Gå til innhold

Om å plage andre brukere !

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess
Skrevet

Enkelte brukere her inne (nevner ingen navn) ser ut til å trives godt med å både plage og nærmest terrorisere/trakkasere andre brukere både åpenlyst i foraene og i mer private sammenhenger via mindre hyggelige meldinger på pm.

Dette har foregått en god stund nå, og selv om det vel er bedre enn det var en stund (?), har jeg registrert at det tåles mer fra enkelte brukere enn av andre. Noen får ture frem nærmest som de vil og kan nesten servere hva som helst, mens andre blir sensurert bare ved en litt for skarp setning.

Jeg syns det er merkelig at Gry ikke har tatt affære her og gitt disse brukerne som holder på som verst, en kraftig advarsel.

Det er jo flere moderatorer som må sensurere og tydeligvis begynner å se seg lei på oppførselen til disse brukerne, men hvorfor gjøres det da ingenting for å stoppe det?

Klart de fortsetter så lenge ingen sier noe..eller gjør noe for å stoppe det

Det må da være mulig å utestenge brukere som bare er her for å plage andre ?

Jeg ser ikke humoren i å plage andre, selv om enkelte her inne helt tydelig synes det er veldig festlig.

Trodde dette var et seriøst forum og det er det jo ellers, bare synd at enkelte brukere får holde på som de vil. Det ødelegger ganske mye for oss andre.

Og jeg tror (vet) at jeg ikke er helt alene om å synes det....

*setter seg ned og venter på masse pepper fra eventuelle som måtte føle seg truffet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også merket at det er sånn. Men heldigvis sier jeg fra med en gang. Istedetfor å bygge det opp over tid for å bli skikklig sur og få med seg flere allierte.

Waco

Skrevet

Det er vel heller det at vi tolker så forskjellig, så det er ikke alle som ser på det som plaging... kanskje. Men jeg ser helt tydelig at det er ikke vanlig folkeskikk som gjelder på nettet.

Gjest Solskinn
Skrevet

Det er i alle fall tydelig at det er lettere å legge vekk folkeskikken når man ikke står ansikt til ansikt.

Det er vel flere som kunne tatt seg en tenker för man buser ut med noe her inne. En gyllen regel, syns nå jeg, er at man skal holde seg til å si det man ville sagt om mottageren sitter på den andre siden av bordet!

:briller:

Skrevet

Det er drittsekker i den virkelige verden også, er det ikke? Man må lære seg å leve med dem... Hva med å argumentere dem i senk??

Kid

Skrevet

Det er ikke så lett for oss å få med seg alle innleggene som kommer inn.

Det blir lettere om dere tipser oss litt i tillegg. Personangrep, hets og drittslenging skal vi ikke ha i forumet.

Det viser seg også at noen er ganske hårsåre, og ser hets i noe som ikke er annet enn argumentering. Dette er et diskusjonsforum, og det er lov å være uenig, bare det går på sak.

Ikke sant?

Skrevet
Det er drittsekker i den virkelige verden også, er det ikke? Man må lære seg å leve med dem... Hva med å argumentere dem i senk??

Kid

Det er jo akkurat det, selv om noen er drittsekk mot deg skal jo ikke du behøve å være drittsekk tilbake.

Har ikke vært her så lenge, og har ikke merket noe - men å terrorisere andre eller personangrep (på nett eller ikke nett - omså det klart forekommer mer på nett skulle man tro) hører ikke hjemme noensted.

Gjest eminel
Skrevet

Noen som har mindreverdihetskomplekser her inne ja... Det provoserer like mye her inne, som når jeg ser det der ute *arrghh* :evil:

Folk har forskjellige meninger, det er det som gjør kvinneguiden så interessant (også folk som skriver innlegg bare for å provosere). Men det er verre når de går til angrep på enkelte brukere, da blir jeg forbanna.

Skrevet
Jeg syns det er merkelig at Gry ikke har tatt affære her og gitt disse brukerne som holder på som verst, en kraftig advarsel.

Det er jo flere moderatorer som må sensurere og tydeligvis begynner å se seg lei på oppførselen til disse brukerne, men hvorfor gjøres det da ingenting for å stoppe det?

Klart de fortsetter så lenge ingen sier noe..eller gjør noe for å stoppe det

Nå vet vel ikke du om enkeltbrukere får advarsler av meg eller ikke? :wink: Disse legges jo ikke ut i all offentlighet..

Moderatorene ER her nettopp for å slette/endre innlegg som strider mot våre regler. Vi forsøker å være objektive, de samme reglene gjelder for alle, men det kan være vanskelig å vurdere hva som for eksempel er personhets eller ikke. Det vil alltid være forskjellige meninger rundt hva som skal få stå/ikke skal få stå. Noen mener vi sletter for mye, andre mener vi sletter for lite.

I utgangspunktet ønsker jeg at KG skal være åpnet for alle. Det skal nok mye til før en bruker utestenges, men selvsagt har både jeg og moderatorene løpende dialog både oss i mellom og med enkelt personer.

Ett alternativ er også å kun la reistrerte brukere skrive innlegg, siden Gjester ofte synes å "slenge dritt".

KG er ett lite speil av samfunnet, og desverre finnes det personer som ikke følger Kardemommeloven i det virkelige liv også. Fordelen med KG er at vi kan moderere disse personene noe, det er værre "i virkeligheten".

