AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #81 Skrevet 10. november 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å tro at Russland ikke kan finne på å prøve å overta Norge? De har hatt lyst på det lenge pga fisk, olje osv Anonymkode: e50fc...f94 Jeg lurer på hvor du har det fra at Russland ønsker å overta Norge. Hvis Russland skulle ha ønske om å overta andre land, så ville jeg tro de ville gå for landene som var en del av gamle Sovjetunionen, som de faktisk har en felles historie med. Det er heller ikke sånn at Norge sitter på så utrolig store forekomster av naturressurser. Norsk olje står for ca 2% av all oljeproduksjon i verden og gassen vår står for ca 3%. Oljen har vi hatt i mange år, så hvorfor skulle de ville ha oljen vår akkurat nå som oljeprisen er lav og vi går mot det "grønne skiftet"? I tillegg blir oljen vår mindre og mindre tilgjengelig og dermed vanskeligere å få opp. Å prøve og overta Norge ville mest sannsynlig startet en reell verdenskrig. Hvorfor starte en stor, dyr krig for litt olje og fisk? Det virker for meg svært lite logisk. Det mest av fisken vår er også opprettsfisk. Nå har jo flere land startet i gang med oppdrettsanlegg på land, så nå skal vi snart se at fisken vår får konkurranse. I fremtiden vil jeg tro at de fleste anlegg vil være på land siden oppdrettsanlegg fører til forslumming av fjordene. Det betyr i praksis at veldig mange land kan drive med oppdrett. Anonymkode: 2c9d1...8a4
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2016 #82 Skrevet 10. november 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å tro at Russland ikke kan finne på å prøve å overta Norge? De har hatt lyst på det lenge pga fisk, olje osv Anonymkode: e50fc...f94 Russland har langt mer olje\naturresurser enn hva Norge har. Fisk har de også nok av. De trenger ikke norsk fisk de greier seg fint uten. Det er faktisk ingenting vi har som Russland trenger. Ihvertfall ikke når det kommer til resurser det har de mer en nok av selv. Mye mer en en Norge har. Har Russland hat lyst på Norge lenge ?. Ja det forklarer vel alle de gangene de 1000 siste årene de har prøvd og tatt Norge. Nei vent nå litt Russland har aldri prøvd og tatt Norge. Tenk seg det vi har vært naboer med Russland i 1000 år og aldri har de prøvd og tatt Norge. Skulle ønske vi kunne si det samme om Sverige og Danmark. Russiske soldater har bare krysset den norske grense en gang og det var for å frigjøre oss fra nazistene. Men hvorfor skal vi bry oss om fakta. Verken det Russiske Keiserriket eller Sovjetunionen hadde nevneverdige interesser i og ta Norge. Endret 10. november 2016 av Aegon Targaryen
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2016 #83 Skrevet 10. november 2016 Kanskje verden faktisk hadde trengt en skikkelig krig igjen.
Virilja Skrevet 10. november 2016 #84 Skrevet 10. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du leser på MSN sider............ Og du tror på sånne sider?????? Anonymkode: e50fc...f94 Nei, nå må dere gi dere! Er det rart folk blir redde når det finnes sånne linker var det jeg skrev!!
jabx Skrevet 11. november 2016 #85 Skrevet 11. november 2016 På 9.11.2016 den 20.23, Jente 01 skrev: så det kommer ikkje til å sje noko som eg kommar til å merke?? Det vet vi ikke, men Trump er ikke diktator og må fortsatt gjennom andre politikere for å få gjort noe. Det som er positivt er at krig mot Russland sannsynligvis er avverget. Det som er negativt er mye, for eksempel at sannsynligheten for krig mot Iran har nå økt markant. Men hvis USA får med seg Russland og Israel på laget mot Iran så... vel, jeg tror Iran vil slite.
jabx Skrevet 11. november 2016 #86 Skrevet 11. november 2016 På 10.11.2016 den 10.15, AnonymBruker skrev: Vi får håpe Europa bidrar. Om Europa ikke bidrar på dette så har Europa skylden for at vi ikke har forsvar. Anonymkode: e50fc...f94 Nå er det vel stort sett bare USA som har benyttet seg av NATOs "tjenester", så det skulle egentlig bare mangle at de betaler mer også.
jabx Skrevet 11. november 2016 #87 Skrevet 11. november 2016 På 10.11.2016 den 19.51, AnonymBruker skrev: Trump ønsker ikke krig Anonymkode: 15db9...5bc Hvor har du det fra? Han vil jo krige mot Iran og IS, for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå