Gå til innhold

Hvilken lydbok ( kassett ) kan dette være?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har det dukket opp vage minner av en kassett jeg hørte mye på i barndommen. Disney hadde blant annet mange av disse. Det ble lest opp et eventyr/en historie på en kassett, og så var det med en tilhørende bok.

Jeg husker ikke veldig mye, og har søkt på google selv uten hell. Den kassetten jeg leter etter handlet om en nissefamilie. Det var noe sjalusi blant alvene/barna/smånissene og det ble brukt kløpulver ved en anledning. Det var også en sang ( mulig flere ), men jeg greier ikke å huske noe av teksten.
Julenissen var vel også ute på en runde med gaver.... Og det er vel egentlig alt jeg husker.

Det er snakk om 90-tallet.

Kan noen hjelpe? :)

Anonymkode: 87953...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ha vært den barnas ønskejul?

• Liker 1
Skrevet

Denne kan det for øvrig også ha vært, for den fantes også som eventyrkassett.

Skrevet
På 9.11.2016 den 14.42, Ryvita skrev:

Kan det ha vært den barnas ønskejul?

På 10.11.2016 den 21.06, Minya skrev:

Barnas Ønskejul 2; Den forheksede spilledåsen, tror jeg det er, for den hadde jeg og jeg husker også det med kløpulveret. :fnise:

Ja!! Tusen takk :laugh::laugh:

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!! Tusen takk :laugh::laugh:

Kløpulveret var bare med i tegningene da, den var ikke med i selve historien, såvidt jeg kan huske :P

Skrevet
21 timer siden, Minya skrev:

Kløpulveret var bare med i tegningene da, den var ikke med i selve historien, såvidt jeg kan huske :P

Hmm... Nei, det er mulig :P Kjente igjen den på yt i allefall, når det ble prat om julekatten og skogmusa. Husker så godt den irriterende jamrete kattestemmen! :fnise:

Skrevet
På 12.11.2016 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Hmm... Nei, det er mulig :P Kjente igjen den på yt i allefall, når det ble prat om julekatten og skogmusa. Husker så godt den irriterende jamrete kattestemmen! :fnise:

Steike godt å huske så lang tilbake da. :fnise: Jeg hørte på eventyrkassettene på slutten av åttitallet og de første par åra inn i nittitallet :P Husker jeg grein som et uvær da mamma'n til Lillefot døde, så aldri filmen, hadde bare kassetten. Mormor trodde jeg hadde ødelagt noe der jeg satt og grein. :skratte: Tidlig en veldig rørt sjel ihvertfall :P

• Liker 1
  • 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå vil jeg synge en sang som er om en hemmelighet🎶🎵🎼

Snurr snurr pling pling snurr snurr plingeling🎼

Anonymkode: 53c8c...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...