Gjest Leola Skrevet 27. november 2004 #21 Del Skrevet 27. november 2004 Leyla skrev: Var ute med gamleklassen i går, og der var det ei jente som hadde begynt på et eller annet kurs. Ikke Fedon og ikke Atkins. En mellomting av de to, sa hun Hun hadde lært på dette kurset at * jo mer kolesterolholdig mat man spiste, desto lavere ble den, for da produserte kroppen mindre av det. * dersom man trener 15 minutter før frokost, holder forbrenningen seg høy i to dager. * det var sunt å gå raskt ned i vekt. Hun hadde gått ned 12.5 kg på seks uker. Dette har ihvertfall ingenting med Fedom Lindberg å gjøre. Folk som påstår det har aldri satt seg inn i Lindberg sine anbefalinger. Jeg har levd etter Lindberg sine anbefalinger i over 2 år nå og har gått ned godt over 20 kilo på den tiden. Lindberg fraråder folk å kutte ut fett - folk trenger fett - men den rette typen fett: http://www.forskning.no/Artikler/2004/okto...r/1096535215.02 En anbefaling som han etterhvert deler med flere og flere forskere og ernæringsfysiologer i Norge. Lindberg sier man i størst mulig grad skal unngå mat med raske karbohydrater. Dette er mat som får blodsukkeret til å stige og innsulinproduksjonen i kroppen øker. Når du har for mye insulin i blodet så vil ikke kroppen forbrenne fett - men lagre det i kroppen. Da fungerer nesten kroppen som en fettlagringsfabrikk. Dette unngår vi ved å spise lite sukker, melprodukter og poteter - heller spise mer frukt, bær og grønnsaker. Det sunne fettet bør vi få fra kaldpressede oljer, avocado, nøtter, frø og fet fisk, ikke margariner, soyaolje og andre varmpressede oljer. MEN, Lindberg sier også at det er absolutt ikke nødvendig av helsemessige grunner å holde seg helt borte fra disse matvarene. Av smaksmessige, sosiale og praktiske grunner kan det tvert imot være helt nødvendig å inkludere en viss mengde av disse matvarene i kosten. Utskeielser er en forutsetning for å lykkes med permante kostendringer, utfordringen ligger i å ha kontrollerte utskeielser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 27. november 2004 #22 Del Skrevet 27. november 2004 Leyla: Stå på - tror du er på rett vei, så får det heller ta den tiden det tar å gå ned. Tro meg, jeg er nemlig verdensmester i jojoslanking, og akkurat nå skal jeg ned like mye som du skulle da du begynte å trene... Syns du har vært kjempeflink! Tusen takk for det! Det er ikke så lett å begynne å trene når man har 40 kg for mye å drasse på, men jeg merker at det blir lettere og lettere. Hvordan skal du gå ned i vekt? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. november 2004 #23 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg syns at det du skrev i hovedinnlegget ditt, om ditt opplegg var veldig inspirerende. Bare stå på, du kommer snart i mål..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå