AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Jeg har blitt anmeldt. Anmeldelsen er det under tvil grunnlag for lovmessig, delvis er den gjort på falskt grunnlag. Politiet henla saken. Hva betyr "for deres vedkommende er forholdet henlagt fordi gyldig påtalebegjæring mangler" ? Er det bare en frase eller er det fordi den delvis er på falskt grunnlag? Anonymkode: d25a1...348
ekkoet Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 (endret) Slik jeg tolker det jeg leser om dette er at det mangler nødvendig "initiativ" fra fornærmet part for å gå videre med saken. Feks om du slår til noen, politiet kommer og oppretter sak, men saken blir henlagt fordi den du slo ikke ønsker å gå videre med saken, samtidig som politiet ikke anser forholdet som så alvorlig at de vil gå videre med det på egenhånd. Jeg er ikke juridisk kyndig, så håper noen retter meg om jeg tar feil. Jeg anmeldte nylig et forhold, nederst på skjemaet var det 2 bokser som skulle merkes. Jeg ser for meg at om jeg ikke hadde ringet rundt nederste så ville man havne i den situasjonen du snakker om (det gjorde jeg). Endret 9. november 2016 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 "Det er flere titalls ulike henleggelsesårsaker i det norske lovverket. Blant dem er «Henlagt fordi gyldig påtalebegjæring mangler». Selv om en vet hvem gjerningspersonen er, må saken henlegges fordi det ikke er påtalebegjæring. — Om du for eksempel blir slått, holder det ofte ikke å anmelde forholdet. Du må også kreve at personen som slo blir straffet, sier Grønlien. I noen tilfeller glemmer politiet å spørre om dette, ifølge førstestatsadvokaten." https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YENo4w2k88QJ:www.aftenbladet.no/lokalt/--Forstar-frustrasjonen-28059b.html+&cd=6&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-b-ab Anonymkode: 51991...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå