Aamu Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 (endret) Har pr idag en telefon hos telenor (nedbetalt), med mobilabonnementet "M". Betaler 500-600kr/mnd, alt for mye. Aner ikke hvorfor. Men det er en forbasket drittelefon, og jeg ønsker å bestille ny med nytt abonnement. Det er ikke min telefon, jeg betaler for noen andre. Det er en eller annen samsung-type telefon... Jeg har endel spørsmål og kriterier, håper noen kan hjelpe meg i denne jungelen.. 1: hvor får jeg en robust, holdbar og GOD mobiltelefon som kan nedbetales over 1 år (rundt 500 kr/mnd maks)? Hvilken telefon bør jeg se etter? Bildekvalitet er uviktig, det eneste den skal brukes til er sms, mms og ringing, noe internettbruk. Men den må tåle en trøkk. 2: hvilket selskap har "den" telefonen billigst? Hva bør jeg velge? På min egen tlf har jeg netcom og betaler 250kr/mnd i gjennomsnitt, med mindre jeg bruker mer data enn jeg har etc. Men det finnes sikkert billigere abonnement? Endret 9. november 2016 av Aamu
annebanane Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Omtrent hvor mye mobildata trenger denne personen? Og er en avhengig av å ha et abonnement som går under telenor eller telia sitt mobilnett for å få dekning - eller er det så god dekning der det skal brukes at en kan bruke begge mobilnettene?
Gjest Lunasama Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 (endret) Kjøp en mobil av forgjenger-merket. (S6 istedet for S7 for eks) De er ofte på tilbud for 2-3000 og da kjøper man de rett ut og kan bestille et billig og brukbart abonnement som Hello for 98 kr. 1 Gb. Bruk så en app som reduserer mobildata. Man trenger da ikke absolutt ha siste skrik. Endret 10. november 2016 av Lunasama
Ranunkelen Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 2 timer siden, Lunasama skrev: Kjøp en mobil av forgjenger-merket. (S6 istedet for S7 for eks) De er ofte på tilbud for 2-3000 og da kjøper man de rett ut og kan bestille et billig abonnement og brukbart som Hello for 98 kr. 1 Gb. Bruk så en app som reduserer mobildata. Man trenger da ikke absolutt ha siste skrik. Hvor har du sett den så billig? Verker etter å bytte ut min 3 år gamle mobil, den begynner å bli sliten 😛
Gjest Lunasama Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Jeg kjøpte ny mobil for en stund siden(før S7 kom ut) Da kjøpte jeg en S5 til 2900. Veldig fornøyd med kjøpet og Hello er et bra valg for den prisbevisste. Finner mange gode tilbud på S6: https://www.infocarestore.no/nettbutikk/index.php?route=product/product&product_id=415&ref=prisjakt http://www.ps.no/samsung-galaxy-s6-32gb-black/cat-p/c/p10634497
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2016 7 timer siden, Lunasama skrev: Kjøp en mobil av forgjenger-merket. (S6 istedet for S7 for eks) De er ofte på tilbud for 2-3000 og da kjøper man de rett ut og kan bestille et billig og brukbart abonnement som Hello for 98 kr. 1 Gb. Bruk så en app som reduserer mobildata. Man trenger da ikke absolutt ha siste skrik. Nei, nei.. kan ikke betale 3000 kr for en tlf ass. Ikke der og da.
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2016 Men "s5" eller "s6" er ikke robust og tåler en trøkk. Jeg vil ikke kjøpe iphone eller samsung galaxy liksom. Har sistnevnte og det er absolutt ingen "arbeidstelefon"........................