Forøvrig merkes det ofte en liten oppgang i useriøse innlegg/personhets i sommerferien, det retter seg som regel mot høsten.

... og gjør som Hege sier, tips oss om dere ser noe som dere mener burde vært slettet/endret, det er ikke så lett for oss å få med oss alt til en hver tid, og noen ganger ser vi oss kanskje blinde?

All hjelp mottas med takk, den beste måten å hjelpe på er forøvrig å alltid passe å at man følger Kardemommeloven selv :-)

Gjest Duchess
Skrevet

selvfølgelig vet jeg ikke om du gir advarsler, men om du gjør det, har det iallefall ikke bitt på disse brukerne jeg snakker om.

Nå er disse jeg sikter til registrerte brukere, men stort sett ellers kommer dritten fra gjester....

Jeg er ihvertfall for tvungen registrering, man kan være like anonym da.

Skrevet

Jeg var litt usikker på om jeg skulle svare på innlegget her til tross for at jeg er 100% enig med Duchess.

Jeg har selv en tendens til å slå tilbake på samme måte jeg selv blir slått på.Altså, slenger noen dritt til meg så slenger jeg dritt tilbake.

Jeg vet det er dumt gjort av meg og på den måten blir jeg ikke et dugg bedre enn den andre personen.Men når jeg får dritt slengt i trynet om meg som person av en annen person som ikke vet en døyt om meg, da blir jeg fryktelig lei meg og tenker ikke så mye rasjonelt akkurat i det tidpunktet.

Jeg er en person som stort sett lar andre være i fred her på KG, jeg sier i grunnen ikke så mye fornuftig jeg siden jeg er født som den tøysekoppen jeg er :roll:

Jeg ser ikke poenget med disse diskusjonene som KUN blir skrevet for å provosere.Og når temaene går igjen gang på gang på gang, hva er morsomt med det da???

Og jeg har også registrert at det blir tolerert en hel del mer av enkelte brukere enn andre.Det synes jeg ikke er riktig.

Og det foregår også temmelig mye dritt bak i kulissene på KG som både Gry og moderatorer er uvitende om.Dette hadde garantert ikke blitt tolerert.

Etter min menig er ikke KG så koselig å være på som det brukte å være :cry:

Skrevet
Og det foregår også temmelig mye dritt bak i kulissene på KG som både Gry og moderatorer er uvitende om.Dette hadde garantert ikke blitt tolerert.

Dette bør du ta opp med Gry, Thea.

Skrevet

Er helt enig med de fleste her... Det er lov å oppføre seg på en voksen måte, og ta hensyn til sine medmennesker, selv om vi ikke kjenner hverandre privat... Jeg har vært endel på diskusjonsforum overalt på internett, og det som skjer her på KG er ikke et ukjent fenomen. Overalt er det folk som elsker å provosere, og som elsker å fremheve seg selv ved å prøve å slå andre ned i bakken... Min erfaring er at det eneste som nytter er å overse... Selv om dette ikke alltid er like lett...

Dessuten, skjer det drittslenging så kommer som regel den fra folk som ikke har altfor mye oppi hodet, og det å argumentere dem i senk bør derfor ikke være et stort problem...

Så, derfor er mitt råd å enten overse, eller bruke deres gode argumenter til å få dem til å skjønne at dette er vanvidd... Som de fleste sikkert vet, så er det to grunner til at en person velger å ty til f.eks kallenavn, nedverdigende snakk om en annen person, eller andre teite fraser: Nr. 1: Personen som "angriper" har ingen gode argumenter, og må derfor ty til slike ting fordi han/hun tror det er det eneste som hjelper... Nr. 2: Personen som "angriper" prøver å bedre sitt eget selvbilde ved å få andre mennesker til å se "verre" ut, d.v.s rakke ned på andre...

Sånn fungerer vel verden... Vi som kan å oppføre oss bør i alle fall prøve å ha det hyggelig her inne :) Dessuten ville obligatorisk registrering vært en god ting på mange måter, men samtidig synd for dem som av og til ønsker å være anonyme (har sett at dette er ganske vanlig)...

Gjest Duchess
Skrevet

Man kan fortsatt være anonym selv om det er tvungen registrering, ja, man kan registrere seg med et annet nick enn det man vanligvis bruker, men man er jo like anonym likevel:)

Skrevet

Det har du jo selvfølgelig helt rett i Duchess :) Men, dette forumet er vel en sånn "ferdig-pakke", så derfor er det kanskje ikke så lett å bestemme hva som skal være og ikke være?

Skrevet

Synes egentlig det er en god idé det med tvungen registrering, i og med at det er gratis og ganske så enkelt. :)

Gjest Duchess
Skrevet

Vel, forumet har jo blitt endra før, så...de er vel åpne for forslag?

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, jeg og er for tvungen registrering... En blir jo like anonym uansett!

Skrevet
Det har du jo selvfølgelig helt rett i Duchess :) Men' date=' dette forumet er vel en sånn "ferdig-pakke", så derfor er det kanskje ikke så lett å bestemme hva som skal være og ikke være?[/quote']

Selvsagt kan vi ha tvungen registrering om vi ønsker det.

I noen av rommene (dagbøkene) må man være registrert for å kunne skrive.

For de som har vært i forumet en stund er det en kjent sak at jeg stadig vurderer dette alternativet.

Jeg er alltid åpen for nye forslag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...