, den liberale, gifte, åpne, på higet etter det unge filmprodusenten, menn som ikke kan nåes uten å bryte umoralske grenser, såsom -aller verst, menn i forhold. Hvorfor seksualiserer jeg? Dette er noe som ikke har falt meg inn og plaget meg før nylig.

Jeg har for første gang på alvor meldt meg inn i det ene og andre datingside for å bli kjent med interesserte. Jeg har gått på to dater med en fyr som virket kjempe snill, interessert og egentlig for bra! Så jeg avslo en tredje date, han var ikke "spennende" nok. 

Seksuelt har jeg hatt en fast partner de siste to måneder, jeg er således mer seksuell aktiv nå enn ifjor, men jeg føler ikke at jeg ..får nok! Det  var også en person jeg har kjent i to år, som jeg har møtt en gang i året, han har sitt og jeg mitt. Vi har nusset og slikt, men jeg var alltid bestemt på å ikke ha sex. Det varte til i år, denne gangen - to uker siden, ga jeg opp. Jeg nølte og vi måtte avbryte innledning til akten, det å ta av klær og komme igang. Så fikk jeg vondt av å se han sitte nesten sammenkrøpet og hen-ga meg..og da ble jeg plutselig dyrisk! Og nå forsøker jeg å sette en punktum, aldri ligge med han igjen, da jeg mistet interessen..  Jeg føler meg ...ikke bra.

Kan dette være søken etter trygghet? Behov for utløp av sex? Hva er dine tanker? Har dere opplevd noe lignende? hva er løsningen? hva er bivirkningene av løsningen? 

Hva gjelder det moralske, må den legges igjen utenfor døren dersom konstruktive meninger skal ha nytte. Det bes om en inkluderende og åpen plattform.

Anonymkode: c191d...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi du har vært lenge borte fra sex, og kroppen vil ha. Du kunne tørrjokket fyren foran deg i kassakøen om du hadde hatt sjansen. Få deg et ligg, jente. Men ikke ligg med vennene dine, ta heller en ukjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha en sånn relasjon til venner av motsatt kjønn. Du må holde deg unna. Jeg er mann, og har selv en jentevenn, som til stadighet spurte om vi ikke bare kunne ligge på sofan å se på film, eller gjøre andre ting sammen. Jeg sa som sant var at det ikke gikk fordi jeg tenkte konstant på å være nær henne fysisk, knulle henne. Det er ikke greit å ha en seksuell tone med venner.

Anonymkode: 0772b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de "overseksuelle" følelsene du kjenner på nå, er fordi du kan ha undertrykt seksualiteten din i den perioden du var mindre sosial og fokuserte på studier. Det høres ut som du har nektet deg selv det du trenger. Tenk hvordan det hadde vært hvis du aldri snakket med andre mennesker, eller sultet deg, eller ikke fikk nok søvn? Du hadde nok tenkt mye på de tingene etter hvert, og blitt temmelig desperat uten.

Det er helt normalt å være fokusert på viktige oppgaver man har foran seg, dvs. arbeid og forpliktelser, men det er også helt normalt å ha seksuelle behov. Kunsten er vel å finne en harmoni mellom de forskjellige nødvendige tingene i livet; alt til sin tid, liksom. Som andre skriver her i tråden, så tenker jeg også du bør la venner være venner - vennskap er så verdifullt at det vil du ikke ødelegge. Gå inn for å finne deg en elsker så du kan få dekket dine behov for sex, så vil det nok roe ned seksualiseringen av andre. Lykke til! :tommel:

Anonymkode: ce20f...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at du tenker for mye :) Så lenge disse tankene bare er i hodet ditt, så er de nettopp det: Tanker. Enig med de andre i at det er lurt å ikke gå på vennene dine, men kanskje finne deg en elsker? Synes kommentaren fra anonym over her var veldig god: Kanskje du rett og slett har undertrykt seksualiteten din.Løsningen tror jeg er er å tillate deg å ha fantasier, men være bevisst på dine handlinger. Det høres det ut som at du allerede er, så da vil jeg bare si: Kos deg, vær åpen og nysgjerrig på din egen seksualitet og begynner du å overtenke, så tenk at dette er bare tanker. Tillat at du har de tankene du har, men om du iblant vil ha fred fra dem (det kan jo bli for mye til tider) så ikke benekt eller vær streng mot deg selv, men registrer tankene og flytt fokus over på noe annet.

Anonymkode: a06f6...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner også din bestevenninne. Er det slik at du har lyst å ha sex med henne, eller er det mer at du ser seksuelle ting i henne?

Anonymkode: 06d8e...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11/10/2016 den 1.10, Minitroll skrev:

Det er fordi du har vært lenge borte fra sex, og kroppen vil ha. Du kunne tørrjokket fyren foran deg i kassakøen om du hadde hatt sjansen. Få deg et ligg, jente. Men ikke ligg med vennene dine, ta heller en ukjent.

Jeg skal få meg ligg minitroll, takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha en sånn relasjon til venner av motsatt kjønn. Du må holde deg unna. Jeg er mann, og har selv en jentevenn, som til stadighet spurte om vi ikke bare kunne ligge på sofan å se på film, eller gjøre andre ting sammen. Jeg sa som sant var at det ikke gikk fordi jeg tenkte konstant på å være nær henne fysisk, knulle henne. Det er ikke greit å ha en seksuell tone med venner.

Anonymkode: 0772b...d05

Av en eller annen grunn har jeg husket denne kommentaren din veldig godt. Åpenheten din vedrørende hvorfor du ikke kan ligge i sofaen med henne, beundringsverdig. På den andre siden gir du mye av deg selv, tenker jeg, når du innrømme noe som booster egoet hennes, men som, for min del, hvis i dine sko, ville redusert min ego "boost". Hvorfor skal han vite hvor uhyre deilig digg og bare helt..DIGG jeg synes han er, dersom det booster hans ego, mens jeg har avslørt noe om mitt syn på han..du har rett, ingen slik relasjon til venner, venner for viktig til å miste! takk for råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de "overseksuelle" følelsene du kjenner på nå, er fordi du kan ha undertrykt seksualiteten din i den perioden du var mindre sosial og fokuserte på studier. Det høres ut som du har nektet deg selv det du trenger. Tenk hvordan det hadde vært hvis du aldri snakket med andre mennesker, eller sultet deg, eller ikke fikk nok søvn? Du hadde nok tenkt mye på de tingene etter hvert, og blitt temmelig desperat uten.

Det er helt normalt å være fokusert på viktige oppgaver man har foran seg, dvs. arbeid og forpliktelser, men det er også helt normalt å ha seksuelle behov. Kunsten er vel å finne en harmoni mellom de forskjellige nødvendige tingene i livet; alt til sin tid, liksom. Som andre skriver her i tråden, så tenker jeg også du bør la venner være venner - vennskap er så verdifullt at det vil du ikke ødelegge. Gå inn for å finne deg en elsker så du kan få dekket dine behov for sex, så vil det nok roe ned seksualiseringen av andre. Lykke til! :tommel:

Anonymkode: ce20f...e96

Takk for råd og din klare og tydelige forklaring. Jeg tror nok jeg må finne meg en elsker ja, og gjøre hans elskerrolle klart før start! Da vet jeg , antar jeg, at seksualisering av han vennen min også blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er at du tenker for mye :) Så lenge disse tankene bare er i hodet ditt, så er de nettopp det: Tanker. Enig med de andre i at det er lurt å ikke gå på vennene dine, men kanskje finne deg en elsker? Synes kommentaren fra anonym over her var veldig god: Kanskje du rett og slett har undertrykt seksualiteten din.Løsningen tror jeg er er å tillate deg å ha fantasier, men være bevisst på dine handlinger. Det høres det ut som at du allerede er, så da vil jeg bare si: Kos deg, vær åpen og nysgjerrig på din egen seksualitet og begynner du å overtenke, så tenk at dette er bare tanker. Tillat at du har de tankene du har, men om du iblant vil ha fred fra dem (det kan jo bli for mye til tider) så ikke benekt eller vær streng mot deg selv, men registrer tankene og flytt fokus over på noe annet.

Anonymkode: a06f6...1e5

Jeg liker at du oppfatter meg som selvbevisst! For selv om mye tenking og grubling ikke er bra, kan det ikke være dårlig for selvbevisstheten, men kanskje mulighet for å forstyrre selvinnsikten i forhold til hvor virkelighetsfjern grubling kan gjøre en.

Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner også din bestevenninne. Er det slik at du har lyst å ha sex med henne, eller er det mer at du ser seksuelle ting i henne?

Anonymkode: 06d8e...8e1

Nei, du har misforstått. Mente ikke min bestevenninne. Hun er den jeg rådfører meg hos om slikt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...