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #9 Skrevet 10. november 2016 Hvis de må tåle *så* mye er det stort sett disse du har å velge mellom: http://www.prisjakt.no/category.php?m=s293290066 Anonymkode: 55de4...b69
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2016 Ja, så telenor har cat. Men det blir dyrt abonnement, da, dersom man ikke kjøper tlf der og da. Dvs 399+199 var det vel? Nei, husker ikke. Går selvsagt med 600 kr/mnd, men da skal telefonen være BRA og, er tross alt 2-årsavtale. Har telenor pr idag, på eksisterende telefon, er svært misfornøyd med dem så hadde håpet å slippe unna. Æsj.. kanskje jeg må kjøpe en sånn "pingletelefon", telia (netcom) har ingen robuste å tilby ser jeg. Men virker som de har greiere avtaler på abonnement, dessuten har de bedre dekning her omkring. Telenor har elendig dekning her, det bør jo veie opp det og.. Skal ikke være lett. Vedkommende bryr seg overhodet ikke om hva slags telefon det blir, så her må jeg ordne alt aleine.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #11 Skrevet 10. november 2016 Kjøp en billig telefonen, pluss et støtsikkert deksel. Problem solved. Regn med å punge ut noen hundrelapper for et godt deksel, men det er uansett billigere og bedre da du slipper å utelukke 99% av mobilene på markedet.. Anonymkode: 31325...350
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 10. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøp en billig telefonen, pluss et støtsikkert deksel. Problem solved. Regn med å punge ut noen hundrelapper for et godt deksel, men det er uansett billigere og bedre da du slipper å utelukke 99% av mobilene på markedet.. Anonymkode: 31325...350 Hvor får man tak i det da? Har bare sett sånne skinngreier.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #13 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, Aamu skrev: Hvor får man tak i det da? Har bare sett sånne skinngreier. LifeProof er vel en av de mest anerkjente dekselprodusentene. Verus har billige men hørt litt forskjellig om de... MyTrendyPhone har noen forskjellige du kan kikke på. Eller søk på google "støtsikkert deksel" + mobilmodellen du vurderer så ser du hva som finnes. Anonymkode: 31325...350
penny_ Skrevet 10. november 2016 #14 Skrevet 10. november 2016 4 timer siden, Aamu skrev: Ja, så telenor har cat. Men det blir dyrt abonnement, da, dersom man ikke kjøper tlf der og da. Dvs 399+199 var det vel? Nei, husker ikke. Går selvsagt med 600 kr/mnd, men da skal telefonen være BRA og, er tross alt 2-årsavtale. Har telenor pr idag, på eksisterende telefon, er svært misfornøyd med dem så hadde håpet å slippe unna. Æsj.. kanskje jeg må kjøpe en sånn "pingletelefon", telia (netcom) har ingen robuste å tilby ser jeg. Men virker som de har greiere avtaler på abonnement, dessuten har de bedre dekning her omkring. Telenor har elendig dekning her, det bør jo veie opp det og.. Skal ikke være lett. Vedkommende bryr seg overhodet ikke om hva slags telefon det blir, så her må jeg ordne alt aleine. Du får telefoner med abonnement på Elkjøp også. Du må ikke gå direkte til operatøren. Netonnet selger også med abonnement. Hvis det blir for dyrt, så kan du jo se på denne: https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefoner/cat/cat-b30/221947.11550/ 1
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #15 Skrevet 10. november 2016 4 timer siden, penny_ skrev: Du får telefoner med abonnement på Elkjøp også. Du må ikke gå direkte til operatøren. Netonnet selger også med abonnement. Hvis det blir for dyrt, så kan du jo se på denne: https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefoner/cat/cat-b30/221947.11550/ Den så bra ut. Men er utsolgt.. får følge med da.
Aamu Skrevet 10. november 2016 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: LifeProof er vel en av de mest anerkjente dekselprodusentene. Verus har billige men hørt litt forskjellig om de... MyTrendyPhone har noen forskjellige du kan kikke på. Eller søk på google "støtsikkert deksel" + mobilmodellen du vurderer så ser du hva som finnes. Anonymkode: 31325...350 ok!
Citha Skrevet 10. november 2016 #17 Skrevet 10. november 2016 Det er ikke bindingstid på swap, så du kan kjøpe mobil fra telenor å bytte til chess/onecall etterpå for billig abonnement
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #18 Skrevet 10. november 2016 https://nettbutikk.onecall.no/ Velg Huawei, dem e like god som samsungtelefonene, om ikke bedre. Onecall er også stabil og god. Billige abonnementer. Også slipper du både telenor og netcom (som jeg personlig er allergisk mot) Anonymkode: 9faf2...fb3
penny_ Skrevet 10. november 2016 #19 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, Aamu skrev: Den så bra ut. Men er utsolgt.. får følge med da. Siba har den på lager. http://www.prisjakt.no/product.php?p=3004200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå