AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Hei alle! Jeg har eksamen i religion og etikk (på VGS nivå altså) om noen få uker, og prøver å sette meg godt inn i de forskjellige religionene, men jeg sliter litt med å forstå Islam sine regler. Kan noen svare på dette; - Hva er hovedtrekkene i Shaira loven? Jeg mener, er den så streng og drøy som det blir lagt frem i media i dag? - Er hududulovene innenfor Sharia, eller er det noe helt annet? Isåfall, er det noe de fleste muslimer mener har noe med Islam å gjøre? - Hva er Abrahams rolle i Islam? - Hvis en muslimer ikke følger de 5 søylene, vil personen da ikke anses som muslim/være en dårlig muslim, eller er det en mer personlig tolkning av religionen å følge de eller ikke? - For en moderne muslim, er det fremdeles slik at en muslimsk mann kan gifte seg med en kristen/jøde (en av bokets folk), mens en kvinne på gifte seg med en muslimsk mann? - Hvordan ser Islam i Norge i dag på samboere (altså å bo sammen utenfor eksteskap) og barn utenfor ekteskap i dag? (altså for muslimer) - Hvorfor omskjæres muslimske guttebarn? Hadde satt ekstremt stor pris på om noen tok seg bryet med å svare! Har dere andre ting som er spesielt viktig å huske på for muslimer (gjerne i Norge eller andre vestlige samfunn kontra islamske land) så ta det gjerne med! Anonymkode: 89708...d84
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 http://islamnet.no Anonymkode: 870b8...d67
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Abrahams betegnes som en profet innenfor islam og blir nevnt i Koranen ofte. Abrahams første sønn (Ismael) var født utenfor ekteskap (moren er slavinnen Hagar), som gjorde Abraham til arabernes stamfar. Ismael og Abraham reiste Kabaen i Mekka etter syndeflodens fall. En video som kan hjelpe. Omskjæringen er også noe som stammer fra Abraham og hans pakt med Gud. Anonymkode: 81c2d...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå