Trump4prez Skrevet 9. november 2016 #21 Skrevet 9. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik snakker du med barna om Trump-seieren Det er bemerkelsesverdig hvordan propaganda setter seg i hodet på barn. Anonymkode: e09d2...e7f Det forteller hvor feil folk kan ta om et menneske som Trump. Han er direkte og han snakker med ord man ikke alltid skal ta bokstavelig, men han er ikke en som vil andre vondt. Han sier dumme ting i blandt, men han er så lett å lese at man bør absolutt ikke være redd for Trump. Trump er også mye smartere enn alle andre politikere i amerika, så han vil kunne løse arbeidsledigheten. Få ut kriminelle og hindre nye å komme inn i landet. 4
MajorasMaske Skrevet 9. november 2016 #22 Skrevet 9. november 2016 Tredje verdenskrig er ikke noe USA har noe med å starte, det er Putin sin greie eventuelt Kimmern.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. november 2016 #23 Skrevet 9. november 2016 2 minutter siden, Trump4prez skrev: Herregud hvor hjernevasket det norske folket har blitt da gjennom media. Har dere ikke egne meninger? Da er det jo ikke rart dere tror at 3. verdenskrig kommer. Hvis jeg ville vært redd for noe så var det isåfall den ustabile Putin med Russland. Trump er jo en snill valp i forhold. Her bekrefter jo du at du er like hjernevasket som det du anklager andre for å være.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #24 Skrevet 9. november 2016 Du kan slappe av. Ja, de fleste her til lands mener Trump er et elendig valg, og jeg er blant dem. Jeg mener han er milevis unna å ha de kvalifikasjonene som skal til for å være president, og han har en del uheldige utspill som kan skape en del kontroverser. Det er likevel ingen verdens grunn til å frykte at dette skal føre til tredje verdenskrig. Jeg antar du er ung, og mange i denne tråden fleiper litt med deg eller overdriver fordi de er skuffet. Jeg liker ikke Trump, men han er ikke spesielt krigshissig av seg, det er vel en av de få tingene jeg virkelig ikke skal anklage ham for. Han kan nok være villig til å gå i diplomatiske konflikter med andre land, altså kjefting og smelling og økonomiske tiltak, men ikke militærmakt. Akkurat det har vi ingen grunn til å tro at han er særlig glad i. Hvis noe er nok heller tendensen at han er mindre interessert i at USA skal ta del i konflikter mellom andre land enn de siste amerikanske presidentene har vært. Jeg tror heller de landene som regner med hjelp fra USA, som landene i Baltikum (Estland, Latvia, LItauen), Ukraina, Georgia og lignende, de som krangler oftest med Russland, har grunn til å være litt bekymret. Det samme gjelder andre land som regner med at USA skal hjelpe dem i konflikter. Han mener andre land får ordne opp selv. Det kan man selvfølgelig synes at er en bra ting eller en dårlig ting. Det høres fint ut, men det kan også være "dårlig" i den forstand at vi får mindre hjelp og støtte fra USA hvis vi f.eks. skulle havne i en eller annen konflikt med Russland. Men at sjansen for noen stor krig øker er det ingen grunn til å tro. Mange er skuffet nå og/eller bekymret for økonomien, for militærallianser og militæroperasjoner de tror USA ikke lenger vil ta del i eller for retten til abort i USA og lignende. Noen snakker også om "verdenskrig" og alt som er, men det er mest fordi de er forbanna og helt ute av seg. Det er mye folk kan bekymre seg for, men det er viktig å skille det fra den egentlige frykten for krig. Du, som en ung jente i Norge, trenger ikke være mer redd for krig enn før Anonymkode: e0125...f74 1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. november 2016 #25 Skrevet 9. november 2016 Akkurat nå, MajorasMaske skrev: Tredje verdenskrig er ikke noe USA har noe med å starte, det er Putin sin greie eventuelt Kimmern. Har sagt det tidligere og sier det igjen Paranoia den nye folkesykdommen.
MajorasMaske Skrevet 9. november 2016 #26 Skrevet 9. november 2016 Akkurat nå, The Archbishop skrev: Har sagt det tidligere og sier det igjen Paranoia den nye folkesykdommen. Det er ikke paranoia hvis det skjer på ordentlig.
Gjest Bossa Nova Skrevet 9. november 2016 #27 Skrevet 9. november 2016 2 minutter siden, MajorasMaske skrev: Det er ikke paranoia hvis det skjer på ordentlig. Troll.
MajorasMaske Skrevet 9. november 2016 #28 Skrevet 9. november 2016 2 minutter siden, Bossa Nova skrev: Troll. Du ja. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #29 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, The Archbishop skrev: Paranoia den nye folkesykdommen. Balian Anonymkode: 0f41d...da8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #30 Skrevet 9. november 2016 19 minutter siden, Trump4prez skrev: Herregud hvor hjernevasket det norske folket har blitt da gjennom media. Har dere ikke egne meninger? Da er det jo ikke rart dere tror at 3. verdenskrig kommer. Hvis jeg ville vært redd for noe så var det isåfall den ustabile Putin med Russland. Trump er jo en snill valp i forhold. jo men hvis USA går ut av Nato så blir Putin skumlere for oss Anonymkode: 6bff3...5da 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 9. november 2016 #31 Skrevet 9. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jo men hvis USA går ut av Nato så blir Putin skumlere for oss Anonymkode: 6bff3...5da Det er jo lurt å si i en tråd som er startet av en ung, redd jente
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #32 Skrevet 9. november 2016 Neimen, stakkers TS! Tenk hva barbarer har gjort mot henne, frykter noe hun ikke behøver å frykte. Uansett, TS, her er en link som forklarer: http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Hvordan-forklare-barna-at-Donald-Trump-vant-USA-valget_-og-hva-skjer-na-857378_1.snd Litt fin propaganda har aldri skadet noen! PS, han er ekspert i tillegg! Anonymkode: 19abc...d47 2
Jente 01 Skrevet 9. november 2016 Forfatter #33 Skrevet 9. november 2016 begynnte å bli letta å meir roli men når eg leste 1 time siden, AnonymBruker skrev: jo men hvis USA går ut av Nato så blir Putin skumlere for oss Anonymkode: 6bff3...5da dette så er eg ikkje de kommar usa til å gå ut fra nato??
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #34 Skrevet 9. november 2016 2 timer siden, Jente 01 skrev: kva du tror kommar til å sje (kva trump vil gjøre) Kan du ta det helt med ro? Ingenting vil skje. Eller rettere sagt, ingenting du kommer til å merke. Anonymkode: b2807...eab
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #35 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: jo men hvis USA går ut av Nato så blir Putin skumlere for oss Anonymkode: 6bff3...5da Puten ER ikke skummel for oss og kommer ikke til å bli det. Anonymkode: b2807...eab 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #36 Skrevet 9. november 2016 3 minutter siden, Jente 01 skrev: begynnte å bli letta å meir roli men når eg leste dette så er eg ikkje de kommar usa til å gå ut fra nato?? Nei. Det er forskjell på dommedagsprofetier dagen etter et sjokkvalg og reelle farer. Folk har lett for å gå ut med alt mulig av tanker som slår dem, og folk kommer med teorier uten egentlig å ha fulgt særlig med. Det er riktig at Trump kritiserte NATO for en stund siden. Han sa at han mente de andre medlemslandene betalte for lite av regningen for organisasjonen, og at de måtte bidra mer hvis de forventer at USA (som betaler sin andel som de skal) skal stille opp. Både hans egne partikollegaer og opposisjonen sa klart fra om at han bare kunne glemme å gjøre noen endring i USAs forhold til NATO. En stund senere sa plutselig at han at han mente de andre medlemslandene nå betalte nok (selv om de ikke egentlig hadde begynt å betale mer) og at han var fornøyd med det, antagelig fordi han skjønte at det første utspillet ikke var så lurt. NATO faller ikke sammen av det her. Det er stor forskjell på retorikk, det politikere sier for å prøve å få viljen sin, og praktisk politikk som gjennomføres. Ja, NATO hadde vært langt mer fornøyd med Hillary enn Trump, men Trump kommer selvfølgelig ikke til å ta USA ut av NATO. Han hverken kan eller vil. Han ville ikke fått lov av parlamentet i USA til det, men han kommer ikke til å prøve heller. Du kan sove trygt og godt. Anonymkode: e0125...f74 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #37 Skrevet 9. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Puten ER ikke skummel for oss og kommer ikke til å bli det. Anonymkode: b2807...eab Putins nye Satan-rakett kan utslette et helt land Fortsett å prøv å overbevise deg selv om det. Er du klar over at russerene om de ville kunne utslettet hele Norge med ett tastetrykk. Og med mafiavirksomheten som foregår i Russland, der statsmakter, dommere og alt er gjennomkorrupt så tror du det er trygt? Anonymkode: c918c...a09
Gjest Emera Skrevet 9. november 2016 #38 Skrevet 9. november 2016 Ja, nå føler nok trådstarter jeg mye roligere. Altså, kan enkelte tenke seg litt om før de lar fingrene knatre i vei?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #39 Skrevet 9. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putins nye Satan-rakett kan utslette et helt land Fortsett å prøv å overbevise deg selv om det. Er du klar over at russerene om de ville kunne utslettet hele Norge med ett tastetrykk. Og med mafiavirksomheten som foregår i Russland, der statsmakter, dommere og alt er gjennomkorrupt så tror du det er trygt? Anonymkode: c918c...a09 Ja og det samme kan USA Anonymkode: 6fb71...f22
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #40 Skrevet 9. november 2016 Du kan kanskje lese denne artikkelen trykket i Universitetsavika - "Mange av dem som støtter Hillary Clinton her i Norge, er nok ikke klar over hvilken aktivist hun er og hvor stor vilje hun har til å bruke amerikansk militærmakt": http://www.universitetsavisa.no/politikk/2016/05/04/Forskere-sier-Clinton-er-mer-krigersk-enn-nordmenn-tror-57362.ece Med tanke på krig, så er min oppfattelse at Hillary ville vært en langt farligere person. Trump har derimot sagt at han ønsker å inngå avtale med alle, og håper til og med på å forbedre forbindelsene til Russland. Forhåpentligvis kan Trump løse noen av spenningene mellom USA og Russland, noe som vi alle er tjent med. Trump har dog kritisert NATO, blant annet har han påpekt at alle land må bidra 2% av BNP til forsvar. Dessuten er ikke Trump en diktator. Mange avgjørelser skal gjennom flere ledd før de kan settes ut i live. Anonymkode: 2c9d1...8a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå