Gå til innhold

Kåtere enn min kone, hva kan en gjøre? er hun utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 47 år, vi har 4 nydelige barn, har vært gift i 16 år.

Siden minstemann ble født, har sexlivet dabbet alvorlig. Før hadde vi vill og deilig sex 5-7 ganger i uka, er jeg heldig nå, snakker vi 1-2 ganger pr. mnd. dette går veldig opp og ned, det lengste vi har vært uten å ha sex er 9 uker, jeg holder ikke ut. Tør ikke tanken på å miste min familie, og det kan fort bli skjebnen ved utroskap. Har tatt dette opp med henne veldig mange ganger, det ender med at hun blir sur og kniper enda lenger. Det merkelige er at hun til tider er klar 1-2 ganger i uka, en veldig kort periode, så kommer den røde uka, og etter det er det tørke i mange uker. Hun har ikke noen forklaring på hvorfor hun ikke vil ha sex oftere, men jeg forstår det bare ikke. Hun passer veldig på mobilen, tar den med på do, når hun skal dusje, gå tur med hunden osv. tar den alltid med seg uansett hvor hun skal, kan hende dette er helt uten betydning, men tankene flyr, spesielt når det er lenge siden vi har hatt sex. Ikke kan jeg forstå hvor og når hun evt. skulle hatt en på si, det går i jobb og barn hele tiden, men innimellom får jeg en merkelig følelse om at det er noe galt. Hun jobber hver 4 helg, jeg liker da å ta med barna på hytta, slik at hun kan jobbe å slappe av, men i det siste er hun veldig opptatt av å få vite tidlig i uka om vi reiser på hytta eller blir hjemme.. Det verste er at jeg merker det går ut over min selvfølelse, hvorfor vil hun ikke ha nærhet med meg?Kjenner at dette tærer på, mer og mer. Jeg elsker jo kona mi, men vanskelig når man ikke føler seg elsket tilbake. 

Noen i samme situasjon? noen som har gode råd å gi?

Anonymkode: 99a5c...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt frustrasjonen selvbildet og mistanken men etter så mange barn og i den alderen er det vanlig å ikke ha overskudd til å gå rundt å være yr og klar.  Livet er blitt rutine og sex er ikke det kroppen og hormonene har i fokus i denne alderen. Tror du bare må akseptere at hun er for sliten i hverdagen og kanskje prøve å piffe opp forholdet med istedet for tilbake til rutinemessig pliktsex unne dere en weekend annenhver måned kun satt av til hverandre uten barn, reis helst bort, camping eller hotell :) Da blir sexen en deilig avbrekking og avkobling fra den hektiske hverdagen og ansvaret resten av måneden istedet for en oppgave man egentlig ikke er helt fokusert på. 

Anonymkode: a70b9...4b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alderen på barna deres og hvordan fordeler dere ansvar for dem og oppgavene i hjemmet?

Anonymkode: 83a88...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 16, 12, 12 og 8 år. (12,12=tvillinger)

Hun er ikke hjemme før 17:00, og jeg er hjemme 16:30. Det er stort sett jeg som lager middag, hun hjelper til med lekser og resten av husarbeidet deler vi på. Denne delen fungerer greit, men ikke den intime. Jeg føler liksom at "limet" i forholdet har blitt borte, kunne like gjerne bodd sammen med en god kamerat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette med at hun tar med mobilen overalt noe nytt?

At den er med når man går tur er vel naturlig, men når hun skal dusje stusser jeg litt over. Er hun privat generelt?

Anonymkode: 04b75...837

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe hun begynte med for en stund siden. Når hun går tur med hunden, er det bare snakk om 10 min tur. hun sier hun bruker den til å lyse opp for å se hvor hunden har gjort fra seg, enda jeg har kjøpt lommelykt, men det er så tungvindt å ta med...Hun er generelt ikke veldig privat, kanskje blitt mer og mer i det siste. 

Anonymkode: 99a5c...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pucken skrev:

De er 16, 12, 12 og 8 år. (12,12=tvillinger)

Hun er ikke hjemme før 17:00, og jeg er hjemme 16:30. Det er stort sett jeg som lager middag, hun hjelper til med lekser og resten av husarbeidet deler vi på. Denne delen fungerer greit, men ikke den intime. Jeg føler liksom at "limet" i forholdet har blitt borte, kunne like gjerne bodd sammen med en god kamerat.

Ok. Takk for svar.

Anonymkode: 83a88...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig merkelig at hun tar med mobil inne på do, og hun vil vite om dere skal på hytte allerede tidlig i uken. For med de voksne barn kan andre ting dukke opp midt i uka.

Utifra de tingene hun gjør, virker som hun har noen på gang men det er bare en tanke.

Jeg håper at alt ordner seg og du får nyte sexlivet godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk mobilen hennes om du får muligheten til det? Hun kommer jo neppe til å innrømme det om hun har noe å skjule. 

Anonymkode: 0a58a...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun forsikrer seg når du og barna deres er på hytta, og det med mobilen? Sorry Mac. Dama di blir duppet av en annen kar i din seng. 

Anonymkode: 76851...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ta henne med på hytta alene flere ganger, riktig nok en stund siden. Alle 3 gangene, uten barn kun vi to. Det eneste hun ville var å lese, spise og sove. Alle tre gangene vi kom hjem, takker hun for en deilig og avslappende helg hvor hun kunne sove ut. Det ble ikke noe sex noen av de gangene.

Jeg har også sjekket telefonen, men hun sletter etterhvert. For 2 år siden kom jeg over noe jeg likte dårlig, hun hadde avtalt kaffe med en tidligere kollega, og han skrev, "ta en kaffe med nogo ATTÅT" jeg konfronterte henne med dette. Hun ble drit sur for at jeg snoket i hennes privatliv, hun ville ikke snakke med meg på 2 uker.. Sikkert derfor hun sletter mld etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forandringen, både i sexlyst og behovet for å ha kontroll på både mobil og tidspunkter, stinker ja.

Ut fra det du skriver, er det stor grunn til å mistenke utroskap.

Anonymkode: 44b68...688

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt, jeg. Får heller inntrykk av at hun er en sliten mor som trenger å komme seg litt. Kanskje har det noe med at barna er større og at hun kan ta det mer med ro? Synes det at hun har sex med deg av og til er en indikator på at hun fremdeles er glad i deg. Hvis jeg hadde vært utro mot min mann ville jeg ikke rørt han, men vi er jo alle forskjellige. 

Du virke snill, TS. 

Anonymkode: b3f86...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip, men effektivt. Kjøp en mobil med mulighet for tracking. Legg den skjult i bilen. Skru den på lydløs og følg henne mens du er på fjellet eller andre steder. Ikke ulovlig hvis du eier bilen. Annet er link til eget alarm/kamerasystem hjemme. Da kan du følge henne. Ikke gi henne tid til å planlegge. Vær impulsiv i en periode.  Ha en lukket aktivitetsplan som ikke gir henne tid til å planlegge og gjøre avtaler med den andre. Press over tid frem et tidsbilde der hun vil gripe muligheten når du endelig sier noe om din helgeplan på hytta . Da har du etterhvert et svar på om hun er utro eller ikke. Får du bevis for at hun er det, ta det som en mann. 

Anonymkode: e1add...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt, men kanskje den eneste muligheten til å funne ut av hva hun driver med. Kanskje hun ikke driver med noe spes i det hele tatt?? Hvordan telefon er det evt. da snakk om med mulighet for tracking? Kan jeg da se hvor hun er, men jeg får ikke avlyttet hennes telefon, for det er vel ikke helt lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke snakke med henne om problemene da? Istedenfor å begynne å stalke henne. Tror ikke det kommer noe godt ut av det. 

Anonymkode: f7017...35b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe lyst til å stalke henne heller, er redd for at det ikke kommer noe godt ut av det. Men jeg har prøvd utallige ganger å snakke med henne, men det ender i en krangel som ikke er spesielt hyggelig, og hun er meget lang sur for å si det sånn. Jeg vet også at dersom det er noen ugler i mosen, og jeg ikke har tatt henne på fersken e.l nekter hun på alt. Bare jeg hinter innpå om noe, blir hun som en sitron. For husfredens del er det beste å holde fred, og håpe at det kommer for en dag dersom det skulle vise seg å være noe, men er da redd for at det er for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig å sette opp et diske og  rimelig viltkamera i skjul bak takrenna eller sykkelstativet.. Tar bilder/filmer ved bevegelse. Mange som overvåker gårdsplassen/bilene  sin med det.

https://www.fjellsport.no/acorn-viltkamera-ltl-5310wa-100-12mp.html?gclid=CPyKtdiDntACFRRJGQod-ZIHYQ

Batterioperert og kan vha av simkort sende bildene til din mobil. Kommer det ukjente på DIN gårdsplass når du sitter på hytta har du bilder rett på mobilen.

Men det er klart en etisk problemstilling her....

Anonymkode: 9267b...6ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over.

Da veit du ihvertfall sikkert om du blir ført bak lyset. med bilder, sukker og krem ferdig pakket. Må være et lite helvete å gruble på dette som du gjør i årevis.

Anonymkode: 9267b...6ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...